Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slidt pibe
#21
Citat:quote:

Originally posted by chb

jeg kører rensesaft i


Hvilken "rensesaft"?

Mvh

Michael
Svar
#22
ohh - ahhem så den en i en sølvfarvet flaske - Korsholms Mirakeleliksir - tror jeg
Hvad skal man da gøre tisse i piben onsdagen efter fuldmåne mens man afsynger salmer med en jomfru i lak&læder?
Svar
#23
Jeps og noget med en woodo dukke idet det er sort magi[Wink][Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#24
Gold Medalion fra skyttebutikken og knofedt!
Det virker bedst for mig.

[Image: BBMpokal.jpg] Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Bwana Olifant

Gold Medalion fra skyttebutikken og knofedt!
Det virker bedst for mig.

[Image: BBMpokal.jpg] Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!



Hej Bwana
Hvilken børste bruger du til polering med Gold Medalion
Walnut
Svar
#26
Broncebørste én størrelse mindre end kaliber, og så med en bomuldsklud rundt om børsten. Der følger "opskrift" med når man køber.

[Image: BBMpokal.jpg] Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by chb

ohh - ahhem så den en i en sølvfarvet flaske - Korsholms Mirakeleliksir - tror jeg
Hvad skal man da gøre tisse i piben onsdagen efter fuldmåne mens man afsynger salmer med en jomfru i lak&læder?



@ chb

Rensning/rengøring/vedligeholdelse af piben, er ikke så simpelt, at du bare kan købe et produkt.

Det er ingen videnskab, men hvis du vil have det optimale udbytte, bliver du nødt til at sætte dig ind i sagerne.
Det er et gennemtæsket emne, så der er masser af links og litteratur.

De fleste har deres egen metode, sammensat ud fra egen overbevisning og erfaring.

Slibemidler er hård medicin, og bør bruges med omtanke - desværre er det en uundgåelig del af fjernelse af carbon built-up.

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#28
Hejsa

Kommer i på Skydebanen på mandag 24-08-2009?
Jeg tager mit grej med

Go week-end
Chb
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by chb

Hejsa

Kommer i på Skydebanen på mandag 24-08-2009?
Jeg tager mit grej med

Go week-end
Chb



Blev du klogere på dit riffelproblem?

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#30
Jeg bruger det der forest bore cleaning foam. Sprøjter det i, og venter et kvarter. renser så som normalt efter en skydning, og trylle trylle, så er den ren. Det er magi!!!, men hvis du får det på fingrene, får du kræft, og dør omgående.....

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#31
Guruer, hvad snakker vi om her? 2 mm egenspredning? Eller er det væsentlig mere?

Jeg har prøvet en ældre militærriffel (6,5 x 55), der har fået klø og aldrig er blevet behandlet med andet end en børste og NATO olie. Den kunne stadig skyde så hullerne rørte hinanden, ikke hul i hul, men inden for en stor femmer på 100 m. Sigtemidlet var en gammel Tasco med vand.

Hvis vi snakker jagt inden for 200 m afstand og måske 100 skud om året. En, i jeres øjne, let rengøring efter hver gang, den er ude af skabet. Hvor meget vil det så betyde over 10 år?

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#32
@ ugelvig

Det primære problem - der kan opstå, men en "almindelig jagtriffel - er rust [B)]. Så husker du "altid" at give den en god olie, som feks. Brake-free, når du har haft den med ude, så vil du formentlig aldrig få problemer af jagtlig betydning [Wink]

@ kluden

Det er altså ikke for, at gøre dig ked af det - men hvis din riffel bliver ren, på nævnte måde, med det nævnte produkt - så er du nok den heldigste og den eneste - som jeg har hørt om [Wink]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#33
Længe før KG12 kom på markedet kunne jeg ikke forstå hvorfor jeg ikke kunne rense mine piber kemisk.
Jeg oplevede aldrig den hurtige rensning som de forskellige vidundemidler pralede med.
Jeg måtte sætte en meget beskidt pibe i blød i Forest borefoam i en hel måned inden jeg kunne se bunden af skidtet igen.

Jeg har så i mellemtiden brugt mekanisk rensning kombineret med kemisk. (Gold Medaillion + skrubning)

Da der så endelig var nogen der testede de forskellige solventer, fik jeg bekræftet at de virker meget lidt eller intet. Og at man kan rense en pibe på 20 minutter er fuldstændig overdrevet.

Nej, der skal langtidsvirkning til, hvis man ikke vil gøre arbejdet mekanisk. Og vi snakker dages iblødsætning og ikke minutter.

Måske er det en oversættelsesfejl at nogen skriver på dåsen at det virker på 15 minutter. Havde der stået 15 dage havde det passet meget bedre.

Jeg er nu ved at teste KG12 og det er indtil videre det eneste produkt der bare nogenlunde lever op til deres egne postulater.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#34
Efter ca 20-30min arbejde pr. pibe med robla solo mil og boretech eliminator bliver mine piber så rene at der ikke længere ses kobber eller andre aflejringer efterfølgende (med borescope).

Fik noget KG12 forærende på IWA af de englændere der forhandler det derovre.

Det tog stadig præcis samme tid at få piben ren[B)]

Hvor meget mere skal man fjerne?? lidt stål også???[Big Grin]
Er det ikke nok at man kommer ned til stålet???[:o)][Big Grin]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#35
...men hvad gør du step by step?
Lader du Robla'en virke, eller bruger du messingbørsten og 'gnubber' i 20 minutter?
Svar
#36
her er et simpelt program

10 bronzebørste igennem løb
20 goto 10 repeat 5
30 robla solo på filtprop
40 træk gennem løb
50 goto 30 repeat 1
60 wait 3000 ( 5 min)
70 robla solo på filtprop
80 træk gennem løb
90 "check" løb
100 IF "check" OK GOTO 110 ELSE GOTO 10
110 END

Dette plejer med et normalt tilsvinet løb at tage op til max 30 min.

Din brors 308´er tog ca 45min[B)] Men den var så også så beskidt at der næsten skulle plastisk bearbejdning til [Big Grin][Big Grin]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#37
Din brors 308´er tog ca 45min[B)] Men den var så også så beskidt at der næsten skulle plastisk bearbejdning til [Big Grin][Big Grin]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
[/quote]
Ja, jeg ved det godt - den var så belagt, at 243 ammo passede bedre i den [Big Grin]
Svar
#38
Hov hov hov hov hov hov. Order gentlemen!

Jeg havde da brugt Bore Foam og filtpropper efter alle kunstens regler, eller ihvertfald efter anvisningen på flasken. Jeg synes også at piben skinnede blank og ren indvendig, men det må bare have været overfladen af belægningerne der var blevet pæn, de havde ikke taget skade[xx(]

Så jeg har fundet en gammel flaske Robla Solo frem til det grove, men jeg har fået en tanke: hvad nu hvis man medbringer en Bore Snake på skydebanen, og trækker den igennem mens piben stadig er varm ? Kan det ikke tænkes at skidtet lettest lader sig fjerne inden det har fået tid til at gro fast ??

Det må da kunne udvide den tid der skal gå mellem grundrensningerne. På den anden side, jeg købte den Scout i januar 2001, så jeg klarer jo nok en grundrensning med knap 10 års interval [Big Grin]

@GT: Jeg kan se du programmerer i Basic, eller er det Pascal ?? det sprog er ihvertfald ældre end belægningerne i min pibe var [:0]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#39
He he,

det er en blanding......incl. et skvat LISP programmering[Big Grin]

PS. det der bore foam er hamrende godt til éen ting......

nemlig til at tjene penge på for forretningerne.
Det er så til gengæld også det eneste[xx(][xx(]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#40
Hvor tit/mange skud skal man bruge det robla solo..[?]
Har lige bestilt noget fra hattings hjemmeside, så nu skal det da lige prøves.

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keiler
http://www.riffeljagt.com/ajbutton.gif
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)