Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Genladnings ??
#1
Hej

Jeg har købt en riffel i .375 H+H Mag og vil gerne høre hvilken ammo der er god at genlade på og hvilke man bare ikke skal bruge.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#2
Hej.

Har ingen erfaring med fabriksammo.
Da jeg fik min 375H&H startede jeg med at købe 100 Remington hylstre, dem har jeg ikke haft grund til at være utilfreds med.

Har ladet med 300 grains Barnes TSX til jagt og 270 grains Hornady SP til pap.

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#3
Jeg startede i 94 med en æske Norma fabriksammo og købte 100 nye hylstre også fra norma...

Allerede i 98 havde hvert hylster passeret 20 genladninger... Kun den store genladningsgud ved hvad antallet er idag... Ud af de 120 hylstre er der kasseret 2-3 stykker grundet hylsterhalsen klappede sammen...

Utallige mængder N202/Vv540 er blevet brugt med rigtige gode resultater...(sikkert fordi det er det bedste krudt der dublikerer cordite)

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
Hej Bushman

Det bekræfter min hukommelse,[Smile] Jeg har nemlig fået et tilbud på en sending Remington A-frame 300 gr. [8D] Når de så er brugt, kan jeg finde en der vil lade for mig, jeg havde tænkt på at købe Norma's PH men de er jo i den dyre ende til træning.[Wink]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Santo

Hej Bushman

Det bekræfter min hukommelse,[Smile] Jeg har nemlig fået et tilbud på en sending Remington A-frame 300 gr. [8D] Når de så er brugt, kan jeg finde en der vil lade for mig, jeg havde tænkt på at købe Norma's PH men de er jo i den dyre ende til træning.[Wink]

Mvh
Santo



Hej.
A-Frame er helt sikkert også en fremragende kugle [Smile]
Og ja - Norma PH er nok lige i overkanten til "pap" [Big Grin]

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#6
Købte en Sauer 90 i cal. 375 H&H.

Der fulgte ingen patroner med - men umiddelbart efter jeg havde hentet riflen - stod jeg i Skjern for at købe stumper til ladning.

Startede med 100 Rem-hylstre - hvoraf 3 (nye) fra start var revnede i halsen.

Men 1 pose med 3 Remington hylstre der var til skrot - kan ikke forstyrre mit humør - 97 virker fint - og kører med 300 gr Barnes TSX og Hornady SP 225 gr.

SP'eren skal på grisejagt i starten af november.

Hylsterets arkitektur gør nok at messingen ikke lider den store overlast.

Remington hylstrene var på tilbud (9 kr./stk)- og selvom 3% røg til genbrug, overvejer jeg ikke at holde fast i min iøvrigt grænsende til fanatisk overbevisning om det kun er Norma-messing der duer [Wink]

Så jeg udtrykker vel egentlig bare det samme som det doktoren og buskmanden skriver [Big Grin]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#7
Jeg har erfaring med at genlade 375H&H i Norma, R-P og Federal hylstre.

Jeg har ikke haft dårlige erfaringer med nogen af dem.

Jeg fik en lille bunke RWS hylstre, og de var meget hårde at resize, og blev ikke brugt igen (der var for få)

De forniklede Norma hylstre fra PH ammoen er lidt hårdere at size end de rene messing-hylstre, men ellers virker de fint. Jeg er dog kun på max 3 genopladninger af de forniklede.

Af de oprindelige 100 stk R-P hylstre er der ca 20 stk der har været ladet op 6 gange uden problemer.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Hej

Takker for alle inputs, jeg tror at jeg investerer i en sending Remington a-frame, så prøver jeg hylstrene af til hjemmerul efterfølgende.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)