Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vildsvin i Danmark
#21
de skal bare skydes det skrammel
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by tumpe

de skal bare skydes det skrammel



Meget voksen og seriøs udtalelse.

Jeg håber ikke at du er jæger [xx(]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by tumpe

de skal bare skydes det skrammel



Tja - udtalelsen passer jo fint til det valgte brugernavn [Big Grin][Big Grin]

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
[IMG] http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.jpg [/IMG]
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#24
Ja det har du sku ret i..[Big Grin][Big Grin]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#25
Administrativt hjørnespark

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#26
Nice headshot[^]

Jagtetiske regler eller ej[xx(]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#27
Hvordan vil/kan man i praksis sørge for at alle indkomne grise bliver skudt. De snakker om udrykningshold der skal informere om ulemper med vildsvin. Det dør de ikke særligt meget af.

Har de lov til at lave specialjagter udenfor sæsonen, nattejagt, jagt ved foderpladser, osv ?

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#28
Jeg mener, at Naturstyrelsen kan påbyde lodsejeren at få vildsvin skudt. Gør han det ikke, kan Naturstyrelsen komme med sit personale og gøre det for ham. Har dog ikke hørt, at de skulle have gjort det.

Når jeg taler med de mennesker i Fødevarestyrelsen der overvåger sygdomstruslerne mod hysdyrene, så lyder det som om, man har indset, at vildsvinene er kommet til Danmark for at blive. En tilstand jeg personligt er meget begejstret for, men jeg kan godt se, at den på visse punkter kan blive problematisk.

Når du regulerer mårhund, så må det foregå før solopgang og efter solnedgang, fra kunstigt skjul, ved foderplads og med kunstigt lys, så der er allerede taget ned fra hylderne af muligheder hvis bestemmerne mener det alvorligt nok. Der er intet til hinder for, at man indfører samme muligheder for vildsvin, men jeg håber vi har en fast og bæredygtig bestand før det sker [:p] .

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#29
Jeg tror at disse "udvidede"regler til regulering af Mårhund forsvinder (efter at man har erkendt at man måske overreagerede en anelse).
Med hensyn til vildsvin bør vi lære af svenskernes fejltagelser - svenskerne troede fejlagtigt at man kunne holde vildsvinebestanden i ave ved regulær jagt. Jeg er helt på det rene med, at vi ikke har de samme biotoper i Danmark men alligevel tror jeg at vi, som Lasse skriver, skal lægge hårdt ud og regulere som svenskerne (altså afskydning på foderpladserne og med lys).
Jeg går ind for en vildsvinebestand i Danmark men jeg må samtidig indrømme at jeg er blevet en kende overrasket over vildsvinenes fremmarch i Sverige. I det område i Sverige hvor jeg har en ejendom, har vi jagtet vildsvinene hårdt fra starten - alligevel har de løbet os over ende. Vi har i perioder skudt 4-5 stykker om ugen (vi er tre jægere) og i områderne omkring os er der mindst skudt det samme - alligevel bliver der flere og flere vildsvin.
Jeg har haft ejendommen siden sidst i halvfemserne og der var ikke vildsvin. Jeg tror at jeg så de første vildsvin i 2004 (de var relativt tamme, så vi gik ud fra at de var undsluppet fra en hegning), vi aftalte ikke at skyde dem da vi gerne ville have en bestand at jage - der var dog nogle jægere fra nogle danske konsortier i nærheden som ikke kunne dy sig.....................
Alligevel lykkedes det for vildsvinene at etablere sig og det i en grad som er kommet bag på alle.
På grund af disse erfaringer mener jeg at de skal beskydes hårdt fra starten også p.g.a. af råvildt jagten; en rå kan ikke holde et vildsvin stangen hvis det vil have fat i et nyfødt kid, der skal vi helt op i Dådyr størrelse før vildsvinet bliver "taberen" (erfaring ved selvsyn).

Et helt almindeligt billede
[Image: 15.jpg]

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar
#30
Vi skal bare have nogle hårde isvintre, så de søde grissebasser kan gå over isen til fyn...helst i hobetal[:p]

@ID hold da op...sikke et billede. Du siger bare til hvis du mangler en til at regulere [Wink]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by Lani

@ID hold da op...sikke et billede. Du siger bare til hvis du mangler en til at regulere [Wink]

Der ligger desværre nogle aftaler som jeg ikke har så meget indflydelse på. Jeg ejer selv kun 1½ Ha men har ret til at jage på ca. 240 tdr (vederlagtfrit) land, forudsat at det kun er mig.
Jeg er enkelte gange blevet bedt om at skaffe en jæger til elgjagt så jeg skal have dig i tankerne hvis det bliver aktuelt.

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar
#32
Citat:quote:

så jeg skal have dig i tankerne hvis det bliver aktuelt.



Du er en yderst venlig mand [Smile]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#33
Har indtaget DK

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#34
Lækkert.

Asumption is the mother of all fuck'ups...
Asumption is the mother of all fuck'ups...
Svar
#35
vildsvin i Danmark er tilkommet på samme måde som råvildt kom til Gotland (Sverige)

/Rolin

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#36
Det er da ikke noget nyt[Big Grin]

Sidste år så jeg en rotte svin i en kornmark ved Vejen, på sydsiden af motorvejen og her for nogle uger siden så vi den første ihjelkørte Überläufer ligge i nødsporet også på Vejen kanten[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by GT

Det er da ikke noget nyt[Big Grin]

Sidste år så jeg en rotte svin i en kornmark ved Vejen, på sydsiden af motorvejen og her for nogle uger siden så vi den første ihjelkørte Überläufer ligge i nødsporet også på Vejen kanten[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Lad nu være med at køre vores små grissebasser ned altså,[Wink] De skulle jo helst blive til rigtig mange![:p]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#38
1000vis på vej

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by Kima

1000vis på vej

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.



Pokkers også [Smile]

Hilsen Kenneth

-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#40
Det er en lidt svær en...
Vildsvin smager godt og synes det er god jagt på dem. Kan dog samtidig godt se den potentielle risiko for en milliard-industri og så har jeg som hundemand ikke specielt meget behov/lyst til at vaps'en skulle komme i nærkontakt med et vildsvin på en jagt.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)