Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Køb af jagtstøvler
#21
Meindl Taiga er noget af det bedste jagtstøvle, der findes.

Jeg testede for sjov et par Meindl Taiga.
De stor i 25cm vand i 48 timer.
Efter de 48 timer var de stadig knastørre indeni.

Eneste problem med Meindl er, at deres udvalg i størrelser over 12 er ret begrænset.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#22
Og jeg er glad for det par jeg købte hos dig Rex..... [Smile]

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#23
Tja.. det er med støvler som man har fødder til... Jeg har haft Ecco, Danner, Chiruca og Haglöf... alle med goretex.

De støvler jeg var mest glade for var Ecco (I øvrigt den gamle model med sålen der smuldrede...) MEn mine holdt nu i et par år, inden de begyndte at smuldre... MEn det er flere år siden, at de fik styr på det.

De fedeste støvler at have på var helt klart DAnner. De var lette, bløde og havde gode stødabsorberende støvler og en dejlig bred fod... men membranen gik hurtigt i stykker - de holdt en sæson - så var der dømt våde tæer. Heldigvis var forhandleren rigtig flink og byttede uden bøvl til et par chiruca... og en tilgodeseddel på restbeløbet.

Den mest trælse støvle var Haflöf Lupis. En læderstøvle med goretex sok. I starten var jeg egentlig glad for dem... men hurtigt blev de utætte - og da importøren så valgte at behandle mig som lort, da jeg reklamerede over den utætte membran, har jeg valgt ALDRIG mere at købe Haglöf grej. JEg gider ikke betale kassen for en mærkevare, der skulle være kvalitet - men ikke er det alligevel - og så bagefter skal behandles dårligt... Dertil er livet sgu for kort...

Nu har jeg et par Chiruca. De har holdt tæt i en hel sæson + næsten en halv sæson. Nu er der mindre utætheder - dvs. sokkerne har våde pletter efter en dag i vådt græs. Men de har været gode at gå i. JEg har stadig de gamle Haglof stående "i reserve" til hvis jeg skal have støvler på ud og gå en aftentur om vinteren med fruen og hunden - hvis chiruca-støvlerne er våde eller beskidte... men det er kun til nød, de kommer frem - for nu har fødderne vænnet sig til de bedre chirucastøvler, og så er det træls at stikke dem ned i en tung støvle med stiv sål, der ikke er nær så behaglig at have på som chirucaen...

For alle støvlerne jeg har haft gælder, at de er behandlet forskriftsmæssigt: Dvs. Gl.dags skosværte for farvens skyld på læderet + læderfedt på læderdele og imprægningsspray beregnet til goretex støvler "ud over det hele"... Så det er ikke vedligeholdelsen, der gør at de ikke holder. I øvrigt er de ikke brugt på jagt i krævende terræn som f.eks. bjerge og lign.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#24
Har erfaring med LaCrosse (3 par) og Chirucca (3 par)

LaCrosse, den dyreste model, har holdt så forbandet godt og været tæt. Eneste anke er at jeg ikke finder støvlen "stiv" nok til hill/bjerg.

Chiruccaen har været perfekt i "stivhed" men har af en eller anden grund ikke holdt tæt mere en ca. 1 år. Der har hver gang (ialt 2 gange) været udleveret et par Chirucca nye fra butikken uden vrøvl.

Skal siges at jeg kun bruger støvlerne på jagt, men det er det da også blevet en del til i løbet af de sidste 10 års tid[^]

Endvidere går jeg også med støvlerne når jeg skyder feltskydning.
De bruges ikke i dagligdagen som Littlebear gør.
Alene ud fra den erfaring kunne jeg godt finde på at prøve et par Meindl næste gang.

Kunne man kombinere Lacrosse og Chirucca ville det nok være perfekt.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#25
Den Taiga jagtstøvle fra Meindl, der omtales, er ret stiv i sålen. En høj støvle. Og virker meget solid.

Jeg kunne godt tænke mig en støvle med en blødere sål. Har kigget på LaCrosse og Chiruca, men skal have en størrelse 48-49 stykker.

Kan se den ny serie jagtstøvler fra Härkila går langt op i størrelserne.

Er der nogen her, der har prøvet dem...?

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#26
Ikke i de størrelser....[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Så 308 komp... hvis de viser sig ikke at være gode alligevel så får du håneretten [8D]

"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]



Jeg vil ikke have håneretten. Du skal bare have gode støvler.

At sålen på de gamle var noget lort er uomtvisteligt. De har jo også rettet til nye såler.

En anden forskel er hvor stiv man ønsker skaftet(GT er inde på det)

Når jeg har droppet Chiruca og lign. skyldes det også, at jeg fandt dem for bløde/for lidt støtte.

Men behovet afhænger jo af hvad de skal bruges til.

Mine Langskaftede Mendl kommer ikke med i Østrigs bakker, men den korte Island Pro er som skabt til lige det formål.
Begge yder glimrende støtte, men der ikke behov for lange skafter når der ikke er dybe vandpytter.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#28
Jeg købte for år og dag siden et par Lowa Combat GTX...

Det er en ret stiv højskaftet støvle, som kun fås i sort..

Den fås i halve størrelser op til størrelse UK 15 = ca 49 -50 [:0]..... og koster omkring 2K...

Mine er stadig tætte og støtter perfekt, og var ret hurtigt gået til..

De har fået "Sno-Seal" en gang om året...

Jeg har slidt mange par vandre og fjeldstøvler op, inklusive flere par Meindl (som ER super kram) men disse her er mindst lige så gode som alle de andre jeg har haft.

(20 år på gletchere med Steigeisen/Crampons er en ret god test af støvler!!)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#29
Lad os lige høre hvad du så syntes om det indkøbte gods.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#30
Skal jeg nok - de er ikke kommet endnu..[:o)]

Har så fået fikset et helt nyt sæt jagtkluns...

Med bla. denne her. Så er jeg da rimelig sikker på ikke at blive forvekslet med noget forkert - end når man blot ligner et træ... [Wink]

http://images.cabelas.com/is/image/cabel...3cNsEnaNg9

"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat
Med bla. denne her. Så er jeg da rimelig sikker på ikke at blive forvekslet med noget forkert - end når man blot ligner et træ... [Wink]



Hvor mange gange hilser I på hinanden til morgenparolen siden det der er nødvændigt? [B)][Wink]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#32
Som en typisk mand hører jeg til kategorien, at jeg er bedre til at køre bil end mange andre [8D]

Det samme gælder omkring sikkerhed på jagt. Man kan jo aldrig helt vide hvem man kommer til at stå naboskytte med på jagter hvor man ikke kender alles mentale tilstand - derfor er det lidt rart med lidt Falck-kostume - de fleste nøjes med et bånd i hatten - men jeg er nu på linie med hundefolket som også er gået over i sikkerheds-modedresset i de fleste tilfælde... dyrene er ligeglade... de er farveblinde [^]
Til bukkejagten bliver det det sædvanlige som kommer frem af skabet...

Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Citat:quote:

Originally posted by halvautomat
Med bla. denne her. Så er jeg da rimelig sikker på ikke at blive forvekslet med noget forkert - end når man blot ligner et træ... [Wink]



Hvor mange gange hilser I på hinanden til morgenparolen siden det der er nødvændigt? [B)][Wink]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#33
Hej,

Er der nogen der kender samtlige forskelle mellem: "Ecco Receptor Xpedition II GoreTex" og "Ecco Professionel" http://www.miklagard.dk/fodtoej.html)?
Jeg kan se et par designmæssige forskelle, og så er "Professionel" umiddelbart et par hundrede kr. billigere.
Er der andet der er værd at bemærke?

Mvh
Karsten
Svar
#34
Jeg har prøvet mange forskellige fabrikater jagtstøvler med nedslående resultater[V] - utætte efter kort tid , såler der går løse ,for bløde mv ,så nu hedder det MEINDL for eftertiden både til jagt og arbejdsbrug
Mvh Mester
Svar
#35
Har lige købt et par af de nye fra hærkila... Dem med kevlar.
De er rigtig solide og virker stærke.
Men efter at have haft dem på tre gange på jagt kan jeg sige følgende:

Sålen er ekstrem stiv
- så stiv at der ingen komfort er - ud over at fødderne er tørre.
Den stive vibramsål med groft mønster gør det umuligt at pursche... De larmer så meget som hvis man havde træplader under fødderne, der klaprer i jorden, når man går.
Har man behov for bløde såler pga. Fodproblemer skal man vælge noget andet.
Til gengæld har jeg svært ved at finde støvler, der er bedre egnet til hundearbejdet. De stive støvler og kevlarforstærkningen gør dem eminente i brombærkrat og skrub.
Stivheden og de holdbare materialer er sikkert også perfekte til Skotland mm. Hvis man kan holde ud at gå langt på de hårde såler, der ingen stødabsorbtion har...

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#36
Ingen der kan hjælpe mig?
Citat:quote:

Er der nogen der kender samtlige forskelle mellem: "Ecco Receptor Xpedition II GoreTex" og "Ecco Professionel" http://www.miklagard.dk/fodtoej.html)?
Jeg kan se et par designmæssige forskelle, og så er "Professionel" umiddelbart et par hundrede kr. billigere.
Er der andet der er værd at bemærke?

+
Er der nogen der kender andre forhandlere, af ECCO Prof?

Mvh Karsten
Svar
#37
@ Ran tak for info om Härkila. Har netop kigget på samme støvle. Prohunter. De virkede meget stive. Det er en heavy duty støvle. Og som du siger ikke beregnet til pürsch. Jeg gad dog godt vide, om de holder. Prisen taget i betragtning burde de jo ligge i toppen. Har i forvejen Meindl. De virker. Er dog ret medtaget efterhånden efter arbejde i skoven. De er også meget stive. Gad godt have en mellemting i stivhed.
Svar
#38
Hej,

Så fik jeg info fra ECCO.

Citat ECCO:

"Tak for din henvendelse.

Den største forskel er, at professionel støvlen er lidt svære at få fat på.
I Danmark sælger vi den kun til Bjerregaard Sikkerhed (som så leverer til forskellige butikker).

Xpedition II støvlen blev produceret første gang i 2010, men er også med i dette års kollektion.

Professional er fra 2007, men bliver ikke produceret hvert år – det er dog en vare vi har på lager, som stadig bliver bestilt.

I øvrigt er der ikke Yak læder på denne støvle." Citat slut.

Mvh
Karsten
Svar
#39
Jeg har et par Blundstone - dem kan jeg kun anbefale. De kan købes her: http://www.outbackboots.dk
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Ecco Receptor Xpedition II GoreTex
Er vi ikke enige om at disse støvler er gode??!! - jeg er ved at få min datter til at fikse et par i størrelse 48 [:0]

Eller er der et eller andet ved produktet som gør, at man skal lade være...?

[Image: 1309101704141284390254_81007411001_AW10.jpg]
http://shoesonline.dk/?view=produkt&lev1...vareID=133

"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]



Breton
Svar
#40
Det er en lidt gammel tråd, men jeg føler jeg har en slags opdatering:

Jeg havde selv længe været på udkig efter en par jagtstøvler, og der er vist ingen tvivl om, at den bedste kvalitet kommer fra Meindl, men jeg synes de er noget stive, og jeg havde ikke lyst til at lægge over 2.000 kr for noget, som "måske" blev bedre med tiden!

Når der er tale om gummistøvler hedder "mærket" Chameau, og ved et tilfælde fandt jeg ud af, at de også laver en læderstøvle (i 3 forskellige versioner), og da jeg stak den ene fod i den halvhøje model (Arran GTX med Gore-tex og vibram såler) følte jeg virkelig jeg havde fundet noget, jeg kunne bruge fra starten!

Jeg har nu brugt dem på en tur til Skotland (og der var én af dagene noget rigtig fugtigt terræn) samt et par jagter her i DK, hvor jeg den ene gang blev udpeget til at være driver ud igennem noget rimelig fugtig eng, og på intet tidspunkt har jeg haft fugtige fødder.

Det er selvfølgelig ikke lang tid til at vurdere et par støvler, men Chameaus gummistøvler har jo ry for at holde rigtig mange år, så hvis deres læderstøvler bare holder halvt så lang tid er jeg godt tilfreds!

Mvh Jesper
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)