Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
40 stykker raavildt skudt paa Schackenborg
#21
Hvad syntes i om at folk render til pressen med, hvad de mener er forkasteligt, bare fordi det er på Schackenborg?

Jeg mener, mange kunne tage ved lære af det, der foregår på Schackenborg. Er det fysisk muligt at skyde 40 stk. råvildt på en dag, så er der fuc.... meget råvildt på terrænet.
Det er ,efter min mening, ikke muligt at skyde "alt for meget" råvildt, hvis man kun afholder en trykjagt om året.

Det er en anden snak hvis man afholder 3 eller 4 trykjagter, hvilket ikke er tilfældet på Schackenborg.

Jeg må igen ryste på hovedet og sige misundelse er en grim grim ting.
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by ft-kk

Jeg mener, mange kunne tage ved lære af det, der foregår på Schackenborg. Er det fysisk muligt at skyde 40 stk. råvildt på en dag, så er der fuc.... meget råvildt på terrænet.
Det er ,efter min mening, ikke muligt at skyde "alt for meget" råvildt, hvis man kun afholder en trykjagt om året.

Det er en anden snak hvis man afholder 3 eller 4 trykjagter, hvilket ikke er tilfældet på Schackenborg.



Den lokale jagtforening er ikke helt enig[Wink]
Citat:quote:

Tønder jagtforening fordømmer nedskydning

Havde det været medlemmer af Tønder Jagtforening var de sandsynligvis ikke medlemmer mere. Nedskydningen af 40 stykker råvildt under en jagt i Gallehus-området mandag strider mod Den Jagtetiske grundlov, mener formand for Tønder Jagtforening.

- Det er ikke i orden at nedlægge halvdelen af det naturlige bestandsoverskud på en gang. Pludselig ender vi med at have en lille bestand, fordi vi ikke på forhånd ved, hvor mange der bliver skudt af naboer, taget af trafikken eller af vinterkulden i den kommende tid, siger Ingolf Bossen, formand for Tønder Jagtforening med 300 medlemmer.

Kilde: Jyske Vestkysten 16.1. 2010.



[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Kima
Den lokale jagtforening er ikke helt enig[Wink]


Og det kan man så undre sig over hvis de kun holder én af den slags jagter. Hvis man skyder
Citat:quote:

halvdelen af det naturlige bestandsoverskud

, så er der en del mere der skal afskydes for at holde bestanden på det nuværende niveau.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#24
Hmm,
alt afhænger naturligvis af de øjne der ser.....

Et par kunder var før jul i Polen og gruppen nedlagde 105 stykker råvildt på et kæmpe revir.

Det var anslået til halvdelen af tilvæksten på reviret.....

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#25
"Den lokale jagtforening er ikke helt enig"

Nej men jeg har ikke hørt noget brok over at de render og skyder alle skyttens fasaner.
Sådan en lokal formands tosse ved nok ikke mere om hvad bestanden kan bære end den professionelle skytte gør.
Der er steder, i DK, hvor de skyder over 100 stk. råvildt på en dag.

Det er kun tåber som ikke kan se, af det er meget mere skånsomt at skyde et stort antal på en jagtdag, end at skulle afholde flere jagter for at nå det samme antal.
Vi som ikke har et indgående kendskab til terrænet og råvildt bestanden, bør ikke sætte ? ved hvad en uddannet skytte, som lever i og på terrænet vurdere er det rigtige antal. Dette gælder også den fornærmet lokale jagt formand.
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by ft-kk

"Den lokale jagtforening er ikke helt enig"

Nej men jeg har ikke hørt noget brok over at de render og skyder alle skyttens fasaner.
Sådan en lokal formands tosse ved nok ikke mere om hvad bestanden kan bære end den professionelle skytte gør.
Der er steder, i DK, hvor de skyder over 100 stk. råvildt på en dag.

Det er kun tåber som ikke kan se, af det er meget mere skånsomt at skyde et stort antal på en jagtdag, end at skulle afholde flere jagter for at nå det samme antal.
Vi som ikke har et indgående kendskab til terrænet og råvildt bestanden, bør ikke sætte ? ved hvad en uddannet skytte, som lever i og på terrænet vurdere er det rigtige antal. Dette gælder også den fornærmet lokale jagt formand.



Hvor?

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Citat:quote:

Originally posted by ft-kk

"Den lokale jagtforening er ikke helt enig"

Nej men jeg har ikke hørt noget brok over at de render og skyder alle skyttens fasaner.
Sådan en lokal formands tosse ved nok ikke mere om hvad bestanden kan bære end den professionelle skytte gør.
Der er steder, i DK, hvor de skyder over 100 stk. råvildt på en dag.

Det er kun tåber som ikke kan se, af det er meget mere skånsomt at skyde et stort antal på en jagtdag, end at skulle afholde flere jagter for at nå det samme antal.
Vi som ikke har et indgående kendskab til terrænet og råvildt bestanden, bør ikke sætte ? ved hvad en uddannet skytte, som lever i og på terrænet vurdere er det rigtige antal. Dette gælder også den fornærmet lokale jagt formand.



Hvor?

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...




Mit bud er Brattingsborg, Samsø

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#28
Ja, jeg kender et par stykker...........

Citat:quote:

Originally posted by løvig

Hvad er der galt i at være skydegal,hvis man gør det på en forsvarlig måde,hvis folk får ondt der hvor de er højest når de plukker jordbær,må det da være en form for misundelse,har selv været med på trykjagt efter kronvildt,første gang blev der skudt 26 på 2,5 time og anden gang 23 på 3 timer,og lars kender du nogen af dem på hunters siden du kan omtale dem som skydegale.
MVH
LØVIG



I don`t shoot innocent, only the ones that looks guilty
Svar
#29
Indlægget er rettet mod tønder jagtforenings formands indlæg i jyske vestkysten citeret af kima

Det stider på ingen måder mod Den jagt etiske grundlov( eksitere der overhovedet sådan en?) God jagt etik må da være at udsætte vildtet for så lidt forstyrelse så muligt for at få nedlagt årets kvote!

I øvrigt forstår jeg simplethen ikke hans argumentation, det er ikke i orden at nedlægge 40 stykker råvildt på en gang, men hvis det var skydt over 4 gange var det helt okay? Det er langt mere etisk at nedlægge 40 stykker ad en gang, da vildtet bliver udsæt for mindre forstyrelse og dermed har bedre chance for at overleve vinter og i bedre fodertilstand. Råvildt er forstyrelses følsomt om vinter da fødekvaliteten er dårlig. Råvildt kan kun spise en hvis mængde føde og har derfor ikke mulighed for at øge mængde af føde. Derfor er det vigtigt om vinteren hvor fødekvaiteten er dårlig ikke at forstyre råvildtet mere end højest nødvendigt

Jeg kan på ingen måde følge formanden fra Tønder jagt forening og må erklære mig fuldkommen uenig med ham!

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#30
Endnu engang en klassis jægerdebat - Vi er godt i gang med at fordømme og motivfortolke hvad andre jægere gør. (Jeg har bemærket at mange forsvarer jagten i denne tråd) - Vi behøver således ikke "Annette Illum Rosenmunthe" og hendes slæng. Vi skal nok få det ødelagt selv......[xx(][xx(]

Det er med stor undren, at jeg gang på gang oplever at vi jægere har travlt med har rakke ned på hvordan andre driver jagt, hvis det ikke lige er på samme vis som vi selv gør....

Jeg vil straks understrege, at jeg ikke kender det nævnte område, men hvis der ellers er tale om den frie natur, så er jeg noget forundret over, hvis det skulle være muligt, at skyde halvdelen af en råvildtbestand på en enkelt trykjagt. (De jægere må være markant dygtigere/"mere effektive" end dem jeg normalt færdes blandt)

Mvh.

Jørgen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)