Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RIP: Stur stur fugl til lil lil hund
#1
Update 15/9-2016
Druknet for 2timer siden..foran øjene på mig..kan stadig ikke kapere det- at han er væk.
Han var ude efter pind end 10-15m ude - går fint ud.. får fat, men står så ret stejlt, hoster noget opgiver, svømmer 1-2m indad -> så om på siden i cirkel .. den er gal, kalder på ham -> han går under mens han cirkler -> river jakke, sko og bukser af og hopper i -> kan ikke se ham overhovedet.. det er gået rigtig stærkt med at gå under. Kigger under hvor jeg tror han skal være..der er vel 2m sigt i grøn grumset vand .. kan intet se nogen steder .. INTET
..INTET .. svømmer ind og kigger ud over vandet.. næsten blik stille ud over lidt småfisk ..så vind krøller .. ellers bare stille, vandet har lukket sig

hans første vinter som hvalp i det svenske sammen med den gamle terrier
[Image: IMGP2394m.jpg]
med ude til regulering og samle rågeunger op (han ville dog meget nødigt slippe dem igen..der kom terrieren op i ham)
[Image: IMG_1485.jpg]

bliver nødt til lige at skrive dette bare for at bare lidt indse at han er helt væk. Han ligger på bunden af en grusgravssø, som vi har trænet i masser af gange .. som bliver brugt af de lokale unge at svømme/bade/plaske i .. en lille oase var det .. lige til idag. Jeg kan ikke en gang holde ham sidste gang .. eller lægge ham ned ved siden af den gamle Terrier. Der er bare et vandspejl, det er alt

suk

----------------------------------------------------------------
Nu er der jo snak med valg af første hund i anden tråd .. i mit tilfælde første jagthund: måtte være kompromi mellem jagt duelighed og at kunne overleve hjemme i selskab med en olm herskesyg Irskterrier -> bætte 'blød' borderterrier. Borderen kan noget over jorden .. fin sporsans, godt kortdrev og så er det lykkedes nogen at få nogenlund apportering ud af dem også (grav er ikke i min intresse med ham , så det træner vi slet ikke.. selv om han har størrelsen til det). Så 'taskestørrelse' lidt af hvert hund .. det forsøger vi at nå.

Nå nu måtte vi jo prøve på vores egen jagt igår og se hvad bætte kræet kan indtil videre.

Ud med duekarrusel og vente lidt inde under nogle høje graner .. ikke en Due i sigt hele eftermiddagen .. dog nogen krager der kommer oppe /bag fra, med slår ikke rigtig. Derefter nogle ungmåger og jeg tager så til sidst en ned. I det dunk der kommer da den ramme jorden ..drøner Sigurd ud og danser rundt om den mens han halser = den er ikke helt færdig og han er ikke modig nok endnu at gå på den med det samme. Mågen kan dog ikke komme nogen vegne som hunden er om den. Jeg går ud og afliver Mågen hvorefter Sigurd så skal forsøge at apportere .. det lykkeses rimeligt med de begrænsinger størrelserne nu har (fx at træde på vingen så man snuppler og må finde nyt greb igen) .. men ind kom den

[Image: DSCF0578_S.jpg]

Så er der håb for at jeg kan bruge ham når jeg vil ud efter Topfugl i S til Jul nytår . Han er lille nok til at komme med i rygsækken på skovtur og så skal vi i S jo 'kun' påvise fugl her.

/wolf_skate

Han er nu et år og har ikke haft det store fugle træning (lidt opsamling til Rågeregulering i forsommeren.. men der gik hurtigt 'Rottedræber instinkt' i det). Vi har dog også trænet vandapportering + dressur ved unghundetræning i Mundelstrup. Vand er problem pga størrelsen sluger han en del vand når han svømmer ind med apporten. Spor er bedre (de op til 3-400m slæbespor m klov tager han ok, dog ikke det kønneste .. så præcision skal der arbejdes mere på)

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#2
dejligt med goe oplevelser med ens jagtkammerat !

vedr borderen var jeg for en menneskealder siden ved at få klø af en border på den østjyske dresserprøve: det eneste der reddede min ruhårs førsteplads var at den lille hund trådte i en vinge efter en flot vandapport og derfor blev trukket 2 point

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Gisp.....
Jeg føler med dig. Det er uendelig svært at miste sin jagtkammerat. Især når hunden ikke er udtjent.

Sid ikke inde når alt håb er ude....

mvh M@X 2.0
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Man sidder helt stum og lammet efter at have læst om din rædselsfulde oplevelse.

Jeg føler med dig P og håber du snart kommer ovenpå igen.

Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#5
RIP

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#6
puh, tak fordi i gider høre på det her 'jammer'..men der er godt nok stille i huset nu..den store er hos opdrætter så han gå på BK og VK prøver med ham - og den lille 'prut' som jeg kaldte ham en gang i mellem - kan jo ikke en gang sige de 'evige jagtmarker'. Ser mere for mig en af de gamle havkatastrofe/søulke film med en kraftig hvirvel der drager alt ned. Her var det så bare bætte hund der i bevidstløse 'spasmer' skruede sig selv ned .. uden mulighed for at få kontakt

/p

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#7
@wolf_skate

Det er ikke jammer, men derimod bare tanker der skal ud.

Jeg oplever desværre disse tragedier ind imellem, så let bare dit hjerte, jeg ved personligt at hvis man lukker lidt damp ud, så har man ikke så mange tanker at slås med alene.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#8
rigtig træls oplevelse som nok desværre sidder fast på nethinden.
og hvis man ikke bliver berørt af at miste en jagtkammerat, bør man ikke have hund

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
Rigtig trist at læse, føler med dig[V]. har selv engang mistet en firbenet ven før tid, rigtig træls.

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)