Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eksport begrænsninger fra USA
#1
Hej alle,

Sad og surfede lidt på diverse amerikanske hjemmesider for at finde en ny sigtekikkert. På http://www.opticsplanet.net opdagede jeg til min store overraskelse at der er blevet tilføjet en bemærkning om at sigtekikkerter er underlagt eksportrestriktioner, og at det kræver tilladelse fra de amerikanske myndigheder at få lov til at købe en sigtekikkert...

Er der andre end mig der lige er faldet over dette?

Havde egentligt fundet kikkert og det hele, men er nu i tvivl om jeg tør binde an på at det kan lade sig gøre at få sådan en eksporttilladelse, og om det så måske endda koster en mindre formue... :-(

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#2
sådan har det faktisk väret länge, det er bare ikke alle handlende som har fulgt loven..

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
Hvis man kigger igennem, så er der en del lande der er NLR(No License Required) for sigtekikkerter, Natkikkerter Gen 1, Holo, reflex og Red-Dot sigter samt laser-sigter. Danmark er blandt disse.

Her er listen fra Department of Commerce: http://www.access.gpo.gov/bis/ear/pdf/738spir.pdf
Hvis et land er markeret i kollonerne FC1, CC1, CC2 eller CC3, så kræves der en eksportlicens.
Listen er opdateret 22/5-2009.

Kilde:
http://www.opticsbestbuy.com/OpticsBestB...onalOrders

Jeg har desværre ikke kunnet overbevise Cabela's om at følge disse regler... De synes det er nemmere at sige NEJ, til ALT med våben.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
De vil ikke udstede en Export permit medmindre du sender dem en Import permit fra DK
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#5
Ja, men Der kræves ikke en Eksport Permit/Eksport License for kikkertsigter, til Danmark, da Danmark ikke er FC1, CC1, CC2 eller CC3

Nogle handlende er opmærksom på dette, og sender uden problemer, andre vil have papirer på alt.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#6
Hejsa,

Jesper R.>> Se det var nyttig viden du fandt der. Synes ellers jeg pløjede siden godt igennem uden at finde lige det guldkorn.

Jeg tager en dyb indånding og er helt rolig igen.

Tak for hjælpen

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#7
Da jeg købte sigtekikkert fra www.natchezss.com var der et gebyr på 10 dollars for ekstra papirarbejde. De sendte mig kikkerten uden problemer, men de skulle indberette eksporten til de amerikanske myndigheder.

Men jeg har også haft bøvl med Cabelas. De ville ikke engang sende mig en Bore Snake. Påstod det var " restricted item ". Jeg påpegede, at det bare var rensegrej, og der var masser af traditionelt rensegrej som ikke var restricted på deres hjemmeside. Det var de ligeglade med, så jeg har ikke handlet der siden. Der er nemlig masser af netbutikker der gerne vil betjene kunderne. F.eks. Natchezss.

P.S. Jeg fik en Bore Snake alligevel. JRexA forærede mig en, det rare menneske.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Aha, så kan du jo godt rense dit våben selv[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
LA LA LA LA LA LA LAHHHHHH JEG KAN IKKE HØRE NOGEEEEET

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
Her er den besked man får fra Natchezss når man bestiller en sigtekikkert:

Dear Customer,

I have received your email order and have it ready to process. The order contains items that require additional paper work be processed with our government before it can be shipped to you. This paper work allows our government to monitor items and their destination. There is an additional charge of $10.00 that will be added to the order for completion of the paper work.

We can ship by USPS Express Mail, Priority Mail or UPS. USPS Express Mail’s delivery time is three to seven days, Priority Mail is 4 to 10 days, and UPS is 3 to 5 days. The shipping charges depend on the weight, dollar amount, and dimensional size of the package.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
Jeg har flere gange handlet på http://www.opticswarehouse.co.uk Det være sig optik, montager, ladegrej. Hvis de ikke lige har hvad du søger på siden, så skriv en mail- de er meget serviceminded. Jeg mener deres priser matcher de amerikanske ret godt Smile

Håber i kan bruge det Smile
Svar
#12
Hejsa

Hvor meget koster det egentlig at få pakkerne fragtet fra US og hertil?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#13
Det er meget forskelligt, men en enkelt kikkert, fra f.eks. http://www.bhphotovideo.com med UPS Worldwide saver, ligger typiskt omkring US$ 50-60
Der er andre, der er en del dyrere i porto.

UPS Worldwide Saver hos dem, er ofte billigere end USPS, og så slipper man for Pest Danmark problemerne...

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)