Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pay/pal.
#1
Jeg ved ikke om dette er det rette sted for denne tråd, men det er nok et emne som har relation til ”Internet handel”.

Den 25. jan. fik jeg hammerslag på et stykke valnøddetræ via E-bay.

Sælgeren (Northcoast Hardwoods) var et firma jeg tidligere havde handlet med uden problemer, og jeg kunne se at sælgeren (e-bay id: ”meads_and_son_hardwoods”) havde siden 2004, haft 7465 handler på e-bay, og sælgeren havde næsten kun positive tilbagemeldinger fra tilfredse købere.

Prisen for varen var 137,50$ inkl. fragt, som jeg overførte til sælgeren via Pay/pal.

Sælger bekræftede efterfølgende at have modtaget beløbet, samtidigt med at han roste og takkede for min hurtige indbetaling.

OK, - alt var som det skulle være, og jeg ventede spændt på at skulle modtage pakken.

10 dage gik, uden at jeg havde modtaget nogen pakke. Nå, tænkte jeg, det var nok bare Post Danmark der var lidt sløve. - Endnu et par dage gik uden at noget hændte.

Jeg loggede mig på min E-bay konto, for at kontakte sælgeren, og derigennem at få en bekræftelse på at pakken var afsendt. Til min skræk opdagede jeg at sælgeren ikke længere var registreret på E-bay! – Shit, tænkte jeg – det her ”lugtede” [Image: headscratch.gif]

Jeg loggede mig ind på Pay/pal, og undersøgte hvilke muligheder jeg havde for at få det indbetalte beløb tilbageført.

Proceduren i Pay/pals kundebeskyttelses program er den, at i sådanne tilfælde hvor varen ikke modtages af køber, kan køber åbne en ”tvist”. I første omgang prøver man at formidle en kontakt imellem køber og sælger, med henblik på en løsning af problemet.
Jeg sendte endnu engang en e-mail til sælger, og bad ham om at få en bekræftelse på at varen var afsendt.
Ingen reaktion fra Sælger! – efter et par dage gik jeg til næste skridt, som var at ændre tvisten til et krav, om tilbageførsel af det indbetalte beløb.

Pay/pal gav mig medhold i mit krav, og gik nu aktivt ind i sagen. Hvad man fra Pay/pals side har foretaget sig, er jeg ikke helt klar over, men sagen blev afgjort i mit favør, og pengene er nu tilbageført til min konto. – sådan! [Image: welldone.gif]

Herligt at få bekræftet at man kan stole på Pay/pals kundebeskyttelses system. Jeg har altid været ovenud tilfreds med at bruge Pay/pal i forbindelse med køb og salg via Internettet, og jeg kan varmt anbefale systemet. [Wink]

mvh.
Swift
Svar
#2
Jeg er glad på dine vegne for at det er gået godt, for man er helt i lommen på PayPal og en hel del har brændt fingerne.

Betaler man med kreditkort og ender i den situation du endte i kan man gå ned i sin bank og forklarer situationen. De SKAL så STRAKS sætte pengene tilbage på din konto og kan herefter bokse med sælgeren (nok nærmere dennes bank). Kun hvis de påvises at du har modtaget varerne mister du pengene - og det er vel ganske rimeligt.

Men efter din beretning vil jeg overveje at benytte PayPal (mere end den ene gang jeg har gjort) for det har jeg ellers altid gjort mig anstrengelse for at undgå. Så tak for at du deler af disser erfaringer.
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Bemærk at banken kun kan trække penge tilbage, hvis du betaler direkte til din leverandør, hvis der er en mellemliggende service som PayPal imellem, så ryger den sikkerhed.

Jeg har i øvrigt et par gange, med held, gjort brug af PayPal's beskyttelse, man skal bare huske at starte sagen, inden 30 dage efter betalingen, og med op til 6 ugers transporttid til Grønland, så KAN det være et problem....
Jeg er dog begyndt kun at købe fra sælgere der tilbyder Track&Trace, og hvis der så ikke er T&T nummer inden en rimelig tid, så klage, og ved mangel på respons, melde det til PayPal.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Bemærk at banken kun kan trække penge tilbage, hvis du betaler direkte til din leverandør, hvis der er en mellemliggende service som PayPal imellem, så ryger den sikkerhed.
[/i]



Ja for så har man fået den varer man har betalt for - nemlig Pay/Pal's service. Og når nu vi er igang, så er den mest usikre måde at betale på kontooverførsel. Her er der ingen hjælp at hente.
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Jeg har også kun positive erfaringer med betalingskammeraten.....

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Bemærk at banken kun kan trække penge tilbage, hvis du betaler direkte til din leverandør, hvis der er en mellemliggende service som PayPal imellem, så ryger den sikkerhed.


Det er jo så også OK, når Pay/pals sikkerheds service fungerer! [Smile]

Det første jeg gjorde var faktisk at henvende mig til min bank. Henvendelsen var dog først 12 dage efter at beløbet var trukket på mit Visa/Dankort.

I banken oplyste de mig at de kun havde mulighed for at tilbageføre beløbet, hvis jeg reagerede indenfor et døgn efter overførslen!

mvh.
Swift
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Citat:quote:

Originally posted by JRexA

Bemærk at banken kun kan trække penge tilbage, hvis du betaler direkte til din leverandør, hvis der er en mellemliggende service som PayPal imellem, så ryger den sikkerhed.


Det er jo så også OK, når Pay/pals sikkerheds service fungerer! [Smile]

Det første jeg gjorde var faktisk at henvende mig til min bank. Henvendelsen var dog først 12 dage efter at beløbet var trukket på mit Visa/Dankort.

I banken oplyste de mig at de kun havde mulighed for at tilbageføre beløbet, hvis jeg reagerede indenfor et døgn efter overførslen!

mvh.
Swift



Ved en "normal" kreditkort transaktion (hvor man ikke har fx paypal imellem) så har man 3 måneder til at reagere.
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)