Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EKSTREMT billige briller!
#1
Jeg har lige modtaget 3 par briller fra Kina, bestilt via nettet på baggrund af en frisk synsprøve og er indtil videre overordentligt godt tilfreds med såvel de 2 par solbriller med styrke som det ene par klare briller med flydende overgang, anti-ridsebelægning samt antireflex. Brillerne tegner præcis lige så skarpt som det par, jeg fik i forbindelse med synsundersøgelsen fra den svenske optiker.

Det svenske par briller (enkeltstyrkeglas) gav jeg 2.000,- SEK for inkl. antirefleks (der alene kostede 600,- SEK)

De tre par briller fra Kina kostede i alt under 500 DKK inkl. fragt!

Solbrillerne løb op i 13 USD pr. stk. og flerstyrkebrillerne med flydende overgang og antireflex samt 2 snap-on solbriller kostede godt 40 USD. Fragten var 11 USD. Det svenske toldvæsen interesserede sig ikke for pakken.

Umiddelbart ser stellene ud til at være i samme kvalitet som det svenske par - men det ved jeg mere om, når jeg har brugt skidtet et års tid eller mere. Glassene er antiridsebehandlet polycarbonat - betydeligt mere slagfast end glas og derfor ofte anvendt i skydebriller. Jeg tror jeg bestiller et par mere bare for at teste, hvad de tåler rent sikkerhedsmæssigt.....

Brillerne findes her:

http://www.zennioptical.com/cart/home.php

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Og de klæ'r dig.... [:o)][:I]

[Image: ugly-people-3.jpg]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#3
Solbrillerne skjuler en endnu større del af mit ansigt [Big Grin]

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Hey Høgh.

Lad os lige høre lidt mere om hvad du synes om brillerne !

Som brillebruger er jeg meget interesseret, det må jo siges at være nogle extrem gode priser !

Mvh Per
Svar
#5
Nu har jeg lige fået dem her til eftermiddag - men jeg er indtil videre fuldt ud tilfreds og en smule positivt overrasket. Og til de priser er det jo stærkt begrænset, hvad man risikerer ved at forsøge sig.

Eneste faldgrube jeg kan få øje på, er valget af stel. Man skal være omhyggelig med at måle de gamle stel, så man får en størrelse der passer - og man skal måle dem fysisk og ikke tro blindt på, at diverse tal på brillerne er hvad man tror det er.

Det er også vigtigt at få HELE synsundersøgelsen med fra optikeren. Men som sagt - indtil videre er jeg ovenud tilfreds.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
ikke helt nem side at finde ud af, men absolut spændende

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
tak Høgh .. det var billige måde at få Falkeblik på.. lige fået min sending af 4 stk i går. Valgte letvægtere (<15g)/rustfristål stel i 15-25$ området m coating etc. 2 solbriller, 2 alm (hvor af en med løse 'shades'.. indtil videre bare super til den pris (heller ikke toldvæsen på mine). Dem uden led er meget fleksible, så hvis man er lidt usikker på ens hovedmål så er de meget 'forgivne' mht tilpasning.

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#8
Skide godt!

Jeg har også selv bestilt lidt ekstra sikkerheds og solbriller. Er stadig særdeles tilfreds med første sending.

Mht. hovedmål måler man blot bredden på et par briller, man kan passe, og vælger stel ud fra det.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#9
Hej !

Hvor lang er vente tiden?
Mvh.
Fair
Svar
#10
det var vel 2-3 uger så hut jeg visker

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#11
Jeg spøger fordi jeg holdt høst fest i lørdags = smaderede briller og bræk i hele sengen!

ps. bruger -5 så det er svært at leve uden.
Mvh.
Fair
Svar
#12
Har du ikke bygningsfejl, og ser du lige godt på begge øjne, kan man sagtens nå langt med et par billige briller fra Føtex.

Jeg ved godt, at det lyder amatøragtigt, men dem bruger øjenlægerne også.

Men har man nogle lidt mere specielle behov, er der ingen vej uden om optikeren.

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
/Buba

Dubravko

Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Buba

Har du ikke bygningsfejl, og ser du ligge godt på begge øjne, kan man sagtens nå langt med et par billige briller fra Føtex.

Jeg ved godt, at det lyder amatøragtigt, men det gør øjenlægerne også.

Men har man nogle lidt mere specialle behov, er der ingen vej uden om optikeren.

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.



Jeg har det hele men har dog lige købt "kinabriller" og regner ikke med at være gået falit hvis de ikke passer, mener dog ikke jeg har set at vi kan få -5 i Føtex men det er nemmere den anden vej
Mvh.
Fair
Svar
#14
Det må også gerne være Bilka,Fakta eller Brugsen.[Smile]

Men jeg er ikke rigtig klar over, hvad er den største styrke man kan få de færdiglavet briller i.

Men du har ret, til de penge de koster i Kina, kan det ikke svare sig andet end bestille der, især hvis man har de lidt mere specielle behov.

Hvis du har udfyldt brillerecept rigtigt, og har alle nødvendige tal med, så er det lige gyldigt hvem laver brillen (hvis de valgte komponenter passer sammen).

De eventuelle småjusteringer kan du sagtens fortage selv, når du har fået brillen.
/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
/Buba

Dubravko

Svar
#15
Hej tak for linket[8D]Har idag modtaget et par briller med glidende overgang, og en til videre ser det ud til god kvallitet ala.Luis Nielsen[Smile]
Svar
#16
Og jeg takker også, jeg har nemlig også lige modtaget et par briller til 167kr og har aldrig prøvet at købe et par til under 2500kr - jeg tror de virker.
Mvh.
Fair
Svar
#17
Se det her og gør noget ved det.

http://www.youtube.com/watch?v=ERgKVc2n4WE
Mvh.
Fair
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)