Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våbenkontor i København?
#1
Er der nogen der ved hvordan man får fat i Våbenkontoret i Kbh?
Telefonnummer, Tidspunkt? E-Mail? Fax?

Jeg har en kammerat, der flytter fra Grønland til Danmark, og som skal have en lille håndfuld våben med hjem.

Han har Dansk Adresse på Vesterbro, og skal vel have fat i det lokale våbenkontor, for at få lavet Importtilladelser.

Han har Dansk Jagttegn, og våbentilladelse til riffel, riflen der er tilladelse på ligger stadig i Danmark.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#2
Her:

Københavns Politi
Bevillings- og våbensektionen
Gl. Køge Landevej 1,
2500 Valby
tlf. 35219548
kbh-bevtil@politi.dk

Øvrige kontorer kan findes her:
http://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/tilladelser_kontakt/

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
Tusind tak.

Nu har han fået fat i dem, og det forventes at tilladelserne er på plads, i god tid, inden d. 1/8.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
Hej JRexA

Som du ved var jeg samme tur igennem for et års tid siden. Jeg syntes også jeg var i vældig god tid med at søge tilladelser, og alligevel gik det galt.

Jeg var meget omhyggelig med at aflevere de originale tilladelser til Speditionsfirmaet der ordnede flyttegodset, men en lille finke af en elev på kontoret besluttede, at hun bare kunne medsende kopier af tilladelserne, og så beholde originalerne på kontoret [xx(].

Jeg gik et par dage, og kunne ikke forstå hvor flyttegodset blev af. Så fik jeg at vide, at toldvæsenet tilbageholdt hele læsset og ikke ville udlevere det før de havde de originale importtilladelser. Dem havde jeg af gode grunde ikke, så jeg var lidt mere på den end jeg var med på den.

Nå, speditørerne fandt heldigvis originalerne og fik dem med første fly til Aalborg, så det kostede kun et par dage. I mellemtiden havde jeg fået fastboltet våbenskabet, så der var ganske hyggeligt i lejligheden med et våbenskab, en luftmadras og en festivalstol.

Forresten må du fortælle din kammerat, at han skal være forbandet omhyggelig med at gennemgå alle skuffer, skabe m.m. for ammunition,magasiner, våbendele, signalblus, nødraketter m.m. det er utroligt hvad man får samlet sammen på kort tid af den slags, og flyttefirmaet pakker bare alt ned i kasserne, så hvis man ikke selv har skaffet det væk før de kommer ryger det bare med ned. Og det er ikke så godt for tiden [xx(][xx(][xx(]

Hvis han har en ryghvirvel af en vågehval eller lignende kan han få et Cites bevis på at han må have det med, og er det isbjørneskind, narhvaltand eller andre ting der ikke kan udstedes Cites-bevis på, kan han alligevel få en skrivelse fra Departementet for Miljø og natur om, at han har erhvervet det lovligt og udført det lovligt med sit flyttelæs. Det er nødvendigt med den skrivelse hvis han vil have noget af det til konservator, og i det hele taget er det rart at kunne bevise, at man har tingene lovligt.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)