Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bavarian på slagtebænken
#41
Lækkert skydejern glæder mig til live præsentation.

Mvh JM
Svar
#42
I din forklaring om arbejdspres, glemte du en ting: græsset skal slåes .-)

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#43
Enig, frem med græsslåmaskinen. Og så pynter det heller ikke på billedet, at lægge riflen på et stykke af en ulovlig slagtet gris[xx(]

Er Claus Petersen et dæknavn for Walnuts Wife ?

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Enig, frem med græsslåmaskinen. Og så pynter det heller ikke på billedet, at lægge riflen på et stykke af en ulovlig slagtet gris[xx(]

Er Claus Petersen et dæknavn for Walnuts Wife ?

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.



DET håber jeg ikke for den stakels Hvalnød[V]
Jeg har mødt Claus flere gange, og han er en elendig kok (når han griller pølser)[Wink]

[Image: BBMpokal.jpg] Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#45
Citat:quote:

Originally posted by Bwana Olifant

Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Enig, frem med græsslåmaskinen. Og så pynter det heller ikke på billedet, at lægge riflen på et stykke af en ulovlig slagtet gris[xx(]

Er Claus Petersen et dæknavn for Walnuts Wife ?

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.



DET håber jeg ikke for den stakels Hvalnød[V]
Jeg har mødt Claus flere gange, og han er en elendig kok (når han griller pølser)[Wink]



Er det før eller efter at der er taget hul på humledåserne? [Big Grin]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#46
Når du laver det snydetrick med græsset, vil jeg tillade mig at komme med en kritisk kommentar (havde nu nok gjort det alligevel, for jeg tænkte på det ved første øjekast på græsbilledet):
Piben er for tynd (og måske en anelse for kort).

Skæftet er rigtig flot og farverne smukke. Men set på billederne er skæftet for fremtrædende i forhold til riflen som helhed - ved ikke om den syner sådan i virkeligheden eller det blot er på billederne - har jeg ret? (please - bare lidt) eller det bare mine øjne?

CP

Ps. der skulle have været nogle smileys for ikke at få hug, men skrev det i quick replay og gider ikke lav det om. :-)
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#47
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Når du laver det snydetrick med græsset, vil jeg tillade mig at komme med en kritisk kommentar (havde nu nok gjort det alligevel, for jeg tænkte på det ved første øjekast på græsbilledet):
Piben er for tynd (og måske en anelse for kort).

Skæftet er rigtig flot og farverne smukke. Men set på billederne er skæftet for fremtrædende i forhold til riflen som helhed - ved ikke om den syner sådan i virkeligheden eller det blot er på billederne - har jeg ret? (please - bare lidt) eller det bare mine øjne?

CP

Ps. der skulle have været nogle smileys for ikke at få hug, men skrev det i quick replay og gider ikke lav det om. :-)



Hej Claus.
Da det er sådan, du oplever den, kan du med god samvittighed også skrive det. Piben er 54cm og Ø ved munding er 16mm. En længere pibe ville ikke have hjulpet på din oplevelse. Det ville have trukket den forkerte vej. Jeg har dimensioneret det hele efter min smag, men der er helt sikkert en del, der vil opleve den som grov. Både Sauer 202 og Bavarianskæfter er meget elegante. Det er den her ikke.
Jeg har også oplevet en enkelt sige, at det rå og ikke lakerede skæfte var grimt.
Mvh Walnut
Svar
#48
Hej Wally.

Jeg synes den er blevet meget pæn , det har jo ikke været meningen at det skulle være maximalt smuk og slank , så var der nok valgt et stykke valnød , ik .

Det eneste der kradser lidt i øjnene er at kindpuden går så langt tilbage og at pistolgrebet fjerner sig så meget fra skæftet , men det er jo nok fordi du har et kæmpe grødhoved og nogle bjørnelabber [Smile].

Hilsen A-bolt
Svar
#49
Hej Walnut.
Vi to har åbenbart samme smag, for jeg synes godt nok den er lækker. Det er præcis en riffel efter mit hovede [Smile]
Du skal i hvert fald ikke lade mig være alene med den i særlig lang tid [Big Grin][Tongue]

Mvh
Jonas
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej Wally.

Jeg synes den er blevet meget pæn , det har jo ikke været meningen at det skulle være maximalt smuk og slank , så var der nok valgt et stykke valnød , ik .

Det eneste der kradser lidt i øjnene er at kindpuden går så langt tilbage og at pistolgrebet fjerner sig så meget fra skæftet , men det er jo nok fordi du har et kæmpe grødhoved og nogle bjørnelabber [Smile].

Hilsen A-bolt



Det meste af min fysik ligger i medium. Ingen bjørnelapper [Big Grin]
Området omkring pistolskæftet ligger i normalområdet, og den falder sammen med den lille Sako. At puden går langt bagud er en del forsøget på at undgå, at den justerbare del er en kort pukkel. Den kunne godt have ligget 8-10mm længere fremme, men jeg valgte at trække den så langt tilbage som muligt.

Mvh Walnut
Svar
#51
Jeg havde i dag Den Grå Ulv med i Måde, og den blev straks lagt i læderpuderne til indskydning.Første skud havde korrekt højde men lå 4 klik mod højre. Der blev klikket mod venstre, og så var den skudt ind. Jeg havde indstillet den justerbare ryg hjemmefra, og det blev ikke nødvendigt at justere. Rigtig god fornemmelse at have ordentlig kontakt med skæftet [Smile] Efter scenar blev der finjusteret med RWS jagt, der ikke, i min riffel, ligger meget fra scenaren. Junior, der var med i dag, sluttede med en 5 skuds gruppe, der kunne dækkes af en tyvekrone [Smile] Vi har haft et par gode timer sammen med de 2 Sakøer [Smile]
Skæftet blev godt modtaget, og der var stor nysgerrighed på den justerbare del [Smile]
Walnut
Svar
#52
[Image: DSC02401.jpg]

I går var vi igen på Åbenrå Havn for at arbejde på båden. På en af nabobådene lå en tysk sejler og sleb/ lakerede sit maghoniruf. Vi faldt i snak om lakering, og jeg fortalte om de små puder fremstillet af stof med fyld af vat. Han fremviste så ovenstående lille foam brush, som han havde købt i en marinbutik i Kiel. Jeg er ikke tidligere stødt på dem herhjemme, men de findes formodentlig i danske butikker. Umiddelbart virker den velegnet til lakering af skæfter. Den er meget blød og føjelig og vil kunne snige sig fint rundt langs buer og kanter. Kan skummet tåle en rengøring i terpentin, kan den være et spændende værktøj til "gør det selv folket". Den burde kunne, når den kan tåle lakken.
Walnut
Svar
#53
Hej Walnut .

Lige en lille tanke til netskæringer i laminat...

hvis man giver den første tynde grundlakering , før man begynder på netskæringerne , vil det så ikke styrke træet med det resultat at det er nemmere at få fine jævne spor uden fnuller [?]

Hilsen A-bolt
Svar
#54
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej Walnut .

Lige en lille tanke til netskæringer i laminat...

hvis man giver den første tynde grundlakering , før man begynder på netskæringerne , vil det så ikke styrke træet med det resultat at det er nemmere at få fine jævne spor uden fnuller [?]

Hilsen A-bolt



[Image: DSC02403.jpg]
Jeg kan godt huske, at jeg på et tidspunkt under denne netskæringsomgang så fnuller. Jeg tror, jeg får aflivet disse små strittere med surt slidsomt arbejde [B)] Når jeg er helt færdig med netskæringen, samler jeg kræfter til vandbejsningsprocessen. Man er så langt og er så slidt at det virkelig kræver indre overtalelse at gøre det hele vådt for derefter at se, at netskæringen er blevet udvisket igen. Når det hele er tørt (som regel natten over) er der dømt rengøring med Pointer Long Fine jernet. Jeg bruger ikke cutter, og det tager lang tid med Pointer Long Fine. Jeg har set, at den findes i andre "grov/ finheder".
Efter rengøring børster jeg med en neglebørste, som du vist selv anbefalede på et tidspunkt.
Denne gang rengjorde jeg ikke, som ved den forrige skæftning,efter den første tynde lakering.
Jeg tror ikke at en tynd lakering, inden netskæringen, vil forhindre fnullere. Prøv det endelig af og lad høre om resultatet.
Walnut
Svar
#55
[Image: DSC023961.jpg]

Så har Høgen fået sat kløerne i ryggen af den Grå Ulv. I aftes afmonterede jeg ballistictårnet på Z6i BTén. Jeg gik frem efter vedlagte manual og gennemså desuden 3D strimlen på Swarovski´s hjemmeside. Meget instruktiv gennemgang i håndtering af tårnet.

[Image: DSC02575.jpg]

Jeg drømmer, hver gang jeg lægger i bænk, om den helt tætte gruppe. Det her er det tætteste, jeg har præsteret med Sakoen. Største afstand i gruppen er målt til 14mm.
Det var en rigtig god fornemmelse at se gennem den nye kikkert [Smile]
Nu skal en kliktabel udarbejdes og implanteres i BT tårnet.
Walnut
Svar
#56
Har du prøvet at lade piben køle helt af (5 min) mellem hvert skud?

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#57
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Har du prøvet at lade piben køle helt af (5 min) mellem hvert skud?

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Det har jeg faktisk aldrig prøvet.Det kan vel ikke udelukkes, at der er varmepåvirkning flettet ind i den viste gruppe, der er skudt med mediumvarm pibe.
Mvh Walnut
Svar
#58
Ja hvis bare min nye Tikka Varmint skyder tilsvarende grupper med Lapua 10,1 - vil jeg blive glad... pokkers at skydebanerne holder sommerferie pt.. det er noget rod [Wink]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#59
Jeg er lige blevet færdig med at montere ballistictårnet. Jeg var inde på Swarovski´s hjemmeside for at fodre ballistickalkulatoren med Lapua 10,1g 155gr.Efter en beregning, hurtigere end lynet, blev det hele omsat til klik på de forskellige farveringe, der er i tårnet.
Nu står de enkelte farveringe som spændte fjedre og venter på at komme i aktion. 100-150-200-250m og de 300m som 17 klik fra 0. Det bliver spændende at afprøve ringenes indstillinger.

[Image: .thumb_115_104_BT_small%5B236%5D.jpg]
Svar
#60
[Image: DSC04320.jpg]
[Image: DSC02400.jpg]

Imens jeg overvejer situationen omkring den Grå Ulv, har jeg taget fat på en ting, jeg har haft lyst til at ændre. Jeg har forsænket de to gevindbøsninger, så det har givet plads til en sort acraglass afslutning. Jeg leder efter sorte pinolskruer, der kan holde en længde på 16mm. Kan en eller anden hjælpe med at finde dem?
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)