Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffelprojekt
#41
Hvor meget er piben blevet afkortet? og hvor lang er den nu.
Farmor du maa hellere haabe paa en vindstille dag hvis du vil bruge en .22-250 endog med en kort pibe til feltskydning. Jeg har skudt .22-250 i 30 aar og finder kaliberet meget temperamentsfuldt. Er spændt paa at høre din mening om Remington.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#42
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Jammen hvad med en boreguide som er temmelig vigtig til formaalet. Hvis skæftet kun lige er udfræset nok til at man kan tage laasen ud saa er der højst sansynlig ikke plads til en boreguide. Hvilket ville være en skam.
H



[:I] Undskyld Farmor, at jeg blander mig igen [Big Grin] Jeg må blive Hogmeister (og dig) svar skyldig vedrørende brugen af en boreguide. Jeg ved ikke, hvor meget en boreguide fylder. Jeg har aldrig ejet én og har ikke afprøvet én på denne riffel.Er det vigtigt for dig at bruge en boreguide, vil jeg naturligvis gerne (vederlagsfrit [Big Grin]) fjerne mere af dit skæfte.Det kan så betyde, at noget af karismaen fra netop dette skæfte forsvinder.
Walnut
Svar
#43
Flot arbejde Walnut. Jeg forstaar blot ikke hvorfor det har været nødvendigt med saa høj en kam paa kolben, at det har været nødvendigt at lave en udfræsning for blot at sætte laasen i, og gøre det praktisk talt umuligt at rense ordentlig. Som du ved, og jeg er forbavset over du ikke ejer en boreguide, uden en boreguide kommer der en masse olie/solvent eller bore paste til at blive aflejret i magasin brønden, der hvor laaseknasterne laaser (ved ikke hvad det hedder paa dansk) kammeret og throaten.
Kunne den samme effekt ikke have været opnaaet ved at montere kikkerten i lavere ringe? eller bruge en 40mm kikkert.
H
Hogmeister
Svar
#44
Rensning gik uden de store problemer og løbet skinner igen indvendigt, med tydelige riffelgange [Smile]
Jeg er i besiddelse af en meget tynd lillefinger med en meget lang negl på, som kan komme ind og aftørre olierester i bunden af kammeret, med en ren hvid klud om. Da den tilsidst kom ud uden mere snask, stillede jeg mig først tilfreds. Jeg kunne godt mærke en markeret fordybning inde i bunden, som må være den "brønd" du omtaler?
En Boreguide er heller ikke på udstyrslisten her, men skulle det vise sig nødvendigt at listen må udviddes, så bliver den det bare [^]
Bundstykket havde godt med messingaflejringer, både langs med siderne og ude ved låseknasterne .... men er igen fint og rent [Smile]
Lavere montageringe? Så ville kikkerten ligge på piben og det ville give problemer med at fokusere i samme ... Vist ikke lige den løsning der ville være det mest optimale.
Og jeg er godt klar over at kalibret er noget mere hidsigt og med en meget lavere kuglevægt end jeg har været vant til før, men det gør bare at jeg synes det er mere spændende. Vindfølsomheden er noget højere, men det vil tiden vise hvor galt det bliver og hvor meget der skal kompenseres .... [Wink]

Walnut: Du er så dejlig [:I] Og jeg er virkelig glad for at vide at jeg har dig i "baghånden" hvis jeg skulle få brug for det [Big Grin] Lige nu føler jeg ikke for at der skal ændres så meget som en splint i skæftet der føles som om det er skræddersyet til mig [Smile]

[Smile] Farmor

PS: Piben er 60 cm lang .... (Hvor meget der er kortet af, må M@x 2.0 kunne svare på, for den afdeling har han stået for [Wink])

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#45
Ellers findes der vel kammerbørster til lige netop det formål? Men bortset fra det overvejer jeg nu selv kraftigt at anskaffe mig en boreguide.

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)