Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brombær
#1
Hej jeg har en remise på ca. 2500 m2, der er efterhånden vokset brombær over det hele, så det ikke er til at komme ind.
Er den eneste løsning at sprøjte ?
Det vil jeg jo helst undgå, men det skal bare væk [Sad!]
Har overvejet at lade naboen, sætte sine geder derind [Smile]
Hvordan gør I andre, for evt at holde det nede?
Svar
#2
Tja hvis gederne æder bladene så dør brombærene uden du behøver gøre noget over hovedet.
Svar
#3
Prøvede forrige år at sprøjte et stykke, det blev godt nok gult, men blev pænt grønt igen i år.
Men et andet sted sprang jeg på det med buskrydderen, og sprøjtede det med Round up bagefter, det er væk nu [Wink]

Per T Nielsen

Short Action men Ultra Magnum
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#4
Brombær er noget arrigt stads.. De sætter rodskud som bare pokker og breder sig lynhurtigt.

Løsningen med gederne er nok ikke så tosset endda, hvis de altså spiser den slags.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#5
Du skal være opmærksom på at gederne ikke nødvendigvis æder brombær som det første. Nu skriver du ikke noget om hvad remissen ellers indeholder, men du risikerer at alt barberet ved at sætte geder ind. Vil du have alt brombær væk eller kan du nøjes med nogle spor?
Svar
#6
Er det ikke bare at plukke brombærerne, og så efterfølgende fjerne skidtet med en buskrydder. Processen gentages så nogle år i træk og efterhånden uddør brombæerne og man må herefter være lidt sparsommelig med lageret at dejlig brombærsnaps.
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)