Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Køb af jagtstøvler
#1
Ecco Receptor Xpedition II GoreTex
Er vi ikke enige om at disse støvler er gode??!! - jeg er ved at få min datter til at fikse et par i størrelse 48 [:0]

Eller er der et eller andet ved produktet som gør, at man skal lade være...?

[Image: 1309101704141284390254_81007411001_AW10.jpg]
http://shoesonline.dk/?view=produkt&lev1...vareID=133

"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#2
Havde engang et par Ecco jagtstøvler af en anden model. De kunne ikke holde til at gå hen langs bjergsiderne i Skotland: Støvlernes sider var ikke stærke nok, så foden skred sidelæns ud over sålen og ødelagde Goretex'en. Og så fik jeg våde fusser hele dagen! [Sad!]

Har derfor de sidste 12 år haft det samme par LaCrosse med GoreTex. De holder bare altid til alt. Eneste pasning: De får læderfedt hver 3. år. Sådan!

Køb LaCrosse!

PS. Har ingen økon. interesser i firmaet. [|)]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg]
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#3
Hej.
Har selv haft Ecco støvler,sålerne er alt for dårlige,mine smuldrede efter ganske kort tid.
MVH
LØVIG
Svar
#4
De skriver at der er nye og forbedrede såler, så mon ikke de har lært det[?]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Meindl holder.........

Härkila har også lavet en ny serie.....

Jeg har haft 4 par ecco støvler i forskellig udformning. De er alle blevet returneret indenfor kort tid, da de ikke har kunnet holde i syning/limning mellem sål og støvle....

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#6
Det med sålerne siger min datter at de har fået styr på...
Der er en helt ny type såler på dem nu...
Jeg synes at de har en rigtig god pasform - støvlen virker meget kvalitetsagtig....

Har selv haft Ecco sko som smuldrede for år tilbage..

"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#7
Så så ro på nu. Jeg har også haft et par Ecco Støvler til 1200 kr hvor sålerne smuldrede totalt op efter 5 jagter.

Gennem mit arbejde kan jeg få Eccostøvler stort set magen til dem på billedet, og på dem er der "Vibram sål", og dem kan du simpelthen ikke slide op. Jeg har brugt mine på jagt i mere end et år nu, og det ses ikke på dem, og mine fødder er dejligt varme om vinteren, og dejlig svale om sommeren! HVis der er Vibramsål på støvlerne, kan det ses ved det gule mærke under sålerne.

Så køb dem før din nabo min ven (hvis der altså som der ser ud til er Vibram såler på)!

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#8
Det har de [:p]

http://www.krigeren.dk/anmeldelser/52-be...-xpedition

Ud over et smart navn for en "teknologi", så har ECCO fat i noget af det rigtige her. Førstehånds indtrykket er meget positivt, og støvlens pasform er optimal, selv første gang du har dem på. Sålen er en Vibram sål, som er slidstærk og stødabsoberende.

"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#9
Min meget personlige holdning efter at have haft både Danner, matterhorn(3 forskellige), Meindl, Ecco og diverse af mere eller mindre heldig kvalitet(ingen nævnt ingen glemt) fra jagtbutikkerne.

Intet slår Meindl. Danner og Matterhorn kommer i nærheden og har flere forskellige brugbare modeller end Meindl. Så det er lettere at finde lige den rigtige til ens egen fod og smag, hvis de kunne skaffes i DK.

Men Meindl kan fåes ganske fornuftigt hos forhandleren i Svenstrup syd for Aalborg, og i langt de fleste gængse størrelser.

Derfor hedder det kun Meindl hos mig femover. I al fald indtil amerikanerne kan skaffes i ordentligt udvalg og til priser jeg vil betale.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#10
Så køb du dem trygt, det vil du ikke fortryde!!!

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#11
@ 308....

Hvad hedder den forhandler?

Mvh

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#12
http://www.armywear.dk/shop/frontpage.html

Mvh. Loft
Svar
#13
Tak Loft.

Synes dog udvalget er ret begrænset. Søgte lige på Meindl. I Odense er der åbenbart en butik, hvor de sælger Meindl, og der ser det ud til, de har et rimeligt stort udvalg. Jeg har i forvejen 2 par, og det er jo størrelse 48. Dem laver Meindl i flere forskellige modeller, der er bare ikke mange, der har udvalget....

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#14
MEINDL....[Big Grin] Det vil du ikke fortryde.

Jeg er ligeglad med hvad du skyder med, bare du kan ramme med det
Jeg er ligeglad med hvad du skyder med, bare du kan ramme med det
Svar
#15
Uden at skulle gøre mig til Meindl ekspert så er det grundlæggende den samme støvle med for skellig farve og længde af skaft.

Her har Danner/matterhorn lidt mere forskelligt.

Meindl er i øvrigt dem jeg hurtigst har kunnet gå langt i.

Den måde sål og pasform virker på er bare perfekt. Der er flere breder og ja de passer bare til min fod.

VH Søren

PS så mener jeg Army wear er billigst i DK, men kan tage fejl. Det er i hvertfald ikke huslejen til strøglokaler[Wink], der presser hans faste omkostninger.

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#16
Meindels støvler er top Kvalitet, bruger dagligt et par som har holdt over et år (hvilket er meget for mig), goretexen holder stadig, men de bære da meget præ af de mange brombær vi har her på fyn. Har også et par Meindel Perfekt, de har ikke nogen membram, men hvis man får dem passet med imprænering (har gode erfaringer med Silpro) er de prefekte til skotlands Hills,
Snakker vi rigtige bjerge så er det Lasportiva Nepal EVO der styre [Big Grin]
Svar
#17
Hej,er der også nogle der passer til meget,brede fødder [?]

Mvh.Moesgaard
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Moesgaard

Hej,er der også nogle der passer til meget,brede fødder [?]

Mvh.Moesgaard



Meindl fåes i tre bredder så mon ikke

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#19
Nu vover jeg pelsen [Big Grin] har bestilt et par Ecco Receptor Xpedition II GoreTex i størrelse 48

Jeg har prøvet støvlerne, og de passer perfekt til mine kontorfødder og sålerne virker rigtig gode og YAK skindet føles meget robust - så jeg tør ikke satse og bestille et par over nettet af andet mærke, og jeg gider ikke lige nu at opsøge en forretning. Så 308 komp... hvis de viser sig ikke at være gode alligevel så får du håneretten [8D]

"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#20
Jeg kan lige supplere med,, at jeg i dag var på jagt, og gik igennem 15 cm vand over et længere stykke uden at få våde fødder!

Tror ikke at 308 komp. skal sætte næsen op efter at håne nogen [Smile]

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)