Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riffel til reservedele, regler.
#1
Jeg har en gammel salonriffel hvor Kluden, gerne vil arve nogle stumper til reservedele til hans egen.
Det kunne f.eks. være bundstykke, aftræk, div. skruer og skæftet.

Hvordan får jeg afmeldt min våbentilladelse, og overdraget de nævnte stumper til Kluden, uden at han skal betale for en ny tilladelse [?][?][?]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#2
Du skruer de stumper af uden nummer og går ned på stationen med de nummererede dele (selv om ikke alle er nummererede drejer det sig specifikt om pibe, låsestol og lås) samt din tilladelse. Intet andet behøves.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
GT, vi takker.

Jeg må vist snakke lidt godt for den lokale våbensherif, så vi kan få bundstykket med [Wink]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#4
Jeg citerer lige fra Våbenloven:
Citat:quote:

§ 6 b. For indgivelse af ansøgning om tilladelse efter denne lov betales 840 kr. For følgende tilladelser betales dog ikke:
1) Tilladelser til ammunition,
2) tilladelser til piber, låsestole, aftagelige magasiner og baskyler,


Så han burde kunne få en gratis tilladelse til piben, det kender vi der har købt vekselpiber. Men han burde efter præcis samme regel også kunne få en gratis tilladelse til låsestolen.

Når han har fået sine tilladelser og hentet stumperne, sender du bare din tilladelse ind til det våbenkontor der har udstedt den.

Jeg kan ikke se noget til hinder for, at du adskiller stumperne og sælger ham dem sådan, du har jo ikke tilvirket eller samlet et våben, tværtimod [Big Grin].

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)