Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Walnuts skæfteværksted
#1
[Image: DSC03750.jpg]

Fred og afslapning 17 dage i det Sydfynske Øhav er nu afløst af hektiske dage herhjemme. Midt i et kaos af håndværkere, der har lagt nyt tag på, har jeg taget første spadestik til et nyt skæfteværksted.Jeg har efterhånden en del at lave og har et ønske om en bedre struktur omkring skæftningen.
Et overskud af fine lægter på matriklen gav startskuddet. Jeg har valgt en 38mm tyk egelaminatplanke som det kommende arbejdsbord.Midt på plankebordet skal være en klap, der kan slås ud. Den skal huse et par "gafler" der kan tage imod de forskellige skydere, jeg får i hænderne. Der skal desuden være en søjleboremaskine og et skruestik. Oven over arbejdsbordet kommer en række hylder, der skal huse baner af bokse til diverse værktøjer.
Under bordet kommer ligeledes en række hylder.
Der skal selvfølgelig være flere gode lyskilder, og jeg har også leget med tanken om at lave et lille flexibelt sug ved bordet.Jeg vil opdatere i takt med at arbejdet skrider frem.
Walnut
Svar
#2
Hvem har du nu udvist fra hjemmet for at få nyt værksted Walle? Det er skønt med god arbejdsforhold, og orden i tingene, sp man ikke skal lede efter noget!

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Hvem har du nu udvist fra hjemmet for at få nyt værksted Walle? Det er skønt med god arbejdsforhold, og orden i tingene, sp man ikke skal lede efter noget!

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



Ha![Big Grin]
Jeg rykkede ind på værelset for en del år siden, da sønnen fløj fra reden. Den nye indretning vil reducere trafikken af værktøj frem og tilbage. Jeg har i opbygningen taget højde for ønsker om justeringer fremover. Arbejdshøjden er primært til stående arbejde. En høj skammel skal gøre det muligt også at arbejde siddende ved bordet. Valget af fastspændingsmuligheder er ikke truffet endnu. Den frie vægflade under "overhylderne" skal naturligvis prydes af værktøjsplader.
Walnut
Svar
#4
Jeg havde troet at en moderne mand som dig havde lavet hejseværk til bordpladen :o)

Det bliver fedt med et nyt værksted, gid det var mig. Jeg må nøjs med mit bette værksted i længen.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#5
[Image: DSC03753.jpg]

Jeg er nu langt med de store linier i min nye indretning af værkstedet.Klappen er stadig på udviklingsstadiet.Understellet er konstrueret, så det kan indgå i en eller anden understøtning i udslået tilstand.Klappen på billedet er lavet af resterne af bordpladen.Den bliver måske erstattet af en lettere træsort. Den er modbydelig..... tung![B)] Jeg er blevet truffet hårdt både på min fingerstump og på mit håndled, når jeg har afprøvet forskellige funktioner.
Hele arrangementet bliver malet hvidt.
Borestanderen er ikke fast monteret, men skal kunne flyttes efter behov.
Walnut
Svar
#6
Nice[Smile][8D]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#7
Syntes der mangler lidt høvlspåner og lidt smuld :o)

Det bliver godt nok fint skal jeg love for.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Syntes der mangler lidt høvlspåner og lidt smuld :o)

Det bliver godt nok fint skal jeg love for.



Der mangler også et Webcam, så vi kan følge med LIVE[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Syntes der mangler lidt høvlspåner og lidt smuld :o)

Det bliver godt nok fint skal jeg love for.



Der mangler også et Webcam, så vi kan følge med LIVE[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

[Image: 11takker-3x.jpg]



Det var selvfølgeligt let at flytte vores Webcam fra soveværelset op på værkstedet [8)] Der sker også mere i værkstedet..... i perioder [Big Grin][:I]

Walnut
Svar
#10
Vil det sige at morgensutter hjemme hos jer, er noget til fødderne[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Vil det sige at morgensutter hjemme hos jer, er noget til fødderne[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



[Big Grin][Big Grin][Big Grin][:I]
Walnut
Svar
#12
Det må ikke være sjovt at være en gammel.. Øh, ældre mand :o)

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Det må ikke være sjovt at være en gammel.. Øh, ældre mand :o)

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



Det er nu ganske sjovt, at være halvgammel [Smile]
Lige for tiden er den lokale kiropraktor sat på at løse et problem i min højre skulder. Det er angiveligt en nerve, der er i klemme i nakken. Det giver i flæng store problemer med smerter i skulderen. Jeg har så også, af samme grund, føleforstyrrelser fra skulderen og ud på undersiden af armen. Det hele er nødt til at stoppe i min tommelfinger, hvis underside ind i mellem sover [:o)]
Jeg laver det jeg plejer, men det er noget sjovere uden disse problemer.Det er dog alligevel sjovt at være halvgammel [Big Grin]
Walnut
Svar
#14
Citat:quote:

Det er dog alligevel sjovt at være halvgammel [Big Grin]
Walnut



Må vi lige være her[}Smile]

Rig på erfaring[Wink]
Meeeget bedre formulering[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Det er dog alligevel sjovt at være halvgammel [Big Grin]
Walnut



Må vi lige være her[}Smile]

Rig på erfaring[Wink]
Meeeget bedre formulering[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

[Image: 11takker-3x.jpg]



[Big Grin] Enig! Halvgammel lyder en anelse træt og udbrændt [B)], og det er der på ingen måde tale om [8D]
Walnut
Svar
#16
Hey, kanon flot lavet, håber du ligge nogle flere billede ind når der skal "høvles"!!...
LilleLars
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by lillelars

Hey, kanon flot lavet, håber du ligge nogle flere billede ind når der skal "høvles"!!...



Der er ingen større kunst i denne "byggemarkedsløjd" [Big Grin] Største udfordring var en tur på loftet for at opmåle spærret, jeg skulle bruge til at stroppe ned med til midterrammen.
Klappen er opstået ud fra et ønske om at kunne arbejde frit fra begge sider.
Der er lange udsigter til, at jeg kan lave noget til mig selv [B)] Jeg bliver desværre forstyrret af job og udflugter til Sverige [Big Grin]
Walnut
Svar
#18
[Image: DSC03758.jpg]

Det blev en lavteknologisk løsning, der udraderede alle andre løsninger [:I] Jeg havde planer om at lave en foldbar stiver, der skulle bo oppe under klappen. Løsningen faldt, fordi jeg så ikke, med de forhåndenværende materialer,kunne få det til at fylde så lidt, at klappen kunne parkeres oppe under bordet, når det ikke er i brug.Jeg overvejede også at have en foldbar stiver, som skulle sidde i stellet. Det forhindrede klappen i komme op på plads under bordet.
Ideen med " skydere" ud fra undersiden af arbejdsbordet var heller ikke anvendelig. Jeg kunne ikke få ordentlig længde på "skyderne".
Den valgte meget enkle løsning fungere så udmærket.Jeg mangler at sætte nogle stop på, så den løse stiver ikke kan skride ud til siderne.

[Image: DSC03760.jpg]

[Image: DSC03761.jpg]

De meget generøse tømrere efterlod en finerplade til mig. Den er nu skåret op til værktøjstavler. Der er rullet over med hvid maling.
Walnut
Svar
#19
Troede din Fru Skipper klarede de kiropraktiske ting i huset?

Jeg selv lider frygteligt af føleforstyrrelser.. Jeg bliver meget ofte forstyrret når jeg vil føle på nogle bestemte ting :o)

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Troede din Fru Skipper klarede de kiropraktiske ting i huset?

Jeg selv lider frygteligt af føleforstyrrelser.. Jeg bliver meget ofte forstyrret når jeg vil føle på nogle bestemte ting :o)

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



[Big Grin]
Fruen er rigtig skarp, når det gælder om at fjerne facetlåsninger!
Problemerne lige nu er uden for kategori. Kiropraktoren er også under pres. Halvdelen af tiden snakker vi jagt [:I][Big Grin]

Bliver du halet tilbage til virkeligheden, når du forsøger at gøre kur [Big Grin]

Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)