Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
.17 HMR
#1
Jeg har bestilt en Sako Quad cal. 22 lr. Primært for at få en riffel til at træne med. Nu går jeg og overvejer at bestille et ekstra løb til den i cal. .17 hmr primært fordi det kunne være sjovt at skyde med en gang i mellem. Ikke så meget til jagt, men hvem ved...
Der er det så jeg søger nogle erfaringer. Hvor meget larmer og smælder den i forhold til 22 lr. Er den mere sikker at skyde med, da den jo ikke skal ramme ret meget forhindring før den ekspanderer ?
Var det måske bedre at bestille 22 mag ?

Flyttet af Kima
Svar
#2
Et nyt spørgsmål melder sig...
Den er bestilt i Synthetic.
Men fås både med alm. løb og vejer 2,6 kg.
Eller heavy barrel, og vejer 3,2 kg.
Nogen der har erfaringer på dette område. Det er ikke precionsskydning vi taler om her ud over det normale.
Jeg er bange for at den bliver lidt næsetung med det tykke løb.
Og er det i det hele taget nødvendigt til alm. skydning.
Svar
#3
Invester i en 17hmr-pibe. Braget/smældet svarer til mellem 2-3 gange af en .22 lr std patron (330m/s) (det brager når du brænder den af i et villakvartér) xD. Men det er fantastisk at du kan pille en krage ned på 100m+. Jeg har selv en Quad 17hmr alm pibe. Jeg skyder altid med støtte i form af en træstamme eller husmur. Jeg har tænkt mig at prøve at bruge den til rågeregulering her til foråret. Og jeg tror vægten er fin med alm pibe når afstanden er så kort. Drop .22 mag. 17hmr er future Smile
5,5mm luft, 17HMR, 22LR, 222Rem, 12/76 - Pest Control ÜBER ALLES!
Svar
#4
Jeg tilslutter mig helt hvad Radis siger, prøv en 17hmr. og du ved hvad vi mener - det er som at skyde med en alm. jagtriffel.

Fair
Mvh.
Fair
Svar
#5
Bortset fra rekylen naturligvis [8D]
5,5mm luft, 17HMR, 22LR, 222Rem, 12/76 - Pest Control ÜBER ALLES!
Svar
#6
Ja nu har jeg også en .222 og den får jeg ikke ondt i skulderen af, men ja klart.
(havede ikke regnet med det var nødvendigt at skrive)
Mvh.
Fair
Svar
#7
Just in case [8D]. Har selv en 222. Dog sjælden den bliver brugt [V]
5,5mm luft, 17HMR, 22LR, 222Rem, 12/76 - Pest Control ÜBER ALLES!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)