Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vildsvin i Danmark
#1
Det måtte jo komme [Big Grin]
http://www.jv.dk/artikel/1026611:Regiona...ldsvin-ude

Per T Nielsen

Short Action men Ultra Magnum
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#2
Løbet er måske kørt, håber at vildsvinene vinder[Big Grin]
http://www.huntersmagazine.com/?mod=article&aID=3635

Vildsvin i Danmark, JA Tak
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#3
vil de ikke som oftest søge til større skovområder? som f.eks. statsskov?

Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Svar
#4
Hej

Vildsvin søger ikke tilflugt i Statsskovene, der står nemlig skilte om at vildsvin er uønskede i Dänemark.

vh.

cck
cck
Svar
#5
Det bliver et muligvis et problem at få vildsvinene længere øst på, uden at det bliver bemærket.

Men hvis hver jyde der emigrere til Sjælland tager en stribet gris med under armen (helts 2 på anhængeren) - var vi rigtig godt hjulpet[:0]....[Big Grin][Big Grin][Big Grin].....[:o)].

God jul alle sammen, Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#6
Keiler nedlagt ved Aabenraa

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#7
Ups, det er en Linderöd-gris.
Hvorfor taler man om en stående dispensation for jægere i Sønderjylland, jeg troede alle jægere havde pligt til at skyde vildsvin hvis de blev antruffet på den frie bane.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#8
Og hvordan er en ren svenskavlet gris så endt i sønderjylland?
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Og hvordan er en ren svenskavlet gris så endt i sønderjylland?



Det er sgu nok en svensker, der har byttet med noget billig øl fra mutter poetch, indkøbt af en lokalboende formand i det Sønderjyske... [Big Grin][Big Grin]

.....nu også ejer af en Browning :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by wikke

vil de ikke som oftest søge til større skovområder? som f.eks. statsskov?


Jo men de kommer ud igen om natten for at søge føde og efterlader tydelige spor, tog nedenstående billeder for et par år siden på en efterårsjagt i Polen, ud fra disse kan jeg godt følge landmandens bekymringer for sine afgrøder, det har jeg ind til nu aldrig set så voldsomt fra hjortevildt

[Image: Vildsvinimajs.jpg]

[Image: Vildsvinimajs_2.jpg]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#11
Det er vel ikke slemmere end for kronvildt?

.....nu også ejer af en Browning :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by ran

Det er vel ikke slemmere end for kronvildt?


Det var lige knap det halve af stykket der var tromlet ned, oppe fra vejen var der kun enkelte huller at se i kanten af majs stykket

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#13
Man må sige at skytten der skød vildsvinet ikke overholdte de "jagtetiske regler"[Sad]

Sakset fra Hunters Magasine.

Peter Bidstrup med den unge keiler, der faldt for en enkelt 30-06er kugle (Oryx, 11,7g) placeret lige under øret.

Et nyt medlem til Team Headshoot[8D]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by ran

Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Og hvordan er en ren svenskavlet gris så endt i sønderjylland?



Det er sgu nok en svensker, der har byttet med noget billig øl fra mutter poetch, indkøbt af en lokalboende formand i det Sønderjyske... [Big Grin][Big Grin]

.....nu også ejer af en Browning :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)


Det er så ikke lovligt
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Og hvordan er en ren svenskavlet gris så endt i sønderjylland?



Jeg citerer fra noget jeg tidligere har skrevet:
"Vor gode forum-ejer Jens Høgh har belært mig, at Linderöd-generne findes i hele den europæiske stamme og at plettede vildsvin dukker op i ny og næ."



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#16
@Rekylling

Det er altså lovligt både at handle billigt øl i Tyskland og at bytte dem med en Svensker.....[Wink]

@ Alle

Jeg har både set masser og skudt et par stykker af de plettede svin, både i Polen, Tyskland og Kroatien.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#17
Altså det er ikke lovligt at udsætte svenskere, norskere eller for den sags skyld tyskere i Danmark, så er det sådan set ligemeget hvor du har skudt dem henne.
Svar
#18
Vildsvin drevet i land ved Sønderborg

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#19
Så skal der vist ligges nogle kork bælter ud, så de kære svin kan klare svømmeturen[Big Grin]

"The big eight, for ever"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#20
Min erfaring med naturen er at den har det med at vinde over civilisationen. Lad os se...

The difference between men and boys is the price of their toys
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)