Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
God opskrift på byg selv Hochsitz?
#1
Hejsa, vi har planer om selv at bygge et fritstående hochsitz i ca 3 meters hoejde, så taenkte om der er nogen der ligger inde med en go opskrift på det eller evt et link til en hjemmesider?

/Zogar
Svar
#2
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_By...x?id=43369
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Fornemt!!!
Svar
#4
super, ser ret udförligt ud!!
Svar
#5
Nej...nej og atter nej!
Der må ikke være lige ben på et fritstående jagttårn.

Let Polsk tårn:

Du lægger 2 3” 3 meter stolper ud så der er 120cm afstand i top og 160cm i bund. Et 16x100 mm brædt skrues fast i top og en lægte 40 fra bund så de 160cm fastholdes i bunden - der måles diagonalt så rammen er i vinkel. Yderligere 8 brædder skrues fast for oven, dernæst en skråstiver fra bundlægten til nederste brædt. Det hele skrues forsvarlig fast. Tag 2 nye 3” stolper og gentag det hele, så der er 2 ens tårn sider.
Rejs de 2 sider med brædder, skrå lægter udad. Skru et 16x100 brædt fast for oven så der er 120cm i mellem og en lægte 40cm fra bund så der er 160cm i bunden. Kontroller diagonal målet er ens, så tårnet stadig er i vinkel. Skru 8 brædder mere på for oven og en lægte skråstiver mere på. Tårnet er nu 3/4 færdig.
Skru 2 “hjælpe lægter på ved jorden, i top og bund. Tårnet kan nu vendes og og det hele gentages med brædder og lægter. Tårnet er nu lukket, en lægte skrues fast i brædderne og den skrå stiver, så den deler brædde siden i 2 lodret og indgangen skæres.
2 lægter eller brædder sættes indvendigt så de flugter med bræddeklædningen udvendigt på 2 modsatte sider og gulvet lægges med 25x100mm brædder. Den lodrette lægte ved indgangen fastgøres  til gulvet så det kan tåle et evt knæk.
Det eneste der mangler er en stige og evt et vandret kryds 40 cm fra bund.
[Image: 414_F8_CCF_ACA4_423_B_99_FC_78432_E9_A5_C97.jpg]

[Image: 00342630_6_FF4_41_B8_96_EC_BC26_B8_C13569.jpg]


Ca. pris 850 kr inkl udendørs skruer (alt efter trælast). Tegningkan mailes.

Hvis jeg tager mig sammen og der ikke kommer for mange forbi for at drikke mit øl, kan jeg lave 4stk på en weekend. OG JEG HAR LAVET MANGE;-)

Mvh THORLAK
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#6
Saa du drikker altsaa ikke øl i weekenderne
H
Hogmeister
Svar
#7
(17-11-2017, 05:13 PM)hogmeister Skrev: Saa du drikker altsaa ikke øl i weekenderne
H

Øøø....øh, jo da Big Grin
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)