Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen!
#1
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen!

Jeg har i dag modtaget en kopi af flg. pressemeddelelse fra Danmarks Jægerforbund udsendt i anledning af BT's omtale af Bendt Bendtsens jagtrejseaktiviteter i avisen i søndags. Jeg tror (heldigvis) ikke, at nogen aviser har bragt den:


Søndag den 15. marts 2009

Pressemeddelelse
Ang. Tidl. vicestatsminister Bendt Bendtsens jagtture

Danmarks Jægerforbund skal i anledning af artiklen i dagbladet BT d.d. udtale følgende:

Jægerne udgør et bredt udsnit af den danske befolkning set i forhold til alder, uddannelse, erhverv, social status mv. Udøvelse af jagt er en kulturarv og en sund, traditionel dansk måde at nyde naturens glæder på.

En tysk undersøgelse har slået helt fast, at jægere generelt er mere lykkelige end andre befolkningsgrupper, hvorfor jagten som bevidsthedsudvidende og afstressende er fuldt anerkendt.

Artiklen i BT sidestiller jagt med bestikkelse (”smøring”), hvilket Danmarks Jægerforbund må tage skarpt afstand fra. En udtalelse fra en tidligere ansat og ikke længere medlem af Danmarks Jægerforbund kan på ingen måde tages som udtryk for Danmarks Jægerforbunds holdning!

At man mødes under en jagt fremstiller BT som mere problematisk end at mødes til en fodboldlandskamp i Parken, åbningen af et operahus, et DR-koncerthus eller tilsvarende.

Denne forskelsbehandling kan jeg som formand for Danmarks Jægerforbund ikke acceptere!

Ole Roed Jakobsen
Formand
Danmarks Jægerforbund
tlf. X XX XX XX

Danmarks Jægerforbund har over 90.000 medlemmer ud af landets ca. 163.000 jagttegnsløsere. Danmarks Jægerforbund er landets næststørste grønne organisation med fokus på natur og vildtforvaltning og råder samlet over knap 50 ansatte fordelt på hovedkontoret i Rødovre og udannelses- & rådgivningsafdelingen på Kalø.

Er der nogen her, der kan gennemskue, hvad Danmarks Jægerforbund kan vinde ved at komme Ex-ministeren til undsætning i denne sag, som for mig at se ikke er jagtpolitisk overhovedet?????? Og har hovedbestyrelsen mon overhovedet godkendt denne?????

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#2
Måske fordi en tidligere ex medarbejder fra Jægerforbundet udtaler sig i sagen. http://www.bt.dk/article/20090318/politik/90318088/

Niels Kanstrup anslår at prisen for et tredages arrangement løber op i 15000- 20000 kr!! Jeg vil mene at BT gør en historie ud af ingenting og tager hans udtalelser ud af en kontekst!!

I øvrigt er der vel ikke noget forkert i det formanden for jægerforbundet skriver i sin udtalelse!! Hvorfor er man en stor skurk når man tager på jagt, men en engel når man står og menger sig i parken med Don Ø?? Eller tager til koncert i operahuset??

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#3
Det er da helt ok at en journalist indhenter ekspert udtalelser (at så måske andre havde mere forstand på priser er en anden sag).
Der skal da følges op på den slags pamperi.

At Ole Roed så kommer farende virker i mine øjne noget panisk. Han underskriver sig godt nok på egne vegne,men jeg er da egentligt også spændt på om hovedebestyrelsen deler hans holdning og i såfald, hvorfor?
Svar
#4
-
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Krenchel

Det er helt sædvanlig praksis - og adskiller sig ikke væsentligt fra, når en håndværksvirksomhed samler sine 10-15 bedste kunder og tager et slag golf, eller en fasanjagt - med dem.



Jo - når manden betrider en offentlig stilling, så er der en forskel.

Specielt når udmeldingen fra politikerne til de ansatte i FVST, Told og skat osv er, at man maximalt må modtage en kop kaffe og en basse!
Alt andet er direkte fyringsgrund.

Man kan altså ikke sammenligne en kop kaffe og en basse med en jagtrejse....

Personligt er jeg ligeglad med det han har modtaget, men jeg er s.. ikke ligeglad med, at der er forskel på mennesker, bare fordi den ene er medister....!

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#6
Fuldstændig enig Asbjoern.
Man har vel også lidt moralske forpligtigelser som minister som ikke er helt til at overse.
Svar
#7
De fleste danske "lavtlønsmodtagere" har vel adgang til meget beskedne frynsegoder. På mit job er der 2. Den ene er, at jeg må bruge sløjdsalen efter behag. Den anden er, at vi har konverteret en beskeden julegave til en kaffe/ cacaomaskine, der kan malkes uden mønt.
Jeg har det med grådige og umådeholdne politikere, som jeg har det med det danske Kongehus. Der er meget, jeg ikke vil vide omkring økonomi og luksus.
Jeg har stor forståelse for, at det falder mange for brystet, når der deles ud og modtages med meget rund hånd.
Psykologien i det er ganske subjektiv og primitiv: Er du med til at styre mit liv, er det naturligt, at jeg ser på, hvordan du styrer dit eget.
Mvh Walnut
Svar
#8
Uden at tage stilling iøvrigt mener jeg at det er en utidig indblanding fra Danmarks Jægerforbunds side.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#9
Uden at være100% sikker, så tror jeg egentligt ikke engang at det er jægerforbundet der blander sig - jeg gætter på at det kommer til at stå for Ole Roed's egen regning.
Svar
#10
Jeg synes sku efterhånden dette samfund er gået hen og blevet så selvretfærdigt at det er til at skrige over!!! Hvorfor er det at folk har så ondt i Røven over at en får mulighed for dit og en anden for dat!! Hvor må livet da være trist, når man heletiden skal gå rundt og ha ondt i røven over at naboen nu har lånt firmabilen, bankmanden har lånt bankens sommerhus, en minister får en invitation til en jagt... Så er jeg i øvrigt ligeglad med om han så er radikal- SF'er eller borgerlig..

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#11
Snakkede vi ÉN invitation, så var der nok heller ikke nogen der ville løfte et øjenbryn.
Nu er tallet åbenbart 63 golf og jagtture og der iblandt bla 7 jagtrejser inden for et år.
Svar
#12
-
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#13
-
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#14
Nu bliver der snakket INVITATIONER, det er sagen temmeligt uvedkomne hvor mange rejser du har booket, nøjagtigt som det er ligegyldigt hvor mange gange jeg rejser.
Problemet er at der er sået tvivl om manden har overholdt de regler, der nu engang er for embedsmænd i hans position.

Havde han betalt sine egne rejser, så havde denne tråd aldrig eksisteret.
Svar
#15
-
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Krenchel

Jeg synes det er helt på sin plads, at Jægerforbundet får gjort det klart, at der ikke foreligger en udtalelse fra dem i sagen - men en udtalelse fra en privatmand. Jeg fik nemlig det indtryk, at det var en der havde med jægerforbundet at gøre - og spurgte derfor mig selv hvorfor i hede hule h...... de blandede sig i det. Så jeg synes meddelelsen er helt på sin plads.

I øvrigt er deltagelse i jagt-, golf- & andre erhvervserrangementer efter min opfattelse fuldstændigt sædvanlige. Hertil kommer, at prisen er fuldstændigt fejlvurderet - men det er ikke det afgørende. Det er væsentligt for os alle at der er en god kontakt mellem politikere og "den almindelige dansker" hvoraf erhvervslivet er en del.

Jeg ikke se det har nogetsomhelst med smøring at gøre. Havde det været mange gange med samme virksomhed var det en ting - men som jeg har forstået det drejer det sig om en lang række forskellige virksomheder.

Det er helt sædvanlig praksis - og adskiller sig ikke væsentligt fra, når en håndværksvirksomhed samler sine 10-15 bedste kunder og tager et slag golf, eller en fasanjagt - med dem.

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.



.....øhhh det er jo lige præsist det der gør at det blir bestikkelse. Man begunstiger og forkæler "sine bedste kunder" for egen vindings skyld. Slog du ordet bestikkelse op i en ordbog, ville dit eget eksempel være nøjagtigt hvad ordet betyder [Wink]

A.Nielsen

Fattigdom er en sindstilstand
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#17
-
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Krenchel

. Men i det smålige misundeligheds-danmark kan jeg da godt se, at rønnebærrene kan være sure. Jens



Hedder du i virkeligheden Bendt? [Big Grin]
Svar
#19
-
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#20
Som Asbjørn gør opmærksom på

Jo - når manden betrider en offentlig stilling, så er der en forskel.

Specielt når udmeldingen fra politikerne til de ansatte i FVST, Told og skat osv er, at man maximalt må modtage en kop kaffe og en basse!
Alt andet er direkte fyringsgrund.

Som i enhver anden virksomhed, må chefen gå foran med et godt eksempel, ellers er respekten for ham væk.

Schönauer

Bag enhver succesfuld jæger,
står en arrig kælling


[Image: p----blaser.jpg] [Image: hunter.gif] [Image: Fuchs.gif]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)