Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jordskokker. Hvordan ?
#1
Der er aftalt i det konsortie jeg er med i at der skal sættes nogle jordskokker på vores fodermark. Er der noget specielt som man gør når de sættes, eller er det bare som med kartofler? Er det for tidligt at sætte dem næste weekend?
Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Svar
#2
Du kan roligt sætte dem som kartofler - men de behøver ikke hypning.

Og du kan roligt sætte dem nu - de jeg har i baghaven overlever den
ene vinter efter den anden.
mvh
Svar
#3
Jordskokker vokser godt og er taknemmelig. Den breder sig også godt.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Jeg forsøgte mig med jordskokker sidste år. Havde fået landmanden til at pløje det stykke hvor jeg ville have skokkerne stående, så jorden var lige til at gå til. Jeg startede med at lave et hul med en spids rundstok, hvori jeg kunne dumpe en jordskog ned og træde jorden til efterfølgende. Kom dog hurtigt i tidsnød, og gik over til blot at sparke en fordybning i jorden smide en jordskog ned of trampe noget jord ovenpå. Omkring 90% af jordskokkerne kom fint på trods af min dovne men hurtige sætte-metode.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)