Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bibliotek?
#1
Et fantastisk forum med mange kloge mennesker. Men var det ikke en mulighed med et dokument bibliotek for medlemmer. Dokumenterne kunne evt. kun uploades af moderator. Jeg tænker på alt fra kaliber tabeller, tegninger, guidelines m.m. Så blev mere udførlige vejledninger samlet i biblioteket med større videndeling til følge. Det vil selvfølgelig kræve lidt serverplads på ½-1 GB og vil øge trafik mængden. Men ved at begrænse det til medlemmer såå.... Jeg er betalende medlem på et amerikansk gunsmithing forum hvilket gjorde at jeg kunne hente temmelig mange data, indscannede bøger m.m.
Blot en ide til overvejelse....[8D]
MVH
Henrik
Svar
#2
Jeg vil meget gerne viderebringe uanede mængder af fakta, men helst ikke begrænset til forummedlemmer - fordi forumet skal være noget man tilmelder sig af lyst til at deltage i debatten.

Jeg ser imidlertid et vist problem i at skaffe materiale til en sådan videnbank. Man kan ikke bare kopiere og lægge ud uden ophavsmændenes udtrykkelige tilladelse, så man er mere eller mindre begrænset til at viderebringe originalmateriale skrevet til sitet - og det er sjældnere end hønsetænder. Jeg har p.t. en udmærket artikel liggende om mil-dot sigtemidler skrevet af et fremtrædende forummedlem, hvis id vil fremgå af artiklen (naturligvis) men det er faktisk noget af det eneste jeg har modtaget til offentliggørelse i sitets levetid - på trods af masser af opfordringer. Men som sagt - materiale er mere end velkomment - alt kvalificeret viderebringes.

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Ophavsret ja det er jo rigtigt..... Lige pludselig har jeg heller ikke noget at dele.....:-) Det kunne være et argument for at "låse det ned".....[}Smile] Det man henter på de amerikanske sider er indscannede bøger. Det kunne også være indscannede How To artikler fra diverse gamle tidsskrifter m.m. Det vil være en guldgruppe! Men det er selvfølgelig heller ikke mig der har passwordet til serveren den dag politiet står med en ransagningskendelse....[Smile]
Point taken.........
MVH
Henrik
Svar
#4
Citat:quote:

Det man henter på de amerikanske sider er indscannede bøger. Det kunne også være indscannede How To artikler fra diverse gamle tidsskrifter m.m. Det vil være en guldgrube!


Jamen vi er helt enige om det smarte i en videnbank - men...sidst jeg checkede reglerne galdt ophavsretten i 50 år efter forfatterens død [:0] og focus på pirateri vokser og vokser for hver dag. Iøvrigt ville jeg ikke selv bryde mig om, at skrive en bog for senere at se den offentliggjort på nettet. Så jeg har tre muligheder (en videnbank har nemlig altid været hensigten med http://www.riffeljagt.com):

1. Jeg skriver det hele selv (lidt kedeligt og naturligt begrænset)
2. I begynder at skrive noget (tror I selv på den?)
3. Jeg køber nogle rettigheder (dyrt)

[center][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][/center]

Bortset fra det, så er indlæggene her på forumet i sig selv en hastigt voksende videnbank, for de der forstår at benytte søgefunktionen, men det er helt klart, at der ville være mere system i en organiseret struktur med fagartikler, tabeller osv.

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Hvis der skal lägges en faktabank op så har jeg lige en ide- jeg ved bare ikke om den duer. Hvis man har en studiecirkel i Sverige må cirkellederen kopiere 20% af en bog og bruge som cirkelunderlag uden ophovsmandens tilladelse, bare med kildeangivelse. Hvis nu formändene var cirkeldeltager i en ubetalt kameratcirkel i Sverige som fordyber sig i et vist emne så skulle det vel väre lovligt nok? Der er vel ingen som siger man skal sidde skulder ved skulder på en studiecirkel- det ligger jo i tiden at arbejde "globalt"- og man må jo have noget litteratur- ikke nödvendigtvis i papirform.
Svar
#6
En fornuftigt indekseret linkssamling hvor Formændene i DRALF kan indsætte links, vil da være en god start.

Kald den bare "Cyber-biblioteket"

Kategorier:

Kalibre.. alverdens:

links til hjemmesider med oplysninger om alverdens mystiske og almindelige kalibre.

Ladedata:

Links til kendte samlinger af Ladedata, Reloadersnest, Reloadammo.com, o.s.v. + kugle og krudt fabrikanternes..

Våbensmedens samling:

Link til "How to" hjemmesider

O.s.v.

Bare en idé!![Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)