Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mauser 7mm Rem
#1
Hey Folks

Kan der mon komme noget brugbart ud af denne riffel? Den er jo til at betale[Smile]

http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?La...&ReturnUrl=
"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#2
Det ser ud som den har fået monteret et skytteforeningsskæfte på et tidspunkt - så der træ nok til en ''snitterbegynder'' med speciale i lusning der hvor skytteforeningsriflens sigtemidler har siddet. [Wink]

Låsen ligner en alm karabinlås - udskæring for påfyldning fra laderamme, dog ser det ikke ud til der synlige stempler på toppen af låsestolen - så det kan være en civilist. Ikke jeg tror det har nogen praktisk betydning.

Men prisen er da helt klart til et eksperiment - det kan jo også være piben ikke er ødelagt.

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#3
@Vilsgaard

Nu kunne det jo være rart at vide om det bare er en 7mm Rem Br eller 7mm rem Mag, man kunne gerne tro at Laurits ikke havde helt styr på detaljerne.[8D]

Men skæftet kan da bruges, der mangler lidt netskæringer, hvis låsen ikke er slidt til atomer så kan den og piben også, jeg ville nok hvis jeg skulle have noget ud af den evt ny pibe skifte aftræk og få et nyt ende på bundstykke med sikring ala Winchesters, kikkerten kan du nok få en hunderedemand for i bytte på noget bedre.

Så sumasumarum i sidste ende hvis du ender op med en riffel med de kendlige kalibre så ville jeg nok bare købe en Ruger[Big Grin]

Mvh

Santo

PS. Jeg har ikke budt på den og gør heller ikke[^]
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#4
Sidst jeg var i Hunters House havde man stadig Otterup aftræk med sidesikring - bundstykkeende kan købes hos MidWay - husker ikke prisen, men også set løsninger hvor vingesikringen er fjernet, og man har fyldt op med CO2'eren. Skulle du ende med den løsning, har jeg mulighed for at donere en en bundstykkeende der kan øves på

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#5
Det er en 7mm Rem

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)