Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
safarikaliber??
#1
Jeg står overfor en afrikatur til næste år. Jeg skyder p.t. med en 6,5'er som jeg ikke ønsker at tage med. Mine overvejelser går på evt. et vekselpibesystem på min nuværende riffel med en 9,3x62 pibe eller at erhverve en ny riffel evt. i 338 win. mag. Jeg skal udelukkende jage antiloper med Kudu som den største. Hvad er de herres erfaringer og anbefalinger......
Svar
#2
Hej
Når nu du har muligheden for vekselpibe vil jeg klart anbefale dig 9.3x62'eren. Så behøver du kun at kende en riffel. Der hvor 9.3'eren står tilbage for .338'eren er på de lange hold. Inden for 150-200 meter er 9.3'eren efter min mening en fuldt ud effektiv dræber. Agter du at jage mindre arter på lange hold - f.eks. springbukke - kan du jo bare tage 6,5'er-piben med.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Nu ved jeg ikke, hvad det er for en riffel du har, men hvis det er en Blaser kunne du overveje den nye caliber .45 Blaser. Den må være ideel til rimelige skudhold i Afrika!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)