Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
At byde på træ
#41
Citat:quote:

Originally posted by Krengel

Hvad er dette for noget de Screwbean Mesquite?

Er de hård ,er de modstandsdygtig,er de til at arbejde med?
De er først gang jeg serer dette som skæfte materiale!

Nøjjj de har ellers meget fint drivtømmer[:p]

Lille

Hilsen Lille



Ifølge firmaet et meget sjældent træ, der er beskyttet på mange måder. Det meste af det, der ender som skæftetræ, kommer fra private ejendomme. Er meget vanskeligt at håndtere under tørre processen. En ganske lille mængde slipper igennem tørringen og ender som et anvendeligt skæftemateriale. Lykkes tørringen står man med et meget stabilt og hårdt træ. Ret mig, hvis jeg har misforstået noget.

Walnut
Svar
#42
Ja , det Screwbean er nok mere specielt og dyrt end smukt .

Der skal en kender til at se hvad træ det er , lidt ligesom mamuttand til knivskæfter , hvis man ikke ved hvad det er og koster , er det alså ikke så specielt . Hilsen A-bolt
Svar
#43
[Image: A07_right-800.jpg]

Jeg VED, at jeg får brug for mere 2piece [Big Grin]
Jeg har lige købt ovenstående Black Walnut rifle blank. Sat ned fra 300 til 195 dollars. Anvender man det, som jeg har skitseret, kommer man ind i et område, hvor der ligger en meget fin grade. Min skitse er kun til for at vise ideen. Tanken er at trække så langt frem på stykket som muligt. Et skæfte med pistolgrebet trukket lidt ind eller et engelsk skæfte er også muligheder. Når jeg står med stykket, kan der flyttes rundt til en optimal placering. Ydeligere mangler jeg nogle "småstykker" til diverse.

Walnut
Svar
#44
[Image: gunstocks3-14-10080.jpg]

Ovenstående stykke, fra Ebay og samme forhandler, har ikke siddet langt fra stykket, som jeg købte forleden.

Walnut
Svar
#45
Hej NUT[Big Grin]

Du er strøget ud i et misbrug. Jeg ved godt at du selv mener at du har styr på det[Wink]
Jeg her en god kammerat som er psykolog( ekspert i misbrug) Jeg hjælper gerne med et tlf nummer.
Tror at han har tid, da han har erklæret at jeg er uden for rækkevide[Big Grin]

K&B

Michael
Svar
#46
Nej Nej Nej Lad nu være

Hver gang konen mener jeg har forkøbt mig i et eller andet jagtmæssigt, henviser jeg altid til denne tråd....

Prøv at se denne mand...

Han har givet mange 100$ for en pind....

Jeg har brug for hans misbrug[Wink]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#47
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Ha! Jeg er helt bevidst om mit "over- middel -forbrug". Jeg prøver lige nu at holde det nede på et fornuftigt niveau [:o)] Jeg har nogle "gode venner/stemmer" i hovedet, der siger: "..Du kan altid sælge det igen, det er rart at have noget liggende, når du stopper på arbejdsmarkedet, du er nødt til det for at få ro..osv..[:o)]. For en god ordens skyld vil jeg da lige gøre opmærksom på, at jeg ikke har budt på sidstnævnte.Meeen, der er andre... der venter.. [Big Grin]
Herinde ser jeg mange andre, der, trods alt, har fundet en måde at leve med et misbrug på, og det er da dejligt [Smile].
Walnut
Svar
#48
Hej Hans jørgen

Køb du bare løs[Wink]
En dag bliver jeg rig- og så er det dejligt at du ligger inde med mit nye skæfte[Big Grin]

K&B

Michael
Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by Pingvinen

Hej Hans jørgen

Køb du bare løs[Wink]
En dag bliver jeg rig- og så er det dejligt at du ligger inde med mit nye skæfte[Big Grin]

K&B

Michael



Jow, jow [Smile] Jeg kan så håbe på at være trådt tilbage fra job for at hellige mig mine hænder.Det skulle også give en kortere leveringstid. Tak for anerkendelsen [Smile]

Walnut
Svar
#50
[Image: GetAttachmentCAKEGN1G.jpg]

Er ved at afslutte en spændende handel med en savmølle. God rabat ved køb af et større parti [:I][B)][Big Grin]
Ovenstående er en lille løftet flig, der giver adgang til noget af kvaliteten.Ikke mere før handelen er afsluttet.

Walnut
Svar
#51
Min nyindkøbte Beretta S55 som befinder sig omkring 10 km fra dig, den savner dig heeelt vildt når den ser det flotte træ.

Hvis du er nervøs for om du nu kan få tiden til at gå når du går på efterløn, ja så kan du godt tro om igen. Du får SÅ travlt. Sig til når man kan blive skrevet op :o)

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#52
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Min nyindkøbte Beretta S55 som befinder sig omkring 10 km fra dig, den savner dig heeelt vildt når den ser det flotte træ.

Hvis du er nervøs for om du nu kan få tiden til at gå når du går på efterløn, ja så kan du godt tro om igen. Du får SÅ travlt. Sig til når man kan blive skrevet op :o)

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



[Image: DSC02593.jpg]

Jeg håber selvfølgelig på en dag også at kunne være til glæde for andre. Lige nu er jeg noget navlebeskuende og laver kun mindre opgaver ved siden af mit eget. Ovenstående stykke kunne lande på min lille Gebr. Rempt s/s 16/65, der er den næste haglbøsse, der står for tur.
Walnut
Svar
#53
Jeg har lige sendt et sobert brev til hunskihardwoods, som jeg d.4.2 købte et stykke Bastogne valnød af. Stykke måtte, som måske bekendt, kasseres.Brevet er af beskrivende karakter. Han reagerer formentlig positivt, da han reklamerer med, at man enten kan sende kasseret træ tilbage og få en bytter eller få returneret sine penge.Det, der ærgrer allermest er faktisk, at det var en rigtig god kvalitet hvad angår hårdhed og åretegning.

Walnut
Svar
#54
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Jeg har lige sendt et sobert brev til hunskihardwoods, som jeg d.4.2 købte et stykke Bastogne valnød af. Stykke måtte, som måske bekendt, kasseres.Brevet er af beskrivende karakter. Han reagerer formentlig positivt, da han reklamerer med, at man enten kan sende kasseret træ tilbage og få en bytter eller få returneret sine penge.Det, der ærgrer allermest er faktisk, at det var en rigtig god kvalitet hvad angår hårdhed og åretegning.

Walnut



Jeg har lige modtaget svar fra sælger. Han beklager og tilbyder at sende mig et stykke uden cracks magen til et, jeg købte for nylig, mod, at jeg betaler forsendelsen.Det er næsten optimalt, og jeg tager imod tilbuddet.
Walnut
Svar
#55
[Sad!][Sad!][Sad!]
Er der noget, der kan bringe mit p.s i kog er det PD´s måde at opkræve importmoms på! Varen var på pakken værdisat til 100 dollars og det kostede 61,55 dollars at sende fra US. Samlet udgift på 161,55 dollars. Det bliver jeg blokket 385kr for!
Jeg kommer aldrig til at forstå, hvem det er, jeg tager brød ud af munden på i Danmark ved at importere et stykke valnød fra US.
Jeg kommer endnu mindre til at forstå, hvorfor jeg skal betale moms af en udgift, jeg har haft til forsendelse betalt med penge, som jeg har betalt skat af 1 gang!
[Sad!]
Mean Walnut
Svar
#56
Du skal ikke betale moms af forsendelsen, kun af varens aktuelle pris.
Jeg samlede sammen og sendte PD et krav om tilbage betaling af uberettiget gebyr, og fik efter lidt korrespondance og diskussion 585 kr tilbage.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#57
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Du skal ikke betale moms af forsendelsen, kun af varens aktuelle pris.
Jeg samlede sammen og sendte PD et krav om tilbage betaling af uberettiget gebyr, og fik efter lidt korrespondance og diskussion 585 kr tilbage.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



[Image: DSC03440.jpg]

På pakken står værdi af indhold til 100 dollars og forsendelsen er skrevet som 61,55 dollars.

PD´s beregningsgrundlag er skrevet på importkvitteringen som 161,55 USD.

Skal jeg sende kopier af papirerne til PD, når jeg "stævner" dem?

Walnut
Svar
#58
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Du skal ikke betale moms af forsendelsen, kun af varens aktuelle pris.
Jeg samlede sammen og sendte PD et krav om tilbage betaling af uberettiget gebyr, og fik efter lidt korrespondance og diskussion 585 kr tilbage.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



Det syntes jeg lyder interessant. Jeg har ved flere lejligheder betalt moms af fragt fra US.
Kunne du snakke dem til fornuft, eller måtte du daske dem lidt med en paragraf ..... og i givet fald hvilken?

/Stanton

Der er intet der slår "svineheld" ....... !!
/Stanton
Svar
#59
er der nogen steder i kan anbefale til køb af træ til riffelskæfter? kunne rigtig gerne tænke mig og prøve at lave et skæfte til min mauser det behøver ikke være det dyre træ til 1000$ et til små 100$ ville være mere passende da det bliver det første skæfte gerne billigere selvfølgelig kan man købe noget her hjemme? Smile
22lr, 6,5x55, 7x57R, 308w, 308nm, 8x57js, 9,3x62, 9.3x64

Svar
#60
Du kan prøve at kontakte Bjarne fra Towerwood.dk Han har af og til noget liggende.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)