Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako Quad?
#1
Jeg var lige på Sako's hjemmeside http://www.sako.fi

Det kan ende med at blive et dyrt besøg
Jeg faldt lige over Sako's nye Quad Salonriffel, den ser ud som noget man bare MÅ[8D]have.

Er der nogen her der kender prisen på sådan en fætter?

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#2
Jeg mener du kan finde prisen på normark.dk

mvh. JOhannes
Svar
#3
I Sverige koster den cirka 7.500 inkl. een pibe. Ekstra piber cirka 4.000-4.500 pr. stk. Altså ganske dyrt [V]

mvh. Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...IC_ID=1635

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#5
Jeg downloadede lige Sako priserne fra http://www.normark.dk

basis riffel: kr. 5995,-
Ny(ekstra) pibe 1695,-

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
Hej Rex!

Jeg sidder lige med det sidste nummer (nr. 7) af det svenske "Jaktjournalen". Sako Quad er testet og får en lidt blandet modtagelse. Generelt er man glade for fleksibiliteten, men er skuffede over over træfbillederne. Cal .22 LR er helt i top på 50 meter, mens cal. 22 MAG spreder enkelte af skuddene helt op til 43 mm. på 80 meter. Cal 17 HMR og 17Mach 2 er godkendt består uden de store lovord. Så det er vist ikke tale om en "sniper riffel"
Det kan hurtigt blive rigtigt dyrt - skuffelsen måske lige så høj som prisen [Sad]

M.v.h.
Egan
Svar
#7
Øv øv!
Sad lige og savlede ned i tasterne, tænkte den må i mit skab og bo!

Men men, det lyder desværre ikke som den store succes!

Ville gerne høre mere for jeg er Sako mand, test i div. blade og tidskrifter er ikke altid helt retfærdiggørende, det er bedre at høre fra folk som ejer en eller har prøvet våbnet!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#8
Jeg har for nyligt inviteret i denne riffel...
jeg har fået piber med til .22 LR og .22 mag
valget på disse piber er grundet rågeregulering i by område (.22 Lr) og at jeg også gerne ville kunne skyde en ræv i ny og næ (.22 mag)
men overvejer kraftigt om jeg skal prøve at regulere råger med den lidt mindre kaliber .17 selv om det ikke "lovligt" endnu

jeg synes klart at .22 Lr piben er den bedste.
På 75m sættes nemt skud grupper inden for en 1 kr. med (CCI stinger!)

Vil dog ikke sige at .22 mag piben er ringe - men bare knap så god !
den er indskudt på 100m hvor jeg har opserveret enkelte afstikkere i skud billedet! men hvorvidt det er piben eller en (fejl 40) vil jeg ikke kommentere yderligere!
men eller sætter den skud inden for 2.5-3.0 cm i diameter ! hvilket jeg synes er acceptabel da det var let bælst fra siden !

Alt i alt er jeg oven ud tilfreds med den ! selvom det er en lidt dyr slonriffel synes jeg at den er alle pengene værd !

gav 7500kr for riflen med 1 stk veksel løb og 100 patroner til hver kaliber!
Browning GTS 12/76
AyA 12/70 Side by side
S&L classic 308w lepould 3-9x50 european
Sako Quad m. Tasco 3-9x56 Salonriffel ,22 LR /.22 Mag .17HMR
Ruger 9mm Flobert
Svar
#9
Hej Wahanna

Jeg har selv lige købt en Quad med .22lr pibe til. Jeg har endnu ikke købt nogle veksel piber. Jeg har heller ikke monteret kikkert på endnu. Jeg har tænkt på at sætte en Leupold VXII 3-9x40 på, men har endnu ikke besluttet mig.

Jeg er meget spændt på hvordan den skyder

Har du købt den specieltfremstillede Burris kikkert til Quad´en ??

LANI

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#10
jeps ! har da købt den rigtige kikkert med til riflen [Big Grin] det er jo en ganske udemærket kikkert ! også er det jo en kæmpe fordele ved at benytte den til vekselpiperne !
jeg kunne aldrig drømme om at købe riffelen uden at skulle have den rigtige kikker med til den!
Hvilket jeg også kun kan anbefale andre at gøre !

Nok er Zeis eller leopold bedre kikkerter rent kvallitets/lys mæssigt - men til denne salon riffel er det et must med den speciel kikkert. så selvfølgelig skal man da have kikkerteren med [Big Grin]

har lige været på råge jagt her til morgen/formiddag, 23 unger blev det til [:p] regner med jeg vil af sted igen i morgen da der er mange flere råge unger lige klar på grenene !

Jeg elsker mine geværer!
Browning GTS 12/76 med 1/1 og 3/4 inventor chokes !
AyA 12/70 Side by side!
Carl gustav lux 6,5x55 med Tasco 3-9x56
Sako Quad Salonriffel ,22 LR /.22 Mag
Ruger 9mm Flobert
Browning GTS 12/76
AyA 12/70 Side by side
S&L classic 308w lepould 3-9x50 european
Sako Quad m. Tasco 3-9x56 Salonriffel ,22 LR /.22 Mag .17HMR
Ruger 9mm Flobert
Svar
#11
Jeg har lige set at man nu kan få sako Quad med træskæfte, er der nogen som har set sådan een ved en forhandler og evt hvad kostede den?
Svar
#12
Wahanna : Hvor meget koster den kikkert der "skal" med til quad?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)