Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DJ igangsætter dueundersøgelse
#1
Mangler hjælp fra jægere

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Endeligt vågner DJ op. Jagttider bør efter minmening udelukkende baseres på forskningsresultater - og IKKE politiske rævekager.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Ja de er Interessant endnu en undersøgelse som der bliver brand penge af på!I stede for at kigge til nabolande hvor disse undersøgelse er blevet gennemført og resultaterne forligger. De er jo ingen hemmelighed at duerene yngler helt hen i November hos os bare de er mild nok i vejret .Både i tyskland ,Sverige og i england er der flere der har observeret at i milde vinter bliver de ved året rund med at yngle og ruge på deres æg med success!

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#4
Udbyttet steget

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#5
Alle de duejægere jeg har talt med har skudt ekstremt mange duer lige i starten af oktober, både sidste år og i år, ingen af dem har skudt ret mange duer i januar sidste år..

Jeg tror personligt at den største del af stigningen skyldes at der pr. 1 oktober allerede nu er langt flere uerfarne 1. års duer at skyde på. (flere er ganske enkelt blevet flyvefærdige i løbet af September)

på alle de duejagter jeg har været med på i både August, September og Oktober har vi altid skudt langt flest helt unge duer, ganske enkelt fordi de slår meget mere på lokkerne, hvorimod de ældre duer er overflyvere, der er på vej til de steder de allerede kender, og hvor de ved de kan finde føde.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Er jeg den eneste som har opdaget at resulatet af DJs dueundersøgelse er kommet på gaden i denne uge?

For mig at se dokumentere den blot at duerne ogsåe yngler i oktober.

D93
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)