Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Portning af løb .
#1
Hej . Jeg har fået den ide , at porte løbet på min 450 Marlin . Den vipper kraftigt op i skudet og jeg tænkte på at en portning , (lige som på pistoler kun i toppen af løbet) kunne dæmpe det noget .

Hvor mange huller skal der til og hvad størrelse , skal riflingen bores ud i det stykke [?] Løbet er 50 cm . Kan det ødelægge præcisionen [?]

Det gælder kun opslaget , ikke rekyldæmpning !.

[Image: taurus_608_porting.jpg]

Hilsen A-bolt
Svar
#2
Du kan bore/fræse uden at tage hensyn til riflingen[Smile]
Start med f.eks 3 stk ø2 huller i hver side. Hvis du har korn på riflen ser det vel bedst ud hvis du borer lige ved siden af, og med borespids mod centerlinien.Hvis det ikke føles nok må du på den igen[Wink]

Vh søren

Ps. Nogen fræser et spor ala Bl....! [B)] Bob bob
"Once upon a time in the West"
Svar
#3
Hejsa...

Jeg ved der er forummedlemmer der laver noget magnaport-agtigt til en rimelig penge...
Har selv fået portet en 375 pibe for at dæmpe opslaget også..
Men har ikke fået prøvet den endnu

Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]
Svar
#4
M@x har lavet det på min 9,3x62.
Flot arbejde og det dur bare, også er han skide hurtig.
Det tog kun 14 måneder[Big Grin]

Schönauer

[Image: flue.gif]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#5
Har prøvet en ported Marlin GuideGun i .45/70 i USA... og JØSSES den larmer, men ok, måske det var fordi vi skød på skydebane, fra en standplads med eternit-tag.

Men det var behageligt at skyde med, da man hurtigt fik sigtet tilbage på målet.
Det tog ikke meget af rekylen.

Der findes også "rigs" til at foretage dette indgreb med. Altså en indretning man spænder om løbet, som støtter boret - det findes til rifler og til haglgeværer.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
Hej . Tak for svarene , det tror jeg skal prøves [Smile] . Hilsen A-bolt
Svar
#7
De første Guide Guns der blev lavet var portet, men grundet større knald beklagede kunderne sig til marlin og idag bliver de lavet uden...

Du skal overveje seriøst om du virkelig vil udsætte dine ører for større lydbelastning...

Min Guide Gun er kort og den vipper, men det har jeg det fint med...

Finder du rekylen for hård, kan du altid nedlade ammo'en...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#8
Ja det er det gode ved fysikkens love. Det man ikke får på frakken får man i øret!![Big Grin]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#9
Hej , jeg bruger altid høreværn [Wink]
Svar
#10
Selv med høreværn kan en ported pibe/ rekyldæmper være hård at skyde mange skud med - ikke mindst for omgivelserne. Jeg ville nok også lade ned - du skal i hvert fald være opmærksom på at det ikke nødvendigvis giver nye venner på skydebanen Smile

For dit eget vedkommende, vil jeg tro at det har betydning om hullerne vinkles imod dig eller væk fra dig. I hvert fald har jeg set rekylbremse der reklamere med at lede lyden fremad. Så er knaldet jo i hvert fald ikke et problem på jagten...

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#11
Det virker ikke. Åben mundingsbremse = kraftigt forøget mundingsknald uanset vinklen. Alt andet er salgsgas.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#12
Så er det ærgeligt at de dersens lukkede "mundingsbremser" ikke er lovlige....

Er det ikke muligt at lave en slags lyddæmper bare uden indmad? Den vil nok larme næsten ligeså meget som uden, men ekspansionskammeret bør tage noget af rekylenergien...

Hvis det var lovligt havde andre nok gjort det Sad

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#13
Du er langt bagud[Big Grin]

De er længe udviklet[Wink]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
[Big Grin]

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#15
.... og kopieret[B)][Big Grin]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#16
Kan man pille indmaden ud af f.eks. en SAI-dæmper ( bare som eksempel [Wink]), og så stå tilbage med en lovlig lukket rekyldæmper ?[:p]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#17
Hvis det er lavet, kopieret mv., kunne i så ikke putte bare en snas info herind. Jeg er da meget interesseret.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)