Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&L Hardcore
#1
Nu håber jeg ikke at dette indlæg bliver slettet, hvad man jo ellers normalt må forvente indlæg om Hardcore bliver.

Jeg er løbet over et link til en lyddæmper som S&L har lavet. Er der nogen der kender mere til denne - jeg kunne nemlig godt overveje en sådan til min 9,3x62 grissebassekanon.

http://www.schultzlarsen.com/z_hardcore.htm
Mvh.

Yeti
Svar
#2
Du bliver da ikke slettet. Dimsen er jo fuldt lovlig der hvor du bor og jager.
Søg evt. på nogen af de tests som bl.a "Vapen" står bag.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Jeg er også overbevist om, at det er sådan en, jeg skal have på Blaseren, når det om få måneder bliver tilladt i Danmark!
Det ER da smart, at man selv kan bestemme hvor lang den skal være og hvor meget den dermed skal dæmpe.
Mine efterretninger siger, at de producerer på livet løs, men at det som så meget andet hos S&L ikke er nødvendigt at reklamere med produktet.
Svar
#4
Bliver tilladt i DK? Jeg ved at noget er igang, men har ikke set nogen datoer nogen steder. Vil da meget gerne høre mere Smile

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#5
Jeg ved desværre ikke mere end du kan læse i dette forum. Det var bare et håbefuldt bud - som jeg dog stadig tror er kvalificeret.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Du bliver da ikke slettet. Dimsen er jo fuldt lovlig der hvor du bor og jager.
Søg evt. på nogen af de tests som bl.a "Vapen" står bag.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Det med at blive slettet var nu også mere fordi jeg selv har rapporteret adskillige indlæg til Muggeratorene der handlede om "Hardcore" af en noget anden type end denne tråd [:I]

Jeg tror i øvrigt at sådan en S&L "knaldhætte" kunne være et rigtigt godt bud på hvad der skal på min NKT'er. Særligt nu hvor jeg skal til at bygge Vakkoja i min nye skov.
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Hverken Google eller jeg ved hvad Vakkoja er??
Er det sønderjysk?
Svar
#8
Din Google er vist begrænset til søgninger om det Sønderjyske kagebord - ikke at der er noget galt med det. http://www.google.dk/search?q=Vakkoja&ie...=firefox-a

En vakkoja er et lille hus man kan sidde i når man venter på at der dukker en gris eller en ræv op. En "pashytte" - ja jeg ved ikke hvad man skal kalde en sådan på dansk, men her kalder vi jo også rask væk et tårn for en hochsits. Tænk et lidt stort tårn med tag og siden. Fordelen er at man kan sætte varme på om vinteren.
Mvh.

Yeti
Svar
#9
Jeg undrer mig sore over hvad man skal med en lyddamper paa et jagt vaaben. Det kraver bla. at dem der vil bruge dem skal lade deres ammunition 'subsonic', og saa er meget af fidusen ved det jo forsvundet. Markeligt at herovre hvor nasten alt er tilladt er lyddampere ulovlige de fleste steder, og i Danmark hvor alting er ulovligt tanker man paa at tillade dem...........Af miljo venlige hensyn eller hvad??
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#10
@hogmeister

Jeg har overværet en test af lyddæmpere og med standard ammunition på en standard riffel kan de dæmpe skudstøjen over 20db

Det er ikke uvæsentligt for mine ører og miljøet.

Jeg anskaffer mig en dæmper asap og det er blevet lovligt.

Førsøg viser at de osse øger præcisionen og dæmper rekylen. 2 faktorer der ikke er uden betydning.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Det drejer sig ikke om at fjerne lyden fra skuddet, men om at beskytte skytten mod mundingsknaldet. En sidegevinst er bedre præscision.
Svar
#12
Hvordan forbedrer det præcisionen? Mig ikke forstå[Wink]

Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]
Svar
#13
Den tager også rekylen.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#14
Altså.. det skal forstås sådan at det er fordi den dæmper rekylen og derved giver bedre komfort og ro for skytten at præcisionen øges?
Og ikke fordi dimsen i sig selv ændrer noget??

Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Jimmy

Hvordan forbedrer det præcisionen? Mig ikke forstå[Wink]

Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]



Lyddæmperen i sig selv forbedrer ikke en riffels præcision (med mindre man er usædvanlig heldig at den optimerer pibesvingningerne til netop den ladning du nu tilfældigvis anvender) Der hvor dæmperen forbedrer er i forhold til skytten. Den giver en lavere følt rekyle og mindre knald som er de 2 væsentlige faktorer i forringet præcision. Altså 99,9 % af alle skytter skyder bedre jo mindre rekyle og brag der er.

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#16
@Takleberry......Burde du ikke passe på nogle statsoverhoveder istedet for at sidde her??[Big Grin][Big Grin]

Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]
Svar
#17
Jeg har laest tilstraekkeligt til at vide at jeg skal have hoerevaern paa selvom jeg monterer en lyddaemper. For mig handler det primaert om at en del skud sker ikke alt for langt fra huse, og så vil det da vaere fint at tage spidsen af rekylen, saa der ikke kommer flere halvmaaner...
Mvh.

Yeti
Svar
#18
Citat:quote:

Jeg har overværet en test af lyddæmpere og med standard ammunition på en standard riffel kan de dæmpe skudstøjen over 20db


De gode dæmpere dæmper ca. 30db.
Disse her gør iflg. test i Vapentidningen: http://www.danishguntech.dk/

En 338LM lyder som en salonriffel med en god dæmper, som desuden dæmper rekylen mindst lige så meget, eller mere end en god mundingsbremse.
Svar
#19
Citat:quote:

En 338LM lyder som en salonriffel med en god dæmper

Da vist ikke med standart-ammo......!!

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#20
Jo med standard ammo

Edit: 338'eren med standard ammo, 22'eren med highspeed ammo.
Overlydsknaldet topper ved ca. 400m/s.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)