Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kikkertmontage
#1
Hej forum,

Jeg er ved at montere en kikkert på en salonriffel. Bør man sikre skruerne på baserne med Loctite eller lignende?

/wolfhunter[^]
Svar
#2
Hej

jeg vil ikke mene det er nødvendigt på en salonriffel,
da rekylen er minimal.

Claus the dane

[IMG] http://www.jagt.net/Weatherby/images/deer.gif [/IMG]
Svar
#3
Med mindre det er en semi auto så er det en god ide. Men brug ikke det grønne pis som er til samlinger der ikke skal skilles igen brug 242 eller lign.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by okj

Med mindre det er en semi auto så er det en god ide. Men brug ikke det grønne pis som er til samlinger der ikke skal skilles igen brug 242 eller lign.



okj....Hvorfor er det især godt at 'loctite' skruerne på en halvautomatisk salonknallert ?

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

***ser...One shot - Two kills
Great Dane

Svar
#5
Speedy altså...[:I] Godt du kan rette et s n a r t gift sludrehovede.

Men stadigvæk vil jeg gerne have en forklaring fra 'okj', da jeg ikke mener Loctite er nødvendigt på knallertbøsser.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

***ser...One shot - Two kills
Great Dane

Svar
#6
Herren Dane

Fordi jeg i egenskab af ejer af en Winchester 490 har oplevet at kikkerten er krøbet nærmere mit øje efter affyring at et par hundrede skud. Jeg vil ikke påstå at det altid er nødvendigt at hælde klister i men i dette tilfælde hjalp det. Og såfremt man ikke bruger loctite producter der kemisk går i fobindelse med metaller skader man ingenting og man risikere ikke den oplevelse jeg havde.

Nu kan det selvfølgelig påståes at ved at bruge bedre montage skifte riffel eller få en med en større skruetrækker til at montere kikkert aldrig vil få brug for loctite. Det kan jeg ikke afvise men det kan du så heller ikke bevise[Big Grin]
Svar
#7
hos mig står der: snart[Wink][:p][Smile][Big Grin][8D][|)]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#8
Hej okj
Hvilken vej vender dit skydevåben under affyring, siden din kikkert
kom nærmere øjet???
Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#9
Hej WSM

Tjae det kan s.gu godt være jeg skulle tjekke det når jeg engang bliver udskrevet fra hospitalet[Big Grin]

Seriøst formoder jeg at det er den fremad rettede bevægelse fra bundstykket, der når den bringes til standsning, afstedkommer en bagud rettet bevægelse på kikkerten.
Rekylet fra en 22 lr er sikkert ,som andre har bemærket, ikke nok til at flytte kikkerten.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)