Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige 2005
#1
Så har jeg pakket alt mit grej, valgt 2 rifler i skabet til turen og sidder nu og kigger på uret skal slå 08,00 mandag morgen 15 august, hvor jeg skal op og hente min makker inden vi kører til Sverige.

Primær Riffel til Bukkejagten Weatherby cal 300.
Reserve riffel Weatherby cal 340 man ved jo aldrig !!

God tur til i andre der drager hinsidan.

Claus the Dane

[IMG] http://www.jagt.net/Weatherby/images/deer.gif [/IMG]
Svar
#2
God tur! [Smile]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Hmm - da jeg skal med tog så tager jeg kun min Kongsberg i 9,3-62 med ellers var de alle 3 kommet med [8D]

Efter rygterne at dømme så skulle der være et stort svin som render rundt og hvis der er en bambi så får den klø oxo [Big Grin]
Tager over mandag til Halmstad og tilbage desværre onsdag - men jeg går på jagt døgnet rundt med Zenith såeeeee....

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#4
Når bare man har penge og krudt, så kan det ikke gå kaput [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Claus the Dane

[IMG] http://www.jagt.net/Weatherby/images/deer.gif [/IMG]
Svar
#5
Halløj derude
Det er godtnok nogen alvorlige bukkebøsser der skal østpå.
Jeg vaklede mellem 223 og 25-06 ( og så 300win til evt natjagt ).
hvad siger vores svenske brødre til kødstøringen ??
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Hvad er egentlig minimumskaliberen til råbuk i Sverige?

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
Det er vidst de STORE bukke der skal skydes. [Big Grin]

Mvh

Zoli
Mvh


Svar
#8
Claus, jeg er nærmest transparant.....[Wink][8D][Big Grin][Smile]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by blackbird

Claus, jeg er nærmest transparant.....[Wink][8D][Big Grin][Smile]
Hilsen BB.



ØØØØØ Blackie mente du transport parat [^]

Vi ses

Claus the Dane

[IMG] http://www.jagt.net/Weatherby/images/deer.gif [/IMG]
Svar
#10
Jamen god tur til alle jer...

Jeg tager allerede afsted på lørdag, lige et par småting der skal ordnes inden tirsdag.
Skulle ellers have været i skole, men desværre jeg har lungebetændelse[B)] [Big Grin]

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar
#11
Ha ha [Big Grin], er det det der kaldes bukkefeber.........der er 5 dage til for Godness Sake!
Jeg kører først mandag middag (skal først lige ha' skudt 223'eren ind til jagtammu. - gør det måske deroppe, men tar' ellers alt med hvad der kan sige bang) - har forøvrigt lige fået 70 tdr. til (incl. et par licenser) med masser af råvildt og elg (der har ikke været jagtet i 5 år).
Men knæk og bræk så - til alle jer utålmodige sjæle.
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#12
Når men jeg vil bare lige sige knæk og bræk..
Køre imorgen tidlig..
Held og lykke til alle.
Håber i får nogle gode oplevelser, og måske et par chancer[:p]

/Christian

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar
#13
Så kan i godt finde de korte bukser frem til Sveriges turen, nu kommer sommeren, Vejrprognoserne lover godt vejr i det sydlige Sverige fra på Tirsdag.

Claus the Dane

[Image: ClaustheDane.jpg]
Svar
#14
Og så siger vi velbekomme til myg og flåter [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Uffe

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#15
Visse vasse Ujensen et par myg kan vel ikke skræmme en storvildsjæger med aaaautistiske træk [8D]

Claus the Dane

[Image: ClaustheDane.jpg]
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by ran

Hvad er egentlig minimumskaliberen til råbuk i Sverige? Jeg er ikke helt sikker, men det ligger et-eller-andet-sted i nærheden af 9,3 x 62 og 300 wby. mag. [Big Grin][Big Grin]
.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)

mvh Lars
P.S. knæk og bræk på tirsdag


"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#17
Hmmm kalibervalg - hvor svært kan det være [Wink]

Er der nogen god grund til at sidde med en skod 223 når man har mulighed for at skyde svin og rådyr - nej vel !!! så er det bare frem med den den der klarer "jobbet" - se bare hvordan det gik med Mugge i Dhyskland [8D]

Regner med at sidde på svinpas i morgen aften - så I andre der er draget til Sverige - hvis I hører en 9,3-62 der går af om natten så er det bare mig [Big Grin]

[Image: skydforsaan.jpg]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#18
så er der 3 timer til færgeafgang[Big Grin]
ka I hygger jer på arbejdet
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#19
Vi er også begyndt at se svin i vores revir i sverige, så jeg sætter min lid til 300 wby som minimum.

Claus the Dane

[Image: ClaustheDane.jpg]
Svar
#20
Så er bilen pakket, nu mangler jeg bare min makker melder klar til afgang på telefonen.[Smile]

Er først tilbage om en uge, så kan i hygge jer her på forummet
vi ses.
Og knæk & Bræk til i andre der drager hinsidan til de Østlige propvinser[:p]

Claus the Dane

[Image: ClaustheDane.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)