Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffelprojekt
#21
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by STROM

takker !
nu begynder det da at ligne noget med "desert sunset"

er der andre der skal have delikatesser hjem ?

mvh
Strom, naturgænger



Inden du glæder dig for tidligt, så tror jeg du lige skal kontakte dem først.
Er der nogen der har set det omtalte skæfte i links?

Da de ikke skriver noget om links inletting til Tikka, så tror jeg at de 15$ for links bare er et gebyr for at bøvle med den ene links de skal lave en gang imellem, ud af de typer der er på listen over inletting.
Så det kan være at man så kun kan få et højrevendt skæfte med en links udfræsning og så ville jeg nok vælge et unisex skæfte i stedet.
Nu er Tikka jo ikke den sværeste at spejlvende. Det er vist bare sporet til hævearmen der skal vendes.

Men jeg håber da at jeg tager fejl og STROM kan få sit links skæfte.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]



Må jeg anbefale, at I prøver at ringe til Richards? De er MEGET flinke og det er min oplevelse, at de har ret godt styr på forskellige riffelmodeller og de muligheder og begrænsninger der er. Det er næppe heller første gang, at der bliver spurgt efter et links skæfte til en specifik riffelmodel...

Vær derudover opmærksom på, at leveringstiden er ret lang. Jeg måtte vente næsten 3½ måned på mit skæfte selvom det umiddelbart betragtet er en "standardvare" til et meget almindeligt forekommende system.

MVH
Klaasehaans
Svar
#22
hej ville lige høre om dit skæfte præcist lavet, er ved at bestille et skæfte fra sammen mager som du har købt, det forløb godt nok med købet. er ved at bygge en sako forester 22-250 om med andet skæfte osv.
mvh JCRI
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by jcri

hej ville lige høre om dit skæfte præcist lavet, er ved at bestille et skæfte fra sammen mager som du har købt, det forløb godt nok med købet. er ved at bygge en sako forester 22-250 om med andet skæfte osv.
mvh JCRI



Hej JCRI

Jeg har samlet set været endog meget fint tilfreds med leveringen og servicen fra Richards. Eneste anke er måske en lidt lang leveringstid men de lover heller ikke andet...

Selve arbejdet med skæftet har jeg ikke haft andet end utidig indblanding og syge ideer med at gøre. Det er Formand Walnut der har stået for det men efter hvad jeg kan forstå på ham er tilpasningen af skæftet fra Richards af ok kvalitet. Jeg er sikker på, at Walnut gerne bidrager med yderligere detaljer...

Held og lykke med dine nye "pibe-brænder"! Alting har en pris - 22-250 er en FEEED kaliber! [:p]

MVH
Klaasehaans
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Klaasehaans

Citat:quote:

Originally posted by jcri

hej ville lige høre om dit skæfte præcist lavet, er ved at bestille et skæfte fra sammen mager som du har købt, det forløb godt nok med købet. er ved at bygge en sako forester 22-250 om med andet skæfte osv.
mvh JCRI



Hej JCRI

Jeg har samlet set været endog meget fint tilfreds med leveringen og servicen fra Richards. Eneste anke er måske en lidt lang leveringstid men de lover heller ikke andet...

Selve arbejdet med skæftet har jeg ikke haft andet end utidig indblanding og syge ideer med at gøre. Det er Formand Walnut der har stået for det men efter hvad jeg kan forstå på ham er tilpasningen af skæftet fra Richards af ok kvalitet. Jeg er sikker på, at Walnut gerne bidrager med yderligere detaljer...

Held og lykke med dine nye "pibe-brænder"! Alting har en pris - 22-250 er en FEEED kaliber! [:p]

MVH
Klaasehaans



Hej JCRI.
Det har været en fornøjelse at lægge Rem 700 systemet i Richard's skæftet. Uhyre fint paskram. Skæftet var bestilt med standard løbskanal, da vi var usikre på tolerancerne fra Richards. Ligeledes blev der bestilt et skæfte, hvor der ikke forlods var fjernet materiale med henblik på bedding.Tilpasning af løbskanal til den kraftige pibe samt fjernelse af materiale for bedding er så senere udført manuelt.
Mvh Walnut
Svar
#25
# Klaasehaans

Super fed riffel....

Hvad har selve skæftet kostet, incl. forsendelse, moms osv.?

Mvh Eske

Er kraftigt inspireret til at bestille et skæfte til min SPS Varmint....
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by Finlux

# Klaasehaans

Super fed riffel....

Hvad har selve skæftet kostet, incl. forsendelse, moms osv.?

Mvh Eske

Er kraftigt inspireret til at bestille et skæfte til min SPS Varmint....



Hej Eske

Tak for roserne. Jeg er meget glad for riflen der er meget velskydende. Samlet løb selve skæftet op i små 1500,- incl. forsendelse og told mv. Dertil kommer så udgifter til bagkappe og evt. rembøjler samt naturligvis lak mv. til den afsluttende behandling. Sig til hvis du har andre spørgsmål...

Venligst
Klaasehaans
Svar
#27
Som nogle af jer sikkert allerede ved, satte Klaasehaans med stor beklagelse denne smukke og velskydende lille lækkerbisken til salg. Min søde gemal fik spottet indlægget i Køb/Salg afdelingen længere nede på siden, og da jeg brændende ønskede mig sådan en smuk lille lækkerbisken til bl.a. Feltskydning, ville min søde gemal købe den til mig om muligt, så der blev etableret kontakt og i løbet af et par timer var en handel i hus [Smile]
Tirsdag slog en af vores lokale betjente rekord i at behandle en ansøgning om Våbentilladelse; så jeg 6 minutter efter betaling stod med tilladelsen i hånden, og igår tog gemalen og jeg så turen over til Djævleøen for at hente "Mors nye Baby" hjem [Big Grin]
1000 tak til Klaasehaans og frue for et par timer i dejligt selskab, med super forplejning. Jeg lover at tage mig kærligt og godt af riflen, for jeg er rigtig glad for den og glæder mig voldsomt til at komme ud og skyde med den lørdag formiddag [8D]

@ Walnut og M@X: Det er et fantastisk flot stykke håndværk i begge har præsteret [:p] WHAUW ...... meget flottere in real life end på de ellers fine fotos i denne tråd ... [:p] [Big Grin]

Mvh Annelise/Farmor (Nu også med Remington 700 SPS Varmint kal. 22-250) [Wink]

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by Farmor

Som nogle af jer sikkert allerede ved, satte Klaasehaans med stor beklagelse denne smukke og velskydende lille lækkerbisken til salg. Min søde gemal fik spottet indlægget i Køb/Salg afdelingen længere nede på siden, og da jeg brændende ønskede mig sådan en smuk lille lækkerbisken til bl.a. Feltskydning, ville min søde gemal købe den til mig om muligt, så der blev etableret kontakt og i løbet af et par timer var en handel i hus [Smile]
Tirsdag slog en af vores lokale betjente rekord i at behandle en ansøgning om Våbentilladelse; så jeg 6 minutter efter betaling stod med tilladelsen i hånden, og igår tog gemalen og jeg så turen over til Djævleøen for at hente "Mors nye Baby" hjem [Big Grin]
1000 tak til Klaasehaans og frue for et par timer i dejligt selskab, med super forplejning. Jeg lover at tage mig kærligt og godt af riflen, for jeg er rigtig glad for den og glæder mig voldsomt til at komme ud og skyde med den lørdag formiddag [8D]

@ Walnut og M@X: Det er et fantastisk flot stykke håndværk i begge har præsteret [:p] WHAUW ...... meget flottere in real life end på de ellers fine fotos i denne tråd ... [:p] [Big Grin]

Mvh Annelise/Farmor (Nu også med Remington 700 SPS Varmint kal. 22-250) [Wink]

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.



Tillykke med den lille ny [Big Grin] Klaasehaans har haft det svært med at skulle skilles fra "Amerikanertøsen", men det har hjulpet ham, at den nu kommer i din varetægt. Der er naturligvis livslang og vederlagsfri snitterledsagelse på skyderen [8D]
I al ydmyghed Walnut [Big Grin]
Svar
#29
Så blev nok en handel indgået igår aftes, hvor jeg tog flyveren til KBH for at afhente den nye optik til min smækre riffel. chrstn olsen havde jo en Bushnell Elite 6500 Tactical 4½ -30x50 med hele "griseriet" liggende i ubrudt embalage, så den skulle da monteres på vidunderet, hvilket den er blevet idag.
Jeg synes selv at de klæder hinanden smukt:

[Image: Riffel-baby.jpg]
Her med bipods....

[Image: Riffel-baby2.jpg]
Og her uden....

Så nu skal der indskydes med den nye optik og jeg skal lære at bruge den [Wink] Så der står en masse træning på programmet frem til næste tur til Ulfborg i september .... [Big Grin]

Grandlux siger mange tak til Klaasehaans og chrstn olsen for at han fik mulighed for at købe sin kone en super lækker riffel og noget fin optik, som hun er meget, meget glad for og glæder sig vildt meget til at få skudt en masse med [Wink]
Så han håber at Rex`s ferie??? slutter på mandag, så han kan få de bestilte matrisser osv hjem, så han kan få ladet alle de patroner konen skal bruge til at træne med ..... [Wink]

[Smile] Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#30
@Farmor
Tillykke med jagtfeltskyderen
Rekylen burde du kunne magte.
Afstanden mellem bundstykket og kikkerten ser også ud til at være noget for en kvindehånd[8D]

"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#31
F..... et flot sæt. Og F.... (igen, undskyld al den banden) seriøst lige at tage flyveren til Kbh. og hente kikkerten.
Tror nu ikke der er et problem med afstanden mellem bundstykket og kikkerten - der er jo ingen der siger man behøver at tage om ladegrebet med hele hånden[:I] det er jo ikke en suppegryde der skal røres i.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#32
Af hjertet tak for lykønskninger og ros for min "Baby" [:I] [Big Grin]
Den kommer ud af våbenskabet mindst en gang dagligt bare for at jeg liiige skal kigge, holde om og øve skydestillinger ....[:I] [:o)] (I kender det vel selv, når man har fået et stort ønske opfyldt? [Wink])

Den ligger perfekt når den bliver skuldret, og der er klart fokus med det samme i optikken ..... aftrækket er superlækkert .... og så er den bare så flot ..... [:p]
Sjældent er jeg blevet så fjolle-glad i låget, som da min dejlige gemal spurgte om jeg ikke hellere ville have denne her, i stedet for at han skulle ombygge en til mig .... Arhhh men altså ...Der er rigtig mange gode grunde til at jeg elsker ham så højt [:X] [:I]

[Big Grin] Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#33
er du så lige ved at konvertere til riffeljagt på råvildt[?][Big Grin][:I]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#34
Det burde vist ikke være nødvendigt da jeg i forvejen er fuldt troende [Wink] Råvildt skal nedlægges både med riffel og haglgevær iflg den trosbekendelse jeg er indviet til ..... ha ha ha [Big Grin]
Den nye "Baby" skal dog ikke bruges til det formål, det klarer Saueren så ganske glimrende i forvejen [^]

[Smile] Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#35
Tillykke med den Farmor, men som blev spurgt tidligere i traaden, hvordan faar du en rensestok gennem den med den høje kolbe??
H
Hogmeister
Svar
#36
Mange tak hogmeister [Smile]
Den skulle fint kunne renses med rensestok pga den lille snilde udfræsning Walnut lavede på skæfteryggen iflg dens forrige ejer. Det vil jeg selv få be/afkræftet lørdag eftermiddag, når jeg har fået skudt med den, for så skal den da selvfølgelig renses inden den bliver "puttet" igen [Wink]
Og jeg skal nok lægge fotos af skudgrupper ind ...... [8D]

Mvh Farmor/Annelise [Smile]

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by Farmor

Mange tak hogmeister [Smile]
Den skulle fint kunne renses med rensestok pga den lille snilde udfræsning Walnut lavede på skæfteryggen iflg dens forrige ejer. Det vil jeg selv få be/afkræftet lørdag eftermiddag, når jeg har fået skudt med den, for så skal den da selvfølgelig renses inden den bliver "puttet" igen [Wink]
Og jeg skal nok lægge fotos af skudgrupper ind ...... [8D]

Mvh Farmor/Annelise [Smile]

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.



Undskyld, at jeg trænger mig på [Big Grin] Jeg havde ikke nogen boresnake, da jeg udformede dette skæfte. Udfræsningen er lavet, så man lige præcis kan udtage bundstykket. Jeg har naturligvis også sørget for, at der kan trækkes en rensestok igennem. Det er muligt, at man kan finde en overvægtig kraftig rensestok, som kun vanskeligt vil indlade sig på det, men jeg har ikke haft problemer med min slanke model fra skyttebutikken. God fornøjelse med affyringen af dette behagelige skydeværktøj.
Walnut
Svar
#38
Super med kvalificeret påtrængenhed ....[Big Grin][Big Grin] Vores er også en slank model, så det burde så heller ikke være noget problem for mig [Smile]
Er i klar over at det er lørdag når jeg har sovet 3 gange? ...[Big Grin]

[Smile] Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#39
Jammen hvad med en boreguide som er temmelig vigtig til formaalet. Hvis skæftet kun lige er udfræset nok til at man kan tage laasen ud saa er der højst sansynlig ikke plads til en boreguide. Hvilket ville være en skam.
H
Hogmeister
Svar
#40
....Og hvilken herlig lørdag ... solskin og frostklar luft med lidt bidende vind og så prøve at få skudt med min helt og aldeles skønne riffel [:p] (Eneste minus: Kameraet var fladt for batteri og i bare ærgrelse glemte jeg mobilen ... [V] Men der er skydning igen næste lørdag ..[^])
Den er akkurat lige så dejlig at skyde med som Walnut og klaasehaans tidligere har skrevet, og samler skuddene rigtig flot. De sad samlet indenfor en 2 krone .... og skal også nok komme ned på 1 kronen, men det kræver lige nogle flere patroner [Big Grin]
Jeg havde dog så meget styr på både riffel og optik, så jeg aflagde og bestod bjørneprøven med den, med de sidste 10 skud ..... (Med den kaliber er den dog ganske ubrugelig i Sverige, før nogen begynder at "øffe" [Wink])
"Baby`en" og jeg skal nok blive helt dus, og måske tager det lidt længere tid med optikken, men efter denne første skydning er jeg sikker på at det nok skal virke [Smile]
Så jeg må endnu en gang af mit ganske hjerte takke klaasehaans og chrstnOlsen for handlerne som har gjort det muligt for mig at få en velskydende og smuk riffel og noget super lækker optik at "lege" med [Smile]
Og når kulden er gået af begge dele om et par timer, SÅ skal der renses .... [8D]

[Big Grin] Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)