Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Team Headshot"
#1
Er dette VTF's officielle politik fremover - så siger jeg godt nok "tak for kaffe".

Måske er jeg alt for nærtagen, men jeg synes godt nok ikke det er et godt rygte - image, om man vil - at have på en offentligt (og normalt ellers meget respekteret jagtsite)

Er det også den grundlæggende holdning til jagt og mangel på etik, som skal herske i den nye afdelign under DJ - så er jeg i hvert fald overbevist om, at jeg IKKE skal deltage på noget som helst niveau.

Selvfølgelig kan man ikke censurere de enkelte debatører, men man kan da moderere dem.

Nå - nu fik jeg luft. Er jeg mon den eneste som har følt mig "stødt" af disse provokationer[?]

mvh
Korthår
Svar
#2
Hele forummets grundlag er uenigheder og efterfølgende debat, og det kan og vil vi ikke ændre på. At du rent etisk ikke kan stå inde for det tidligere viste hovedskud, og derfor lader 'Team Headshot' provokere dig, må i mine øjne være op til dig, men jeg ser ingen grund at moderere Tikka4ever eller fortsætte denne uendelige debat. At du vælger at trække hele den måske kommende afdeling af DJ ind i denne debat er for lavt og respektløst over alle kommende medlemmer.

Der er sikkert masser af DRALF-medlemmer som dig, der netop føler sig trådt over tæerne, men VTF's grundsten bliver netop altid meningsforskellene, og det skal hver enkel person altså forstå og overholde.

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#3
Nu håber jeg ikke VTF på nogen måder ytre sig om mine synspunkter altså at jeg skal påtage mig et forsvar af alt hvad der skrives herinde. (Og da slet ikke hvad GT skriver)men derimod opfatter jeg VTF som et site hvor alle synspunkter kan komme til udtryk aktuelt har du da skrevet en del fornuftige ting omkring skud i hovedet på vildt. Hvis man bedømmer samlige medlemmers synspunkt udfra en enkelt tråd så tager man fejl.
Omvendt hvis man bare vil bekræftes i sine egne synspunkter bør man nok afholde sig fra at få dem afprøvet på et fora med X antal tusind medliemmer der er næsten altid en der har en anden mening.
Også tror jeg det er vigtigt at man kan sortere lidt i hvad der er brugbar information og provokation. At der ikke findes et politisk korrekt kodexs man absolut skal tilslutte sig før man må ytre sin mening er da befriende.

Selvfølgelig skal der være en grænse men da vi kun kan skrive og ikke fysisk handle på foraet mener jeg bare at sålænge man ikke sviner folk til bør moderatorer da ikke censurere så bliver det da for kedeligt.

Forresten hvis VTF havde været grundlæggende for hovedskud skulle dine indlæg så ikke være modereret?
Svar
#4
Grunden til at jeg har tilføjet en bemærkning om hovedskud er at jeg finder det betænkeligt at nogen skal have skudt i skoene at det muligvis er ulovligt.
Det er ikke ulovligt som lovens bogstav er lige nu. Mig bekendt er der ingen dommer der har taget stilling til hovedskud.
At andre VTF brugere synes at det er uetisk og måske mangel på respekt er jo bare et udtryk for den mangfoldighed der er plads til på VTF.

Jeg har deltaget i en feltskydning i Sydafrika, hvor max point på skiverne var +30 i hovedet og -15 i kæbepartiet. De lokale skød udelukkende hovedskud når de hentede dem et maddyr til husholdningen.

Dem der tidligere har deltaget i NSK skydninger for nogen år siden, har prøvet at skyde på de sydafrikanske skiver. Det var en udfordring for mange så vi har taget den af programmet igen. Alligevel vil jeg ikke fordømme dem der gør det.

Til sidst vil jeg sige at når vi lever i et demokrati, så er der osse plads til dem der finder hovedskud acceptabelt og så dem der ikke gør. Det er vel det der er grundtanken i demokrati.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
Also a member of "Team Headshot"
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
At jeg ikke finder det etisk forkert og slet ikke ulovligt iflg gældende lov kommer da aldrig til at influere på hvad andre "SKAL" synes, ej heller forventer jeg at underlægge mig andres etiske begreber, så længe jeg kan forsvare de skud jeg afgiver som tidligere beskrevet i diverse tråde.

At der er en politisk relation i emnet bliver vi da aldrig uenige om.

Men nu er der éen gang ytringsfrihed både i samfundet OG på VTF (så længe dansk lov og forummets regler overholdes).

Iøvrigt rørende enig med M@X i hans sidste indlæg.

@OKJ
Citat:quote:

at jeg skal påtage mig et forsvar af alt hvad der skrives herinde. (Og da slet ikke hvad GT skriver)

Det håber jeg så sandelig heller ikke jeg har givet udtryk at jeg forventer af dig[Wink][Wink][Wink][Wink]. I såfald må du meget undskylde[Wink]
For jeg skriver præcis som alle andre herinde præcis hvad jeg mener!

/GT
Exclusive confirmed member of "Team Headshot"Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Citat:quote:

Det håber jeg så sandelig heller ikke jeg har givet udtryk at jeg forventer af dig.


Næ men du har bare så mange meninger[Wink] og desuden er der ikke smilies i quick response boxen...Ellers skulle der have været en i den sætning.
Svar
#7
Mange meninger, hmmm det ved jeg nu ikke, men om det enkelte emne (intet nævnt intet glemt) tror jeg nu nok at jeg relativt ofte kun har éen????[Big Grin]

Men hvis debatter/forums bestod af folks uudtrykte meninger var siderne nok ret blanke[Big Grin][B)]

/GT
Exclusive confirmed member of "Team Headshot"Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0


Til sidst vil jeg sige at når vi lever i et demokrati, så er der osse plads til dem der finder hovedskud acceptabelt og så dem der ikke gør. Det er vel det der er grundtanken i demokrati.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
Also a member of "Team Headshot"
[Image: wardwarf-1.jpg]



Ja i et demokrati er og skal der være plads til forskelligheder . MEN det som får mig op i "det røde felt" er provokationen HVER gang et medlem har skrevet et indlæg, og der så står noget om "Headshot"

DEN diskussion, troede jeg var overstået - eller kunne føres i den dertilhørende tråd, og ikke hver gang det enkelte medlem ytrede sig om det ene eller andet.

Som jeg tidligere har givet udtryk for, så mener jeg, at man stiltiende acceptere budskabet om "headshot", hvis man ikke reagere.
Jeg ønsker i hvert fald ikke at "tie og samtykke" i denne sammenhæng.

@Great Dane du skriver: eller fortsætte denne uendelige debat. Det er faktisk det jeg forsøger at undgå.

mvh
Korthår
Svar
#9
@Korthår

Så er det jo heller ikke værre.[Wink]

Men nu har du jo "tvunget" mig til at lade det stå. Ellers vil det jo se ud som om at du har overbevist mig om at hovedskud ikke bør praktiseres. Og jeg mener fortsat at de må folk selv om de gør. Tikka4ever gør det, GT gør det og jeg har skudt en keiler i hovedet i Kroatien - det var det eneste der stak ud af busken.

Så nu bliver det stående lidt endnu [Wink]


--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
Also a member of "Team Headshot"
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
@Korthår

Rolig nu - der sker for lidt pt...
Alle jægere i de nordiske lande ved ved udmærket godt, at man ikke skyder hovedskud på langt de fleste jagtbare arter, og især på vore hjortearter under alm jagtformer - lang hals kombineret med mulighed for hurtige bevægelser vil uværgeligt føre til en del anskydninger. Hvad den enkelte kan finde på afgøres af egen samvittighed - Så klubben er formentlig ikke særlig stor.
(hvad etikken iøvrigt er i andre lande - kan der skrives tykke bøger om)
Seriøsiteten af teamet er lidt ala disse reklamer...[Wink]
http://www.bt.dk/show_image_gallery/623639

Hvis ovenstående ikke er godt nok - så er dette her måske bedre [Big Grin]
http://www.bt.dk/show_image_gallery/822765

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#11
@½automat

Så tager du godt nok grueligt fejl, hvis du mener min seriøsitet i dette spørgsmål er nede på det plan.[Sad!]

Til gengæld har du så lige afsløret hvor du selv står.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
Also a member of "Team Headshot"
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Okay...Okay...så vi ( change) navn til Team Gutshot [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

[Image: 2i09nq8.jpg]

.17 Remington...specializing in rapid weight loss programs..[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#13
Jeg var ikke med fra første fløjt, da Tikka4ever lagde sit "headshot" ind i dette års bukketopic. Billederne var fjernet, og jeg har efterfølgende fået tilsendt disse af ham via mail.
Personligt er et headshot ikke, pt, en kalkuleret mulighed i min jægertilværelse. Det hænger formodentlig sammen med noget "old scool" og min jægeropdragelse.
Jeg vil heller ikke kunne fristes, om jeg så har siddet forgæves samtlige herlige aftner fra begyndelsen til afslutningen af bukkeperioden.
Alligevel har jeg ikke problemer med at acceptere Tikka4ever´s valg. Jeg har valgt at have tillid til hans vurderingsevne og skydefærdigheder i situationen.
Han har leveret varen ( på trods af den, efter min mening, forhøjede risiko ved hovedskud).
Man kan vel, med rette, hævde at vi går ind med risiko, hver gang vi klemmer aftrækkeren. Den kan så være større eller mindre.
For mig er oddsene for dårlige ved et hovedskud. For mig er det fuldstændig forkert at sætte krydset på dyrets hovede.
Jeg er bekendt med, at der i området, hvor jeg bor, er jægere, der ikke tager det så tungt med et forbiskud i ny og næ. Det er nærmest kalkuleret hos et par stykker af dem!
Den ene har nedlagt 3 bukke i foråret, men har indenfor det sidste halve år skudt forbi til 5 dyr.
Den anden har nedlagt en buk i foråret og har skudt forbi til 2 andre. Det ene af bukkene blev der afgivet 3 skud til uden den blev leveret.
Disse jægere er for mig et større problem end den velskydende jæger, der, helt kalkuleret, tager risikoen ved et hovedskud.
AT DER MED RØDE BANNERE SKILTES MED FORSKELLIGE HEADSHOTFRAKTIONER BETRAGTER JEG SOM NOGET "INTERNT DRENGERØV", UDEN DOG AT VILLE ANFÆGTE, AT FOLK, UNDER DISSE BANNERE,ER I DERES GODE RET TIL AT MENE, AT DET ER HELT LEGALT OG I ORDEN AT LEVERE ET HOVEDSKUD.
Walnut
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

@Korthår

Så er det jo heller ikke værre.[Wink]

Men nu har du jo "tvunget" mig til at lade det stå. Ellers vil det jo se ud som om at du har overbevist mig om at hovedskud ikke bør praktiseres. Og jeg mener fortsat at de må folk selv om de gør. Tikka4ever gør det, GT gør det og jeg har skudt en keiler i hovedet i Kroatien - det var det eneste der stak ud af busken.

Så nu bliver det stående lidt endnu [Wink]




[Big Grin]

mvh
Korthår
Svar
#15
Hvem har "skrevet" de uskrevne regler[?]

Jeg kender flere der vil kunne levere sikre hovedskud, men endnu flere der ikke kan levere sikre bladskud på samme afstand ...

Og så må man vel derfor have nogle regler, der dækker bredest muligt.

Kom lige til at tænke, det er det samme med teksten, tab og vind med samme sind ...

Den er skrevet af en der har tabt, eller en der ikke har konkurranceånd.

Så hvad der føles rigtigt for den ene, er det ikke for den anden.

Tillykke med bukken til tikka4ever [Smile]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#16
Nydeligt indlæg Walnut! Thumbs up!

Selv om man har divergerende holdninger kan man stadig grundlæggende være enige[Wink]

Og ja der er lidt drengerøv i det. So be it....[B)]

/GT
Exclusive confirmed member of "Team Headshot"Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Eric A

[Image: 2i09nq8.jpg]

.17 Remington...specializing in rapid weight loss programs..[Big Grin][Big Grin][Big Grin]



No guts, no glory [8D]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#18
Jeg må hellere indrømme at jeg også har praktiseret ”Headshots” [Big Grin]

[Image: Kraged.jpg]

mvh
Swift
Svar
#19
Respekt!

Og velkommen i klubben[Big Grin][Wink]

/GT
Exclusive confirmed member of "Team Headshot"Shoot low, they might be crawling !!!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)