Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Halvauto 22 LR?
#1
Hej.[Smile]

Jeg er brændt lidt varm på en Halvauto salonriffel til regulering af råger.[Big Grin]

Den jeg skal have ,(hvis man stadig kan få tilladelsen),Skal være en som er driftsikker,have et fornuftigt standard aftræk samt meget gerne VOKSNE skæftemål!![Wink]

Jeg har fundet en anschutz 525 samt en krico på nettet, men måske skal det være noget helt andet?[8)]

Hvad er jeres erfaringer med halvautomatiske salonrifler? Er det lort eller lagkage???

Mvh mogens
Svar
#2
Jeg har selv haft en anschutz model 520 og den kan jeg desværre ikke anbefale. Aftrækket var ikke godt og riflen flækkede i aluminiumsrammen [B)] Nu er det jo også en 525 du spørger til, men det er vist også set før at de er flækket. Se evt. de svar jeg fik da jeg spurgte til hvad der kunne være gået galt http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=15225

Kricoen kender jeg ikke, så den kan jeg ikke udtale mig om.

Hvad angår våbentilladelsen havde jeg intet problem med at få min i Grenå.
Svar
#3
Ring til dit lokale våbenkontor og sig at du påtænker at købe sådan et våben. De må kunne fortælle om de vil gøre knuder. Det er jo desværre forskelligt fra sted til sted [V].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Jeg har lige investeret i en Ruger 10/22T. Meget bedre tror jeg ikke det bliver i halvauto. Super præcis og har endnu ikke haft driftsproblemer - der kan dog være behov for at tune lidt på den hvis den skal køre med subsonisk ammo, men det har jeg ikke prøvet endnu.

Mht. fuld størrelse er det måske et problem da den er ret kort/kompakt. Men prøv en, det kan jo være det overrasker. I Kbh. var der ingen problemer med at få tilladelse, men det afhænger jo altid af en individuel bedømmelse.

Jeg er blevet så glad for min at jeg overvejer en Ruger mini-14 som "regulerings-riffel" til ræv og krage i efteråret (ved godt den skal plumberes til to skud).
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#5
Hmm.[Smile]
Det lader til at anschutzen er udelukket.[xx(][xx(]Kricoen er nok tudse gammel så jeg må nok revidere mine krav lidt om et voksent skæfte.[V][V]
Det gør nok heller ikke så meget, da det er som salon nr 2 og al riffel træning stadig vil foregå med sakoén!![Big Grin][Big Grin]
Så Marlin,Rem speedmaster, Rem 597 og Ruger 10/22 vil blive gransket nøje.Der er vel ikke nogen af de 4 amerikanere ,som har aftræk uden slæb??

Savage var måske også en mulighed??

Nogen bud???

Ruger er nok ikke til at opdrive i jylland[?][?] HH er vel de eneste som har dem hjemme, så man kan "røre" dem med fingrene, så det vil nok blive den sidste løsning!
Købe en riffel på postordre bliver aldrig mig.Jeg HAR prøvet uden succes.[xx(][xx(][xx(]
Svar
#6
Jeg har skudt en del, med en Ancschutz 525, og denne havde et rigtig godt aftræk.
Holdbarheden kan jeg ikke sige noget om, da det var en lånt riffel.

Jeg kan forestille mig, at hvis man sætter en buffer i, der dæmper bundstykkets slag en smule, så vil holdbarheden ikke være et stort problem.
Den jeg skød med, genladede fint med Std. Vel ammo.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#7
Jeg havde en Rem Speedmaster og var egentligt meget godt tilfreds med den. Den var ikke så præcis som min anschütz 1416, men der er så også en verden til forskel på de 2. Kan ikke umiddelbart finde noget negativt om den. Jeg fik tilladelsen til den i Hjørring uden problemer, men har hørt det f.eks. skulle være næsten umuligt at få den i Frederikshavn.
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#8
SKAL det være en halvauto ?

Marlins bøjlespænder er da vist nok i 'voksen størrelse' :-)

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#9
Hej.[Smile]
Har kigget lidt på en remington 572 pump.[8D][8D]
Den falder i hvertfald godt, og man mister ikke sigtet så nemt som med en alm repeter, når man tager ladegreb.[:I]
Tror foreløbig den er nr 1.Der er der jo heller ingen problemer med tilladelsen til den.[Wink]
Svar
#10
Jeg har en Remington pump i 30-06. Den virker fint, kostede mig 5K og genlader hurtigere end en Blaser [Big Grin]

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#11
Hvis du vil væk fra en halvauto, så kig på en Browning BL22(Lever), eller en F.N. Browning Trombone(Pump)

Jeg kan genlade min BL22, bare ved at åbne og lukke hånden, behøver ikke fjerne hånden fra kolbehalsen ;-)
(OK, jeg HAR store hænder)

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#12
Hej.[Smile]
Så blev jeg ejer af en Rem. 572 pump.[Big Grin][Big Grin]Den glæder jeg mig til at prøve.[Big Grin][Big Grin]
Nu mangler jeg bare ordensmagtens velsignelse.[8D][8D][8D]
Svar
#13
Hej.[Smile]

Så er jeg kommet af med min Remington 572.[8D]
Den blev jeg aldrig venner med, selv om NP fik finpudset aftrækket.[Sad]

Jeg er nu igen igang med jagten på en voksen præcis halvauto 22LR.
Jeg har kogt det ned til Rem. 597-Target og Ruger 10/22 Target.Jeg har endnu ikke prøvet aftrækket på nogle af dem, men kan jeg forvente bedre aftræk på en target model end på en standard??

Er der andre halvautoer som jeg har overset?

Hvad ville i vælge?
Svar
#14
Jeg har en 10-22 Target og jeg havde på et tidspunkt osse en standard model. Aftrækkene er lige dårlige. Jeg har nu fået forbedret aftrækket.

Timney laver et aftræk til 10-22. Og der er masser af US producenter der laver dem, så køb du bare en Ruger.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#15
Hej.[Smile]

Ok.[8D]
Er din 10/22 en stainless eller en blued??

Hvad skyder den bedst med??[:p]
Hvad præcision kan man forvente på 50m??[Wink]
Fortæl,fortæl
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by ultra light

Hej.[Smile]

Ok.[8D]
Er din 10/22 en stainless eller en blued??

Hvad skyder den bedst med??[:p]
Hvad præcision kan man forvente på 50m??[Wink]
Fortæl,fortæl



Blued

CCI Blazer som er den billigste bulk patron [Smile] og Yellow Wasp

15mm på 50meter

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#17
Hej.[Smile]

15mm???[:0][:0]Er det en standard eller en heldig gruppe??[8D]

Hvad er din aftræksvægt?

Er det standard aftrækkeren, du har finpudset eller er det en timney eller en anden færdigkøbt een??[Wink]

Det tegner da rigtig godt.[Big Grin][Big Grin]

Jeg kan se på midway, at man kan købe sig fattig i dele til en ruger 10/22.[:o)]
Fedt.[Wink]
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by ultra light

Hej.[Smile]

15mm???[:0][:0]Er det en standard eller en heldig gruppe??[8D]

Hvad er din aftræksvægt?

Er det standard aftrækkeren, du har finpudset eller er det en timney eller en anden færdigkøbt een??[Wink]

Det tegner da rigtig godt.[Big Grin][Big Grin]

Jeg kan se på midway, at man kan købe sig fattig i dele til en ruger 10/22.[:o)]
Fedt.[Wink]



Det er på en god dag. Men du skal gøre din del af jobbet. Ingen rifler skyder af sig selv, uanset hvad ejeren påstår [Wink]

Aftræksvægten har jeg ikke målt, men da det er en ½auto får du aldrig den fornemmelse af en glasstav der knækker. Det kan osse være farligt hvis aftræk på ½auto kommer for langt ned. De kan "go automatic"

Aftrækket er det originale der er fixet lidt. Ellers har jeg bare monteret "bolt release" og "polymer buffer"

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#19
Min 10/22 Target skyder da også 10- 15 mm grupper på 50 mtr (med Eley Tenex..[:I]) Den er "tunet" til subsonisk ammo (lettet bundstykke) og den originale Ruger pibe er kortet ned til 16" (alt over 16" er spild af jern i en .22LR subsonisk)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#20
Hej.[Smile]

Så er spørgsmålet bare om der andre end Hunters House, som har en ruger 10/22 på hylderne.[:I][:I]

Det ville være en fordel om der var en jydebutik med jyde priser, som havde en på lager.[8D]

Når aftrækket skal justeres alligevel er det vel lidt ligegyldigt om det er target eller sporter modellen.[?]

Bare piben er fritliggende uden bånd.[Wink]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)