Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Swift Scirocco - kugler til bukkejagt
#1
Jeg har tidligere i dette forum spurgt om velegnede kugler til kaliber 7 mm Rem Mag. Jeg tænker her på den forestående bukkejagt.
Af en ligesindet (genlader) har jeg fået det råd at anvende Swift´s Scirocco - kugle i 9,7 gram, ladet til max-ladning med MRP-2 krudt. Norma opgiver også denne ladning for deres Scirocco patron.
Jeg vil blot høre, om nogen i dette forum har erfaringer med denne kugle i ovenstående kaliber. Eksempelvis råvildt.

Mvh. MS

"Man skal ikke sælge skindet, før børnene er skudt"
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#2
Hej MS

Jeg har lidt "andenhånds" viden om Sciroccoen, og det skulle være en meget fin og effektiv kugle, med høj restvægt og gennemslagskraft. Mine informationer kommer fra en bekendt i staterne der har brugt netop 7mm Mag til flere skud på langt hold (250- 300 yds.) til Pronghorn antelope, et dyr der er lidt større end en dansk buk.
min bekendte roser kuglen til skyerne.
På typiske danske skudhold må det give meget store blodudtrædninger/kødødelæggelse og et stort udgangshul ved anslagshastigheder i nærheden af 900M/s
Såeøhh, måske skulle man tænke lidt i at reducere ladningen lidt til råvildtet, det har jeg god erfaring med i 22-250 og .243

Hilsner
Dravis aka FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
For at finde den rigtige kugle til min 7 mm rem mag har jeg eksperimenteret en del og valget faldt på Remington EXPRESS Core-lokt
150 grains. Bortset fra et enkelt uheld (dårlig placeret kugle)
har jeg været meget tilfreds med netop denne kugle, begrænset kødødelæggelse på råvildt og samtidig er den meget præcis,med en
spredning på max.2 cm i skydebænk).
mvh

knerik
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#4
Tak for hjælpen.

På baggrund af Dravis´ "second hand" oplysninger vil jeg prøve at reducere ladningen mth. Scirocco kuglen.

Til Knerik vil jeg sige at dit eksperiment med Remmington - kuglen også lyder som et interessant valg. Du skulle vel ikke ligge inde med ladedata til denne og er du i såfald villig til at videregive disse?

Mvh. MS
"Hellere dø stående, end leve på knæene"
Svar
#5
Hej MS
Jeg kan desværre ikke hjælpe. Kuglen jeg omtaler, sidder i en fabriksfremstillet Remington patron. Jeg har ingen forstand på hjemmeladning.
mvh.

knerik
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)