Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5 mm Remington magnum
#1
Hej er der nogle der ved om det er til at købe ammunition til 5 mm Remington magnum . og hvad det evt koster.
Svar
#2
Jeg kunne forestille mig at du har fået øje på disse 2...

http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?La...96EndTagRU

Det er en halvskummel kaliber som er yderst svær at finde... Og finder du endeligt nogle patroner et sted, så skal du regne med at betale kassen...

Find du dig hellere en .22 Magnum eller .22 Hornet...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Aquila har genoptaget produktionen, men de er nok yderst svære at få, øst for atlanterhavet.
De bliver solgt under navnet Centurion. Centurion er US importør af Aquila
http://www.natchezss.com/brand.cfm?conte...N=44419483

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
I Tyskland er der prisliste på Aquila 5mm Rem Mag

http://www.helmuthofmann.de/pdf/preislis...2-2009.pdf
[Jeg kan ikke få link til at virke..... brug Copy/Paste]

Anbefalet pris: € 75 for 1000
Det må nu være en fejl, at 5mm Rem Magnum koster mindre end flere af deres .22LR varianter.....

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#5
Det er et helt vildt kaliber,det kan klare langt mere end dansk lovgivning tillader,,,,og det er betydeligt mere end 22w mag klare,17hmr har jeg ikke set virkningen af på vildt endnu.

HAR SET MANGE STYKKER RÅVILDT NEDLAGT MED 5MM RIMMINGTON MAG alle døde i knaldet,,,hjertet smadret,,,,,,thaee det var den gang 30år siden og jægeren der gjore det er død forlængst.

mvh,Buffalo
Svar
#6
5mmRemMag har også været brugt her i Grønland.
Der findes nogle få rifler rundt omkring og ammunitionen var engang ret udbredt.

Kaliberen brugtes til rensdyr samt sæler/klapmyds.

Det sjove er jo, at kaliberen var langt langt forud for sin tid.

Idag er filosofien, at man tager en standard cal .22 og prøver at sætte et cal 17 projektil på. Dermed er de nu vildt populære cal 17HMR, .17MachII og så videre opstået.

Men dengang var man jo heller ikke ubevidst om fordelen i hastighed - altså en fladtskydende kaliber, ganske ligesom "WildCats" som hjemmeladerne ofte udvikler.

Så dengang opstod 5mmRemMag - men vandt desværre ikke det store indpas, da .22Hornet og .222Rem var så udbredte.
5mmRemMag gik vel lidt i glemmebogen igen og gik sidenhen helt ud - men hvad er det.... 20-25 år siden.? Mere?

Hvis 5mmRemMag udkom i dag, som nyhed - ville den blive slået hårdt op som mellemtingen mellem rimfire og flere andre små kalibre. Det er jeg 100% overbevist om.

Mange i USA har været glade for kaliberen, og ser med stor lettelse at de nu kan få ammunition til deres barndommens gevær igen. =o)

Nu er markedet nok overtaget af .17'erne

Men jeg kender et par stykker som gerne så at nogle pakker 5mmRemMag kom til Grønland. =o)

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#7
Hej

Her er der en på Egun, der har en 5 mm remington til salg, og skriver at han har en del ammo man kan købe.

http://www.egun.de/market/item.php?id=2277266

Vh.

cck
cck
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)