Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
At byde på træ
#1
[Image: gunstocks2-15-10207.jpg]

Selv om jeg har flere stykker liggende, er det svært ikke at blande sig i diverse auktioner [:o)] Jeg har længe haft lyst til at prøve et stykke burl/ fugleøje træ. Er man heldig/ dygtig kan man, herhjemme, finde et stykke elmeknude. Der ligger i våbenværkstedet en kort præsentation af en skæftning i netop elmeknude. Jeg gider ikke vente/ lede efter et sådan stykke.
Derfor har jeg lagt billet ind på ovenstående stykke Walnut Burl. Stykket er så passende stort, at der kan flyttes rundt for at fange så mange fugleøjne som muligt.
Inden jeg byder med, har jeg på forhånd taget en beslutning om, hvor meget jeg synes, at et givent stykke er værd for mig. Beløbet, jeg finder frem til, må så bære eller briste. Jeg har en enkelt gang måttet gå den tunge gang og forhøje indsatsen for at få stykket [:I] Jeg er selvfølgelig også blevet knockoutet [B)] flere gange.
Walnut
Svar
#2
Hej Walnut .

Jeg må indrømme at jeg selv lige har købt et smukt todelt stykke skæftetræ , som jeg i grunden ikke har nogen brug for lige nu [Smile] , men er styrken i sådan et stykke burl ikke dårlig (ikke egnet til alle låsetyper) , men til gengæld enormt dyrt ! Bare lige en tanke .

Hilsen A-bolt
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej Walnut .

Jeg må indrømme at jeg selv lige har købt et smukt todelt stykke skæftetræ , som jeg i grunden ikke har nogen brug for lige nu [Smile] , men er styrken i sådan et stykke burl ikke dårlig (ikke egnet til alle låsetyper) , men til gengæld enormt dyrt ! Bare lige en tanke .

Hilsen A-bolt



[Big Grin] Vi er afhængige.
Stykket skal sidde på en eller anden lille og rekylfri ting.Jeg har dog set en Blaser kiplauf i større kaliber,der er skæftet i burl. Det med prisen er ikke noget problem.... jeg vil jo ikke give ret meget for det [:o)]. Jeg har ingen idé om, hvor prisen lander.
Walnut
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

[Image: gunstocks2-15-10207.jpg]

Selv om jeg har flere stykker liggende, er det svært ikke at blande sig i diverse auktioner [:o)] Jeg har længe haft lyst til at prøve et stykke burl/ fugleøje træ. Er man heldig/ dygtig kan man, herhjemme, finde et stykke elmeknude. Der ligger i våbenværkstedet en kort præsentation af en skæftning i netop elmeknude. Jeg gider ikke vente/ lede efter et sådan stykke.
Derfor har jeg lagt billet ind på ovenstående stykke Walnut Burl. Stykket er så passende stort, at der kan flyttes rundt for at fange så mange fugleøjne som muligt.
Inden jeg byder med, har jeg på forhånd taget en beslutning om, hvor meget jeg synes, at et givent stykke er værd for mig. Beløbet, jeg finder frem til, må så bære eller briste. Jeg har en enkelt gang måttet gå den tunge gang og forhøje indsatsen for at få stykket [:I] Jeg er selvfølgelig også blevet knockoutet [B)] flere gange.
Walnut



Jeg har da en del elmeknude (fugleøje) liggende [8D]
Der er både til rifler og til haglbøsser.
Du kan jo henvende dig med dine ønsker, så kan jeg kigge bunken igennem og tage nogle fotos af de interessante stykker.

Kai

[Image: BBMpokal.jpg] Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Bwana Olifant

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

[Image: gunstocks2-15-10207.jpg]

Selv om jeg har flere stykker liggende, er det svært ikke at blande sig i diverse auktioner [:o)] Jeg har længe haft lyst til at prøve et stykke burl/ fugleøje træ. Er man heldig/ dygtig kan man, herhjemme, finde et stykke elmeknude. Der ligger i våbenværkstedet en kort præsentation af en skæftning i netop elmeknude. Jeg gider ikke vente/ lede efter et sådan stykke.
Derfor har jeg lagt billet ind på ovenstående stykke Walnut Burl. Stykket er så passende stort, at der kan flyttes rundt for at fange så mange fugleøjne som muligt.
Inden jeg byder med, har jeg på forhånd taget en beslutning om, hvor meget jeg synes, at et givent stykke er værd for mig. Beløbet, jeg finder frem til, må så bære eller briste. Jeg har en enkelt gang måttet gå den tunge gang og forhøje indsatsen for at få stykket [:I] Jeg er selvfølgelig også blevet knockoutet [B)] flere gange.
Walnut



Jeg har da en del elmeknude (fugleøje) liggende [8D]
Der er både til rifler og til haglbøsser.
Du kan jo henvende dig med dine ønsker, så kan jeg kigge bunken igennem og tage nogle fotos af de interessante stykker.

Kai

[Image: BBMpokal.jpg] Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!



Hej Olifant
Mange tak for det interessante tilbud. Jeg ser lige, hvordan det går med auktionen. Begræder stadig, at jeg skar et stort og meget fugleøjet stykke op til noget så ligegyldigt som flotte knivskæfter [Big Grin]. Jeg tror sørme, at det var dig, der ommøblerede et stykke elmeknude til et flot skæfte. Du er velkommen til at lægge et billede ind her, så folk har lidt at lune sig ved [Smile]
Walnut
Svar
#6
Hej Walnut . Træet til min faldblok var fra ham .

Når jeg ser på træet , synes jeg du er modig ,at ville lave et skæfte ud af det [:0][:0] ! . Hilsen A-bolt
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej Walnut . Træet til min faldblok var fra ham .

Når jeg ser på træet , synes jeg du er modig ,at ville lave et skæfte ud af det [:0][:0] ! . Hilsen A-bolt



[8)] Fortæl fortæl.
Walnut
Svar
#8
Hej igen . Der er ikke nogen problemer med at købe ved ham !.

Men træet er kun 4cm tykt og de huller kan du godt regne med er gennemgående ! Det kommer nok fra samme træ som mit skæfte .

Hilsen A-bolt
Svar
#9
der står guitar blank og aktionen er ikke under gunstock. Ellers meget pænt stykke. Jeg har et stykke liggende, der ikke var rigtigt tørt da jeg fik det hjem. Der går nok et par år endnu.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej igen . Der er ikke nogen problemer med at købe ved ham !.

Men træet er kun 4cm tykt og de huller kan du godt regne med er gennemgående ! Det kommer nok fra samme træ som mit skæfte .

Hilsen A-bolt



Fint, at der bliver advaret. Jeg har selvfølgelig opmålt/ omregnet tommer til cm. Her får jeg en længde på 58,5 cm og en bredde på 18,2cm. Tykkelsen er 4,5cm.
Min Grå Ulv er 5,5 cm på det brede forskæfte og 4,5 cm på det tykkeste sted på den bageste del.
Jeg mener godt, at jeg kan holde et knapt så kraftigt skæfte indenfor de mål stykket har. Hullerne anser jeg ikke for at være et større problem. De bliver naturligvis lukket.Lad mig nu bare ødelægge det stykke flotte træ[Big Grin]
Jeg kan også bare bygge en guitar [8D][Big Grin]
Walnut
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej igen . Der er ikke nogen problemer med at købe ved ham !.

Men træet er kun 4cm tykt og de huller kan du godt regne med er gennemgående ! Det kommer nok fra samme træ som mit skæfte .

Hilsen A-bolt



Må vi først se det, når du tryller [Big Grin]
Denne Topic kan også bruges til at drøfte forskellige ting i forbindelse med køb af træ så som priser og kvalitet.
Walnut
Svar
#12
[Image: 2677711_3_4b86a8ba0cf18.jpg]

Et look som dette kan godt skabe drømme. Skæftet sidder på en luksus udførelse af en Krieghoff. Der vil så ikke kunne blive plads til en "bajersk bager", som man kan lægge kinden til. Svært at sige om man med det omtalte auktionsstykke vil ramme tæt helt på dette, men flot kan det blive.
Walnut
Svar
#13
Et stykke tyrkisk valnød til lageret [Smile]

[Image: bmnks4bwkkgrhqeokjsetkng6g8blgt1p0o.jpg?t=1267359973]
Svar
#14
Spændende stykke, hvor man kunne lege lidt mere med placeringen af skabelonen [:p] Måske indfange de lange meget interessante mineralstriber [:p] Den glæder jeg mig da også til.
Walnut
Svar
#15
Jeps , og prisen -- 100$ , det er hvist nok ok ik´ [Smile] . Hilsen A-bolt
Svar
#16
Jeg har også lagt mærke til de stykker Tyrkiske træ fra ”freest33” som handles forholdsvis billigt på E-bay.

http://cgi.ebay.com/Circassian-Turkish-W...335a6b40a0

Jeg syntes imidlertid at de ofte er skæmmet med store lyse områder, som vil være vanskelige at undgå at få med i udskæringen - men okay pris og kvalitet hænger jo ofte lidt sammen.

Du har åbenbart været heldig at få fingre i et med en rimelig god åretegning A-bolt.

mvh.
Swift
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Jeg har også lagt mærke til de stykker Tyrkiske træ fra ”freest33” som handles forholdsvis billigt på E-bay.

http://cgi.ebay.com/Circassian-Turkish-W...335a6b40a0

Jeg syntes imidlertid at de ofte er skæmmet med store lyse områder, som vil være vanskelige at undgå at få med i udskæringen - men okay pris og kvalitet hænger jo ofte lidt sammen.

Du har åbenbart været heldig at få fingre i et med en rimelig god åretegning A-bolt.

mvh.
Swift


Her lurer jeg også en del ind ad nøglehullet [:I] Helt korrekt, at det ofte, efter meget kiggeri, er "ligeved og næsten", at man kan få placeret et skæfte fri af de meget lyse partier. Skæftestykkerne virker lidt marginale men er så til gengæld ikke dyre.
Walnut
Svar
#18
Det var det eneste stykke jeg syntes der var til noget , derfor dette spontan køb [Wink] .

Du har ret i , at de andre nok ikke er særligt heldige Swift .

A-bolt
Svar
#19
Sådan var det stykke annonceret , som jeg lige har brugt . Det ligner ikke meget slutresultatet !.

[Image: bifwbmkkgrhqyokj4esdvvgkblpskcc6l_3.jpg?t=1267363553]

Billedet af det tyrkiske træ , ser lidt mere ærligt ud , synes jeg .

A-bolt
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Et stykke tyrkisk valnød til lageret [Smile]

[Image: bmnks4bwkkgrhqeokjsetkng6g8blgt1p0o.jpg?t=1267359973]



[:p] Et engelsk skæfte er måske en mulighed for, optimalt, at indfange de fine mineralstriber på undersiden og samtidigt komme af med det lyse parti.
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)