Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rio royal Bluesteel MGN 12/76 32 G
#1
Jeg har testet disse nye patroner over kronografen, hhv. ved stuetemp. og efter en tur i fryseren ca. -15 grader.

19 grader v 1,5

458 - 456 - 452 M/S

-15 grader v 1,5

436 - 438 - 431 M/S

Disse nye rio'er er klart bedre end de gamle, der overhovedet ikke tålte kulde.
En 25 stk's æske fås til 79 penge, og det er ikke galt for en effektiv jagtpatron.
Altså behøver man ikke længere rynke på næsen af rio, som jeg selv har gjort!

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#2
Dejligt med testresultater i stedet for formodninger :-)

Har du tilsvarende målinger på de gamle Rio?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Hej Ran.
Jeg testede også de gamle rio'er over kronografen, men kan ikke finde dataene, men husker specielt én, som ved ca 10 minusgrader gik 281 m/s....
Min kammerat fik dem tilbudt til 1 krone stykket, og slog straks til, men har efterfølgende haft sit hyr med at komme af med lortet igen... - det ender nok med at de kommer med på skydebanen!

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#4
@kluden
JEg har samme problem - små 100 stk. Rio stål af de gamle i lyserødt hylster, der lugter fælt sødt, når de skydes af.
Købte dem for 4-5 år siden, men har da nedlagt nogle edderfugle med en håndfuld af dem i 1´er hagl... men de kunne næsten rystes ud af pelsen på fuglene, da de skulle renses efter hjemkomsten...

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)