Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Salonriffel
#1
Jeg vil hører, om I kan anbefale en god salonriffel. Prisen skal være på ca. 2-3000 kr. Hvilken præcision kan man forvente på 50 m? Jeg synes at Ruger fra ny er temmelig dyre. Jeg har set dem til omkring kr. 5000. Hvis det er tilfældet vil jeg fortrække en Sako. Det er vist til den samme pris. Hvad mener I?

Jeg tror det skal være en repeterriffel og ikke en halvautomatisk. Det er jo blevet lidt mere sværer at få tillaldelse til dem.

mvh. Johannes
Svar
#2
Jeg har lige til min søn, købt en Savage MKII, repeter med 10-skuds magasin, til Dkr. 2.300,-, det er sgu' en sjov lille krabat(riflen). Han holder foreløbig ca. 3 cm. på 50 meter (Stinger).
Med venlig hilsen


Never Eat the Yellow Snow
Svar
#3
Hej Johannes,
det kommer lidt an på hvad du vil bruge den til, og så er der jo naturligvis spørgsmålet om hvor meget du er villig til at investere i den æstetiske oplevelse af selve våbnet, træsort, bearbejdning og alle de små lækre detaljer en salonriffel kan have - og her kan være fuldt ud på højde med "rigtige" rifler - desværre også prismæssigt.
Jeg ville nok indlede jagten på en pæn brugt Anschutz, der kunne du godt være heldig at få ret meget kvalitet for pengene.
Med venlig hilsen

Neuhof

"Audemus jura nostra defendere"

Svar
#4
Jeg har længe været på udkig efter en god salonriffel, og for mig er der ingen tvivl om, at Anschutz er noget af det bedste. Har før haft problemer med rør-magasiner, så derfor er repeter-systemet fra ovennævnte mærke mit valg. Du kan få en sprit ny Anschutz for omkring 3000.

Mvh.
Torben

Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#5
Citat:quote:

Sic bisquitus disintegratum



Jeg må krybe til korset og bekende, at latin ikke kige er min stærkeste side, så den må lige forklare.... "sådan går en kiks i stykker"??? Eller hva'??

Anders

-------------
Guns don't kill, bullets do.
-------------
Svar
#6
Sic bisquitus o.s.v. Latinificeret udgave af et gammelt engelsk/ amerikansk udtryk:

Thats just the way the cookie crumbles....

Betydning: noget i retning af "sådan er livet"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
Nåja. Så er det jo klart som blæk[Smile]

-------------
Guns don't kill, bullets do.
-------------
Svar
#8
Dravis har ret. En lettere omskrivning af: That's how the cookie crumbles. Den afløste et gammelt citat fra en Heinlein bog som var: When in danger or in doubt, run in circles, scream and shout. Sådan kan man jo få tiden til at gå med så meget [Wink]

Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#9
Jeg har ellers i mange år hyldet et citat der lyder: When in danger or in doubt, don't wave your arms or run about...

Umimmak Torulleq
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#10
"Res tam malae sunt quam putas, et inimici re vera te persequuntur."
Svar
#11
Hej
Citat:quote:

"Res tam malae sunt quam putas, et inimici re vera te persequuntur."


På spansk er det et eller andet med guamesiske dyreprostituerede[:I]

Citat:quote:

Animal tam malae sunt quam prostitutes, et inimici re edge you persequuntur

Mvh
Kim

email : kima@dralf.dk

If you can`t eat,drink or fu.k it, shoot it.
Svar
#12
Det er rigtigt!

............plus at det på engelsk betyder: "It is as bad as you think, and they are out to get you!"

Tilføjelse: Kima, var det ordet "putas" der fik dig til at tænke på spanske prostituerede?

JTK: Angående salonrifler; Du nævner Ruger og jeg kan da varmt anbefale Ruger 77/22. De koster da penge, men du får fuld valuta for hver eneste øre. 77/22 er supersolid og kan gives videre til næste generation
Svar
#13
Hej
Citat:quote:

Tilføjelse: Kima, var det ordet "putas" der fik dig til at tænke på spanske prostituerede?



Ja[:p]

Mvh
Kim

email : kima@dralf.dk

If you can`t eat,drink or fu.k it, shoot it.
Svar
#14
Vdr. Salonrifler så har jeg en Heckkler og Koch halvautomat i 22 mag
den skyder fantastisk, den grupere helt godt på 100 m 3 skud under 4 cm.
Jeg er også den lykkelige ejer at en gammel Anschuts uden magasin, den skyder også fantastisk jeg har ikke målt gruperingen, men den samler skudene rigtigt godt på 25 m.

Claus the dane

[IMG] http://www.jagt.net/Weatherby/images/deer.gif [/IMG]
Svar
#15
Hej,
jeg har købt en halvautomatisk salonriffel, Remington 597, den er monteret med en billig Miroku 4x32 kikkert. Den skyder fint. Jeg fik den inklusiv en kikkert til kr. 1400. Den var ikke brugt særlig meget. Lidt sjov har jeg da haft med den. Men det er jo en lille hyggeskyder, der minder en om de virkelige sager.

mvh. Johannes
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)