Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Test af ammunition til salonriflen
#1
Hej drenge...

Jeg vil da lige høre lidt om jeres kriterier til salonammu ?

Jeg har lige hentet en Browning Auto .22 - og med den fulgte tre typer ammu som jeg ville teste, for at opnå den bedste præcision. Det er alle standard typer (ingen high velocity) med rene ubelagte blyprojektiler.

RWS Subsonic (Den blå pakke) 25-30mm spredning
CCI Standard (Den hvide pakke) 30mm spredning
RWS Standard (den røde pakke) 5-6mm spredning

Alle er testet i tre-skudsgrupper på en afstand af 45 meter med anlæg og uden optik, den sidste imponerede mig, især da jeg blot tillagde spredningen på de første som en fejl 40 eller måske kærv/korn sigtemidlerne [^]

Hvad er jeres erfaringer ?

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#2
Alle .22LR våben foretrækker forskellige kugler.

Det gælder om at finde den/de patroner dit våben er allergladest for, og så bare købe en ordentlig ladning af dem.
MEN: Når man skifter Lot nr, så er det forfra igen!

Husk ved test af .22LR, så skal man have renset og skudt ca. 10-15 skud mellem skift af ammotyper, så piben er svinet til kun med det smørremiddel som er på den ammo man vil teste.
Man kan undlade rensningen, men så skal man skyde 20-30 skud, for at være sikker på at alt det "gamle" smørremiddel/voks/fedt er skudt ud.

Jeg har ofte set at de første 5-10 skud efter skift af ammo type har skudt utroligt godt, hvorefter precisionen er faldet til et mere amindeligt niveau.
Husk også at teste med mere end bare 1 3 skuds gruppe....
Typisk så testes der med 10 5 skuds grupper.

Jeg har generelt gode erfaringer med CCI Std. Vel og SK Standard+.

Jeg er også meget glad for SK Pistol Match, fra dengang jeg havde en .22LR pistol(SUK, Pistoler forbudt i Grønland)

Jeg har aldrig givet over kr. 450/1000stk for salonriffel ammo, men ok, har heller aldrig prøvet Eley Teenex.......

Jeg kan klart anbefale Karlslunde Sport som leverandør af .22LR ammo, han har ammo fra omkring kr. 300/1000 og opefter.
Sidst jeg var forbi ham(2 år siden), så havde han omkring 15 forskellige typer.
http://www.karlslundesport.dk
Alternativ leverandør, hvis man er i Skytteforening og har våbenpåtegning er De Danske Skytteforeninger
http://www.skyttebutik.dk

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
Er der mon nogen der har lidt praktisk erfaring med Mini Mag fra CCI ?

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#4
Yes en udemærket patron der bare fungere og er præcis (hul i hul) i min winchester. I Anschutzen spreder den 50-100 mm. Jeg er ophørt med at bruge dem da de ikke længere kan købes i den butik jeg plejer at handle i. Jeg fik af vide at de ville koste omkring 50 kr. pr æske[xx(]
Jeg tror at de ligger i den hårde ende af salon ammo og de derfor ikke fungere i alle rifler??
Derimod bruger jeg Maxi Mag i 22 mag og de køre perfekt i marlinen.

Til winchesteren bruger jeg nu Remmington High Velocity med godt resultat. Og remmington thunderbolt til pjatskydning[:o)]
Svar
#5
Eneste to typer jeg bruger er CCI Standard (til lyddæmperen) og CCI Mini-Mag i min Anshütz 1451'er.

Det er praktisk taget hul i hul med begge to typer.
Hvor Stinger'en spreder sig over hele skydebanen.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
Jeg bruger CCI mini Mag. i min Otterup baneriffel og der er absolut intet at komme efter.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)