Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problemer med el - nu 14000 kroner fattigere
#21
Jeg giver også lige en mulighed..

Hvis ikke der er fejlstrømsrelæ på kan en motorfejl sagtens bruge en hulens masse strøm inden det bliver opdaget...
Ved en gennembrænding fra viklingerne til stel ligger den bare og varmer godset op..

Som tidligere skrevet vil jeg også sige at muligheden for at det er måleren der er i udu er ekstremt lille... Jeg har aldrig hørt eller set det i mine 22 år hvor jeg har haft med el at gøre...

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#22
Du må ikke slukke for måleren, så anslår de et forbrug, men der er sgu' noget galt med deres målinger (jeg går ud fra at det er EON).
Jeg plejer om vinteren, at have et elpanel kørende i køkkenet (kun så meget at køkkenet er frostfrit) - regning for 3. kvartal Skr. 5.200,- (vi havde været der 1 weekend) [:0]
Prøv at slukke for alt elforbrug; hvis der er den mindste smule forbrug er der en lille rød lampe på måleren som blinker.

Jeg går ud fra, at du får strømmen målt på EON's nye målere, dem som fjernaflæses af EON.

Der var forøvrigt en historie i Torperbladet om et ægtepar som havde fået udført noget arbejde i deres svenske hus. Håndværkerne som forestod arbejderne, havde en skurvogn som var opvarmet med elpaneler; 4 måneders opvarmning af skurvognen, ca. Skr. 60.000,-



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#23
Jeg har haft en defekt elmåler. Den kørte fuld knald selv med afbrudt HPFI så det kan lade sig gøre.
El selskabet var dog fine til at regne baglæns.

Jeg at fjernvarme målere med radio modul kan give nogle sjove aflæsninger engang imellem.
Svar
#24
Så er man så blevet for 14000 kroner klogere[:o)]

Der sad en elpatron godt gemt i huset[}Smile] som bare hamrede derudaf[}Smile]

Men det havde dælme været dejligt selv havde fundet den, istedet for VVS manden, som heldigvis er medlem i jaktlaget - så mon ikke det økonomiske med ham kan ordnes rimeligt[^]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Så er man så blevet for 14000 kroner klogere[:o)]

Der sad en elpatron godt gemt i huset[}Smile] som bare hamrede derudaf[}Smile]

Men det havde dælme været dejligt selv havde fundet den, istedet for VVS manden, som heldigvis er medlem i jaktlaget - så mon ikke det økonomiske med ham kan ordnes rimeligt[^]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben



Selvfølgelig ærgerligt med den udgift [xx(] Hvad er en elpatron, og hvordan æder den for så mange penge?
Walnut
Svar
#26
Godt du fandt årsagen.

Nu stiger olieregningen nok [Wink]. Spøg til side, elpatronen har jo leveret noget varme for forbruget. Så hvis den sidder i et vandbåret varmesystem, så skal du have skabt varmen på anden vis, hvis du ønsker at holde huset frostfrit.

Har selv en løsning med en elpatron i et vandbåret varmesystem, som bruges til at holde huset frostfrit, når vi er væk fra huset. Det er så indrettet så vi kan skrue op for varmen med en SMS, så når vi er der i weekenden, så bliver der skruet op fredag formiddag og så er det typisk 18-19C når vi ankommer til huset. Derefter tager vi over med brænde i kedlen [^]

Så elpatroner kan være meget praktisk....

Mvh.

Jørgen
Svar
#27
Godt du fik fundet problemet. Og min første indskydelse var ikke helt forkert. Så behøver jeg ikke få mine lærepenge for installatøreksamenen tilbage i denne omgang. :-D

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#28
har i så skiftet vandet i systemet til frostvæske..?
så hvis nu fyret svigter så bliver det bare koldt og ingen sprungne rør..?

har et lille udhus som jeg er ved at lave om til gæstehus..
og her var planen at lave opvarmingen med vandbåret gulvvarme med frostvæske i og så en varmeveksler inde i hovedhuset..
så slukker man bare for pumpen når det ikke skal være opvarmet..
Svar
#29
Godt og høre du har fundet problemet så der ikke lige dukker en 14k regning mere op.
Du må have et par passer øl med op til VVS manden. De er vilde med det.
Der er altid godt smøre middel deroppe.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#30
Ang El-patron ville jeg heller ikke slukke for den, jeg ville skrue den ned på min. så hvis fyret af den ene eller anden grund stoppede tog el-patronen over - det er langt billiger end at fixe rør og vandskade!
Jeg har en luft til vand varmepumpe som starter hvis vi ikke fyre i brændefyret, hvis luftpumpen går i fejl eller lin. starter en 9kw el-patron, heldigvis er det ikke sket.

Ang. handel med øl: jeg skulle have nye dæk og alifælge til min vogn, de kostede 7700skr helt nye, jeg bød ham 5000skr men det kunne der ikke være tale om, dumme danske sagde han, efter et par minutters handel blev det til 4800skr og 3 kasser øl :-)

Mvh
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#31
Jeg åbner lige tråden igen!

D.d. har jeg modtaget en faktura fra EON på Skr. 2.039,00 for perioden 31. oktober 2011 til 31. januar 2011. Problemet er blot at der ingen har været i huset i perioden (bortset fra den 22. januar hvor vi var der i 2 timer).
Min svenske nabo har været nede og tjekke; der er ikke noget forbrug på ejendommen (han er udlært elektriker).

Jeg tager krigen med dem Schönauer og bestiller en autoriseret elektriker til at kontrollere måleren, det her galematias orker jeg ikke mere. Vi har besøgt huset tre gange en weekend i 2010, det har kostet mig (incl. denne her regning) Skr. 10.000,- i el....det er sgu' for dyrt - jeg er 100% sikker på at alt er slukket og lukket!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#32
Du skulle have inviteret fruen på wellnes ophold med hele forkælelsessvineriet på Hotel Hilton istedet for. Alle tre week-ends. Det havde været billigere, og så skulle du ikke selv gøre rent bagefter [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Undskyld, min skadefryd er ikke personligt ment, men næst efter egen lykke, er andres ulykke ikke at foragte.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#33
Der var faktisk min tanke, det at vi kunne være taget på et par gode holte-weekender og blive passet op i hoved og r....



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#34
Man kan med 100% sikkerhed sige at en elmåler ikke måler et strømforbrug som ikke er der, derfor er fejl ved en kilowatmåler ikke sansynligt.
der kan ved ældre målere opstå en mindre fejl i forbrug og måling. Men ingen måler kan måle et forbrug som ikke er der.

Ja så kort kan det siges, og jeg skriver ikke som amatør inden for elmålere.

Mvh. Rimfire Hunter
Svar
#35
Det er en helt ny type måler som er opsat på ejendommen, den aflæses elektronisk hos EON, d.v.s. den bliver ikke aflæst på ejendommen.
Jeg er blevet fortalt (ikke af EON), at det ikke er tilladt at slukke for måleren - hvis man gør vil man blive takseret efter et skønnet forbrug. Ved nærmere eftertanke tror jeg faktisk ikke EON har hjemmel til dette, da der jo ikke er tilslutnings-/aftager-pligt på el.
Min svenske nabo har ringet for en time siden og oplyst, at måleren ikke registrerer noget forbrug (han er som sagt elektriker), så hvordan pokker man hos EON kan aflæse et forbrug, er mig en gåde!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#36
Jeg er enig med Rimfire Hunter. Den måler ikke et forbrug der ikke er der. Den kan måske måle marginalt for meget eller for lidt,men det kræver at der er et forbrug inden det sker. Men en del af regningen er vel givetvis også faste afgifter osv. eller? Hvordan varmede I huset op i den weekend hvor I var der? Med el? (Selvom der da godt nok skal fyres ret seriøst op med elblæsere for at nå op på 1000-1200 kwh på en weekend.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#37
Nej, vi varmede op i brændeovnen, strømmen som blev brugt var til komfur, køleskab og lys.
Forbruget som er registreret er fordelt på 294 kWh for november, 307 kWh for december og 308 kWh for januar. Hvis der er et forbrug er der en lille rød lampe som skal blinke på måleren og den blinker ikke.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#38
Er der ikke noget med at man kan købe en dims til at monterer uden på elmåleren, som via de røde blink registrerer forbruget. På den måde kan man en second opinion.
Mvh.

Yeti
Svar
#39
Øv, øv, øv - synderen er fundet. Bag en dør i et lille rum som vi aldrig bruger sidder et lille varmepanel som åbenbart er sat til. Tilfældigvis i går, hvor min nabo var nede og kontrollere, har termostatet slukket panelet.
Grunden til at jeg ikke har registreret det, når vi kørte der oppe fra, er den samme; huset har været varmet op med brændeovn og termostatet har slukket panelet og det tændt igen når der er blevet koldt (altså når vi var kommet hjem til Danmark) - øv, øv og atter øv!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#40
Jamen så er det jo igen slået fast. Elmålere lyver ikke. :-)

Den absolut ENESTE måde man kan være HELT SIKKER på at man ikke har et forbrug i huset er ved at pille alle sikringerne ud/slå dem fra. Så er det kun hvis der er lavet noget ulovligt at der stadig kan være gang i måleren.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)