Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkejagt 2009
#1
Sidste år blev årets bukkefortællinger spredt på diverse tråde.
Jeg vil hermed opfordre jer alle til at blære jer i denne tråd [8D]. Selvfølgelig med masser af billeder [:p].

P.S. Fortællinger om bukkejagt uden nedlagt buk er selvfølgelig også velkomne.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Så er årets første buk nedlagt, det blev en pæn ulige seksender med en ekstra spids fra den ene rosenkrans.
Den er nedlagt med min 6,5x55 med en hjemmeladet nosler partion 140 gr.
[Image: DSC00409lille.jpg]

[Image: DSC00395lille.jpg]

MVH Bomba


Tikka 690LH lux 6,5x55 med Doctor 2,5-10x48
Tikka 695LH 9,3x62 med Doctor 1,5-6x42
Blaser F3 Links
Baikal MP-153 plastik
Syntes det er træls at våbenfabrikkerne ikke har opdaget at venstre er den rigtige side
MVH Bomba

Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em
Svar
#3
Tillykke Smile
Jeg selv havde "kun" råer i kikkerten

Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Svar
#4
Godmorgen
Og tillykke til jer der har haft held fra morgenstunden[Wink]

Der er nu noget særligt over at gå ud og sætte sig tidligt om morgenen imens nattergalene synger om kap med alle andre fugle.

Jeg sad dejligt i læ under en stor busk med godt udsyn over en remise og et hegn hvor råvildtet plejer at komme jævnligt, og allerede kvart over fem kom der en afskudsbuk gående i ro og mag.
Han gik og essede uden at ane det mindste uråd så jeg havde god tid til at lægge an i skydestokken og skyde.....
Hvad der så skete aner jeg ikke, men jeg ser ham springe og føler mig ret sikker på at have ramt men væk var den[Sad]

Min makker og mig går stille og roligt hen og kan tydeligt se hvor han har sat af i den løse jord og er løbet et lille stykke igennem en mose og videre ind i tæt rørskov. Men ingen schweiss selvom jeg føler mig ret sikker, så vi vælger at tilkalde en hund....

Vi markerer skudsted og flugtretning og sætter os til at vente. Hunden er der rimeligt hurtigt og markerer overhovedet ikke på skudstedet og i sporet, og et større søg giver heller intet resultat så efter alt at dømme har jeg skudt rent forbi[xx(]
Æv æv og ikke den håbede start på bukkejagten. Det værste er at jeg virkelig ikke aner hvad der gik galt og en hurtig kontrolskydning af min riffel viste at den virker som den skal...

Heldigvis er der et par måneder til at gøre det bedre..

Jimmy
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Jimmyallerede kvart over fem kom der en afskudsbuk gående i ro og mag.
Han gik og essede uden at ane det mindste uråd så jeg havde god tid til at lægge an i skydestokken og skyde.....
Hvad der så skete aner jeg ikke, men jeg ser ham springe og føler mig ret sikker på at have ramt men væk var den[Sad]

Min makker og mig går stille og roligt hen og kan tydeligt se hvor han har sat af i den løse jord og er løbet et lille stykke igennem en mose og videre ind i tæt rørskov. Men ingen schweiss selvom jeg føler mig ret sikker, så vi vælger at tilkalde en hund....

Vi markerer skudsted og flugtretning og sætter os til at vente. Hunden er der rimeligt hurtigt og markerer overhovedet ikke på skudstedet og i sporet, og et større søg giver heller intet resultat så efter alt at dømme har jeg skudt rent forbi[xx(]
Æv æv og ikke den håbede start på bukkejagten. Det værste er at jeg virkelig ikke aner hvad der gik galt og en hurtig kontrolskydning af min riffel viste at den virker som den skal...



En rigtig ØV fornemmelse som jeg havde mage til med en bæver i sidste weekend [Sad]. Det værste er næsten at man ikke ved hvad der gik galt.
Jeg selv så to råer men ingen buk. Det havde heller ikke været nemt at skyde ham hvis han var kommet. Sådan noget økologisk korn lider klart under mangel på stråforkorter [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Jeg så en gaffel med 100 km/t som ikke ville lade sig stoppe af fløjt og pift mm.....[Sad!]
Men pyt - der var fuglesang og forår i luften, og 2 meget drægtige råer, så det var ikke så ringe en morgen alligevel....[Smile]

Tillykke til dem af jer som var heldige.

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Tikka M695, 338 "Pind-is"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#7
Jeg så Spidsbuk som jeg ikke ville skyde samt hele 10 Råer.... hvor der er damer....!

Dr K

223r, 6,5x55, 6,5x284, 9,3x62
Svar
#8
Tillykke til de heldige.

Jeg havde en dejlig morgen med tørvejr.
0525 fik jeg en spidsbuk for på 20 m men han skulle ikke med hjem. Desuden gik han med en ung rå.
Så efter en halv time i kløveren luskede jeg vidrer og kørte hjem til morgenkaffen med lillemor.

Men vi prøver igen iaften ...og i morgen tideligt ...

man kaster ikke perler for svin - men måske burde man begynde
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#9
hej
jeg var også afsted på den nye jagt som jeg er kommet med i.
jeg steg ud af bilen 4.15 solen står på 5.02 , så det var i stille og rolig gang, jeg gik ned mod den stige som jeg havde trukket,
ca halvt nede af det sprøjtespor jeg havde valgt så jeg 2 råer som gik og snakkede om den store buk.......[Wink] så de viste vejen til stigen det tog godt nok dobbelt så lang tid at komme på plads.
men det er jo dejligt at følges med sådanne et par kvinder[Big Grin]

jeg sad i stigen ca kl 4.50
og ca 4.58 kommer ræven gående med et eller andet i munden kunde ikke se hvad det var

de 2 råer gik nede foran hele morgenen.
I løbet af morgenen så jeg på 4 stk hare
der legede på marken + lidt fasaner og duer

kl ca 5.45 fik jeg øje på et dyr mere over hos naboen ca 300m væk
i en lille granplantage og minsanten om det ikke var bukken,
den gik stille og roligt ned mod hjørnet af vores jagt og ud i skrubben, der gik den nu med de 2 råer og hyggede sig afstanden ca 250m sad og sigtede på ham et par gange men jeg kunde kun se lidt af ryggen + hals og hovede så det var ned af stigen og så en kort
pürs ......eller så tæt på at der var frit skud
fik pürset mig ind på ca 40 m det var spændende,der var sku næsten hele tiden et af dyrene der kikkede mod mig så ned på maven og der ud af da jeg følte at tiden var rigtig (ca kl 6.10) op i høj knælende så jeg var fri af rør og krat, op på bladet med krydset og afsted med kuglen
den fik en høj blad kugle så den smed sig i græsset og blev liggende.

Den blev skudt med min remington model seven i cal.7-08
med en 139 grs hormady BTSP og 42 grs n140 mål til 840 m/s
det er en fin lille 6 ender hvor den ene sprods er knækket
og dem var muligvis blind på det ene øje da det havde en ridse og var deltvist hvidt

så det var en dejlig morgen [Big Grin]

billede kommer senere (måske....kiiiiim)

knæk & bræk til dem som skal ud i aften

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#10
Tillykke til de heldige ( dygtige )

Havde selv en kanon morgen [Smile] så dog ikke den buk jeg ellers havde sat mit kryds på, men ca 5 min efter at jeg havde sat mig i stigen kom der 4 hjorte ud, en som allerede havde sat stort op og et par mellem hjorte og en spids, så min morgen var reddet, og bukken den har jeg en aftale med senere [Big Grin][Big Grin]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#11
Tillykke til de heldige og dygtige bukkejægere.
Svar
#12
Her ses den flotte buk Hatting skød.

[Image: P1010758.jpg]

Og her et foto af min bil kort inden jeg forsøgt at nedbryde gavlen til stalden med en ny malet bagklap.

[Image: P1010760.jpg]

Ellers har det været en flot men kold morgen hvor jeg har set en ræv 2 kokke og 1 høne samt et masse duer.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#13
Hej!

04.20 Stod op!
05.00 På plads i tårnet ved den nysatte kartoffelmark! Troede ikke helt på at den sorte mark kunne give udbytte (andet end kartofler om et par måneder).
05.10 Solen stod op (I.flg. Almanarken).
05.12 Så noget ud af den ene øjenkrog... Hov, det var sgu da et dyr, op med kikkerten! Jov, det var en fin buk! Kigge på telefonen for at være helt sikker på at klokken var over 05.10... Jo... 12 minutter over, op med riflen... BANG!!! Han springer op og render over i en busk. Vælter ud af busken igen og ligger på marken med hovedet oppe og kigger rundt... BANG!!!
05.13 Tid til en kop kaffe, rystede lidt på hånden men jeg spildte ikke (heldigvis, for kaffen var ikke nået at blive lunken i termokanden!!!)
05.20 Gik ned og beundrede min fine ulige seks-ender, inden jeg hentede hunden i bilen, så han også kunne få lov til at ruske lidt!
06.00 Kørte hjem til lillemor og ungerne med rundstykker. Med dejlig opsats til væggen og lækker kød til fryseren!!!

Tillykke til I andre der har været heldige og held og lykke til Jer der har det tilgode! Her står den nu på hus og have resten af sommeren (siger lillemor... bob bob)

Hilsen H.S.Jensen

der kommer billeder når jeg finder ud af hvordan jeg gør...
Svar
#14
Tillykke til alle heldige med buk og til alle andre med gode oplevelser.
Jeg har endnu ikke skudt en buk, hvilket bl.a. hænger sammen med, at jeg først skal i aktion i morgen tidlig [:o)]
Alligevel har jeg mærket suset [:p][Smile]
I formiddags var jeg sammen med min bror til bukkekaffe ved vores 76år gamle, men "still going strong" far.
Han satte en perfekt kugle på en fin seksender til morgen [Smile]
Kaffen smagte usædvanligt godt [Wink]
Mvh Walnut
Svar
#15
Same fra herovre...tillykke til alle heldige bukjæger og andre med gode oplevelser [^]..jeg vente til at høre alle jer historier på bukjagten.[:p]

MVH....Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#16
Stort tillykke til alle de heldige og dygtige jægere. Kan i ikke fortsætte med at sætte billeder og beretninger ind, da det syntes at være det eneste der dulmer mine abstinenser. Det er altså IKKE fedt at være i Brasilien, når der er præmieremorgen i Danmark.

Knæk & bræk til alle i resten af bukkejagten.

Mvh.

Christian
Svar
#17
Tillykke til alle de heldige...
Da uret ringede kl. 2.50 i nat og det stod ned i lårtykke stråler, vente jeg mig om for at sove videre... Det havde konen åbenbart ikke forstået - for hun forsøgte at vække mig 3 gange med en halv times mellemrum... Til solopgang gik mobil alarmen - så der blev jeg vækket for 5. gang. Kl. 9 begyndte ungerne at larme, så kunne jeg jo lige så godt stå op og køre i byggemarked efter rawplugs og murbor og et smut forbi vinhandleren efter et par flasker jagtleje...
Et eller siger mig, at jeg lige så godt kunne have stået op og taget afsted, da uret ringede første gang, regn eller ej...
Det gode må være, at jeg nu har rawplugs til at putte under skruerne i de huller, som årets trofære skal hænge i...
Morale: Man kan ikke tage på bukkejagt, hvis ikke man har købt rawplugs inden bukkepræmieren.. ;-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#18
Så faldt årets første buk [Smile] Den kom 2 min. før skydetid, men var så venlig at blive til skuddet måtte slippes [Big Grin]

[Image: IMG_1089.jpg]

[Image: IMG_1091.jpg]

[Image: IMG_1092.jpg]

[Image: IMG_1093.jpg]

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar
#19
Tillykke til jer der har skudt buk.

Jeg havde siddert i stigen i 15 min. da der kommer en rå bag mig. Den kommer ind på 60 m og smutter så ind i skoven igen.
Men bukken var så fornuftig at blive i tørvejr.

Knæk og bræk til jer alle.

mvh
Sneppen
Mvh
Sneppen
Svar
#20
Jeg var i morges på plads i god tid. Fra stigen som står i skovkanten, kunne jeg overvåge en bygmark med vintersæd.

Min søn sad i en Hochstand ved en lysning inde i skoven.

Fem minutter efter min ankomst, og imens der stadigvæk manglede ti minutter inden solopgang, kom bukken ud fra skoven, kun femten meter til højre fra mig.
Jeg sad bomstille og håbede på at den ville fortsætte ud i bygmarken. Det var en nogenlunde seksender, men den var forholdsvis lille af krop. Den forsvandt dog kort tid efter af samme vej som den var kommet. Nu håbede jeg at den ville fortsætte op i den lysning hvor min søn sad. Det ville i så fald kunne komme til at passe med at det blev skydetid, når den nåede derop. Der faldt dog ingen skud fra hans retning.
To timer senere lød der et skud. Jeg sendte ham en SMS, og ventede spændt på svaret.- jo – det var ham. Han havde skudt en seksender.
Da vi senere mødtes, og jeg så bukken kunne jeg straks se at det var den samme som tidligere havde været ude og hilse på mig.
Han var pavestolt. Han havde tidligere kun skudt en buk, og det havde været en lille ”Knotbuk” et efterår for seks år siden. – jeg lettede på hatten, og sagde tillykke til ”lille Swift”! [Image: smiley20.gif]

[Image: 16maj2009003.jpg]

mvh.
Swift
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)