Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slyngeljagt!
#1
Langt om længe oprandt dagen for slyngeljagt. Dette er dagen hvor, hjælpere, hundefolk og apportører får lov til at deltage i festlighederne. Vi har gennem sæsonen hjulpet til med at drive fasaner frem til skytterne, apportere samt ligge parade efter endt jagt.
Vi begyndte dagen med morgenkaffe i jagtstuen, hvor efter vi steg til vogns og kørte ud til første såt. Skytten plukkede nogen stykker ud til hver såt som skulle drive. Der må ikke skydes frem i drevet - kun til siderne og bagud. Der må desuden ikke skydes andet end jagtbart fuglevildt. I nogen af såterne måtte der dog skydes ræv, men der blev dog ikke set ræv på dagen.
Alle fik ild i røret på denne dag og nogen var selvfølgelig bedre skydende end andre. Jeg var ikke for godt skydende denne dag (læs: kunne ikke ramme en ko i røven, om jeg så sad omvendt bag på den!!) Dog skød jeg i en såt 9 fasaner!!
Alt i alt var det en helt suveræn dag med fint vejr og godt humør. På paraden lagde der: 1 sneppe, 58 haner og 78 høner ialt 137 stykker vildt (undertegnede skød 14) efter paraden sluttede vi af med stegte ål med kartofler og persillesovs og derefter kaffe og æbleskiver.
Svar
#2
Jamen så blir det da næsten ikke bedre. Sådan en dag kan man da godt blive lidt småmisundelig over [Big Grin]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#3
Hej Poulsen

Now thats a goddamn god dag om fasaner,tillykke med fin ,fin dag af fasan jagten.[:p][:p]

Osse..hvad er stor bygning på baggrund på første billede [?]

mvh....Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#4
hi eric

thanks!

The building is a stable for pigs, i think
Svar
#5
Hej Poulsen

Imponerende syn med alle de fasaner[Smile] Og så pokkers dårligt skød du vel heller ikke?? Jeg ville da ikke så gerne være den røde ko du pegede på [Big Grin][Big Grin][Wink]
Så også et tillykke med en god jagtdag herfra Klippen, hvor vi slet ikke ser fasaner i de mængder. Men her er heller ikke tradition for at udsætte i større målestok. Der bliver kun udsat mellem 25 og 50, og det er vist kun ganske få jægere der gør det.
Så mange fasaner på en parade her, er lig med 10-15 stykker[Smile]
Vi har så rimeligt godt med harer i stedet for[Smile] Og råvildt[Smile]

Mvh Annelise/Farmor

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#6
den 17 januar gik det løs igen. Drivere og hundefolk mødtes hos skytten klokken 0800 til rundstykker og kaffe. Vi skyndte os at hugge maden i os, da solen allerede står op klokken 0844 og vi skulle jo gerne have noget ud af dagen [Big Grin] Vi blev delt ind i 2 hold som skiftevis skulle drive og stå for. I drevet måtte der ikke skydes fremad aht. til sikkerheden og det er også sjovere at skyde en høj fasan på fronten. Om eftermiddagen holdte vi en pause i skoven, hvor vi fik varm kakao og chokolade. Her var der også tid til at drille dem som ikke rigtig kunne ramme skidtet[Big Grin] samt bande over at man ikke må skyde snepper længere - Vi så mange snepper!! jeg havde skudchance til 3 i en såt[Sad!]Efter pausen blev der jagtet igen. Vi tog et par såter mere og kørte derefter hjem til spisning. Menuen stod på stjerneskud efterfulgt af flæskesteg med sovs og kartofler. Derefter kaffe og kringle.

På paraden lagde 211 haner[8D] (skød selv 18 i 54 skud)
Svar
#7
UPS, hvad gik der lige galt, eller er jeg tabt i tiden.
/Rolin

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)