Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
foderhus råvildt
#1
Hej

Er der en der ligger inde med en tegning til et foderhus til råvildt de er villige til at dele ud af ?

Med venlig Hilsen

Lars
Svar
#2
foder hus er hvordan skal den forstås er det et helt hus , en hø hække eller bare til kraft foder ?

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#3
hej

Til kraftfoder
Svar
#4
sådan gør jeg : tag 4 stolper slå dem i jorden i en firkant. oven på dem en lægte og tag plader over lige som en alm foder skerm. men her vil jeg lave den mindre og taget skal så kunne vippes i et beslag og fast på de foreste lægter vil jeg momtere et trug i plastik .

det færdige trug kan naturligvis købes af mig[Wink] kan også godt lave et færdigt sæt til direkte opstilling

her er lige en hurtig paint tegning af det

[IMG][Image: foderskerm.jpg][/img]
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#5
Hvor mange kilo vil det kunne indeholde det trug du siger du har?

Du er ikke bange for at få utøj som rotter til at gå i det fodder du har liggende på jorden til fuglene? [Smile]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#6
rotter? jo det er jeg da sikker på der går i og hva så [8D]. og det er ikke ment som en hån men hvad sker der ved det . under en alm fodertønde ligger der også altid lidt foder . jeg er også begyndt at bruge automatiske fodre maskiner de er gode til fasaner . og der ligger meget .

vil gætte på at i sådan et trug kan der være 50 kg ca. men der må jo helder ikke være for meget i kraft foder bliver hurtig dårligt og det er lige meget hvor tæt en kasse er

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#7
Okay.. Fodrer ikke pt. med kraftfoder, så skal have noget lidt større til det hvede jeg giver. Bruger føddertønder med spiral. 5 stk. rundt omkring. Det virker, men det er bare træls når jorden bliver så blød at kronvildtet kan vælte dem.

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#8
@ boldsen kan du ikke lige aktivere dít PM system og sende mig en PM vi har vist lige noget at snakke om [Wink]

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#9
Bruger føddertønder med spiral. 5 stk. rundt omkring. Det virker, men det er bare træls når jorden bliver så blød at kronvildtet kan vælte dem.

skift benene med regler (2x4) sat i 45 grader. derefter en eller to vandrette brædder hele vejen rundt til at stabilisere ( og måske forhindre krondyrene i at tømme tønderne den første nat ).
mine 25 fodertønder blev også væltet indtil benene blev skiftet og nu holder de i højsæsonen også knap en uge mod 2-3 dage før.[B)]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Bruger føddertønder med spiral. 5 stk. rundt omkring. Det virker, men det er bare træls når jorden bliver så blød at kronvildtet kan vælte dem.

skift benene med regler (2x4) sat i 45 grader. derefter en eller to vandrette brædder hele vejen rundt til at stabilisere ( og måske forhindre krondyrene i at tømme tønderne den første nat ).
mine 25 fodertønder blev også væltet indtil benene blev skiftet og nu holder de i højsæsonen også knap en uge mod 2-3 dage før.[B)]

mvh
Strom, naturgænger



Har gjort det ved 3 af tønderne.. Men de ender stadig væk med jævne mellemrum fuldstændig splittet ad ude på marken.
Tror ikke det er til at forhindre helt, og det gør heller ikke noget. Vi placerede bare 2 tønder mere og det har virket. De kan godt vælte en, men ikke dem alle.

Tønderne har fået vandrete brædder på hele vejen rundt og tønderne bliver sat op af træer. Det burd slet ikke være muligt for dem at vælte især én tønde, men den har de splitet ad op til flere gange nu.

Skidt pyt, det er vel dét det hele går ud på. Og dyrene får mad samt underholdning hele natten. [Wink]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by 260REM

@ boldsen kan du ikke lige aktivere dít PM system og sende mig en PM vi har vist lige noget at snakke om [Wink]

Michael

skovarbejder af guds nåde


Det er aktiveret.. DU kan bare skrive [Wink]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
#12
Hvorfor hænger du ikke dine tønder op i et træ så kan de da ikke vælte.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#13
Fordi jeg elsker at gå og samle mine tønder [Wink]
- Nej, ved det ikke. Det er vel okay som det er efter de nye tønder er kommet også, de kan trods alt ikke vælte alle sammen Smile

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)