Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
6mm - 223 Rem
#41
Hej fisker!

Grunden til at jeg spurgte er netop, at jeg synes det lyder mystisk at lave en 223R pibe om til en 6mm-223R - det vil jo kræve at piben bores op...eller tager jeg helt fejl?

J.
Svar
#42
Nej,

jeg bruger gardena koblingen fra den gamle pibe og skruer en ny pibe i præcis som alle dem der laver piber til Sauer 202 med et gammelt eller nyt bajonetstykke.
Lidt et eksperiment, men jeg er overbevist om at det nok skal gå med den lille patron. Det havde været værre med en "13,5mm" magnum patron....

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#43
Ahaa...men saver du gardenakoblingen af og drejer et gevind i den, eller er den oprindeligt skruet i? Ret interessant hvis det lykkes[Smile]
Svar
#44
HVIS det lykkedes.... HA[Big Grin][:o)][8D]

Jeps. Jeg stikker gardenakoblingen af og laver gevind i den.
Mig bekendt er det gjort før.
Så selvfølgelig lykkes det, det er ikke sort magi, hverken til Bl**** eller Sauer.
Eneste lille detalje er hårdheden af materialet.
Men der skal jo selvfølgelig heller ikke bearbejdes i selve koblingen.

Jeg er nu ikke så nervøs for det. Man skal bare holde tungen lige i munden[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#45
Jamen held og lykke med det projekt![8D]
Svar
#46
Hej Søren

Der var mange, lange og udmarvende tankeeksperimenter vedr. netop projektilvalg...
Fandt flere gode praktiske oplysninger/erfaringer på de div. amerikanske gunnørdede forum´s/blog´s.
Med Sierra´s flatbase "gammel daw´s" ProHunter kugle får jeg et kompromis mellem sættedybde, krudtvolume,og C.O.L. der forhåbentlig medvirker til entydig drabseffekt + minimal-acceptabel kødødelæggelse med et - for kalibret - tungt projektil.

Efter ca. 300 skud kan jeg kun sige positive ting om denne wildcat.
Næsten ingen rekyl, nem at genlade med godt resultat, mange genladekomponenter at vælge imellem, kraftigt reduceret mundingsglimt/-støj, super jagtoplevelse eftersom kikkerten hele tiden er på målet under skudafgivelse + repétering.

Du/I har absolut no´et at se frem til... [8D]

Mvh. Carsten
Svar
#47
Det lyder godt, Carsten.

Jeg venter endnu i spænding på at få riflen.

Mvh Søren
Svar
#48
Så kom tilladelsen til den lille ombyggede Blaser pibe 6-223R
Så nu håber jeg ikke GT er fjorten dage på søen [:I]
glæder mig til at prøveskyde den. [:p]

Hilsen Steen.
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#49
@ Kjeldsen!

Er du kommet videre med projektet?

Hvor meget kommer selve piben til at koste - og hvilken pibe har du valgt?

Overvejer lidt, om Saueren på et tidspunkt skal have ny pibe i denne kaliber...

J.
Svar
#50
Nej jeg er desværre ikke kommet videre endnu. Jeg venter stadig på, at smeden skal få gjort riflen færdig. Jeg har valgt en SL pibe i en kontur tæt på den originale.
Jeg vil tro det kommer til at koste ca. 4500.

Jeg skal nok vende tilbage så snart jeg hører nærmere

Mvh Søren
Svar
#51
OK - tak for det! Kontakter ham lige og hører om han kan lave sådan en fætter til en Sauer...

J.
Svar
#52
Så fik jeg prøveskudt den lille ny [:p]
Der var ikke nogen problemer med de patroner jeg havde ladet, de gik fint i. [Wink]
Jeg skød først 10 skud med rensning mellem hver skud.
skød så 5 skud med Barnes TTSX [:p] de gik ok og vil blive brugt til Bukkejagten.
Så tak for godt håndværk GT [8D]
Og til andre som sidder med en gl. Vixen tag springet til en 6-223R det vil i ikke fortryde.
[Image: IMG.jpg][Image: P4280030.JPG]

Var lige ude og prøve 105 gr. det gik ok. [:p]
[Image: 6x223.jpg]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#53
Ser dælme godt ud! Er du tæt på max-ladning? Jeg kender ikke krudttypen, men vil da mene at du godt kunne få lidt mere fart på dem. Normalt vil jeg synes set er fordel, men lige netop med Barnes tror jeg det er en god idé...

Kan du tage et billede af samlingen i piben (der hvor den er skruet sammen med den gamle gardenakobling - eller hvad det nu er den bliver kaldt)

J.
Svar
#54
Hej Jamo.

Krudtet er Hodgdon BL-C(2) jeg synes det er nemt at arbejde med og over kronorgrafen svinger den ikke mange m/s imellem skudene.

Her er et billede af samlingen, den åbner flere muligheder til andre kaliber, "hvis" piben skulle blive slidt op, men sådan en Blæser pibe holder som i ved længe. [Wink][:o)]
[Image: 2011-124-14-12-10-1-P5040035.JPG]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#55
Det er flot lavet.[Smile]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#56
Det ser sgu godt ud, Fisker. Jeg bliver bestemt ikke mere tålmodig af at se dine fine skudgrupper.

Mvh Søren
Svar
#57
Det er skisme flot lavet...er der mon nogen, der har en udbrændt 222 pibe til en Blæser liggende de vil sælge for en plovmand[^]
Svar
#58
@GT. Hvilke kalibre kan den gardenakobling monteres på? 6x47 feks? Og er der nogen krav til donorløbet?
Svar
#59
Hej Rekylling.

Uden at ha forstand på bøssemager arbejde [:I]
Jeg har målt gardenakobling på MI. og ST. piberne og kan ikke se nogen forskel
( måler det samme)
Så det er vel bare bundstykkehoved der er forskellen, den lille patronbund og standart patronbund.
Donorløbet kan vel være MI. eller ST. Det skal vel bare bores ud og drejes gevind til den nye pibe.
Så det er bare at finde en udskudt Blæser pibe, men der bliver svært [Big Grin]
I husker nok Joseph Göbbels propaganda om Blæser piber der havde skudt 750.000 skud [:0][Big Grin][Big Grin]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#60
Takker for info.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)