Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington våbenskab - skal / skal ikke?
#1
Hej alle,

mit gamle våbenskab er ved at gå over sine breder, og jeg er desværre kommet til at forelske mig i et Remington.
Nu er sagen jo den at de ikke er godkendte efter den Europæiske standard, hvorfor jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer med om de er lovlige til opbevaring af våben eller ej?
Min våbenpusher, hos Østjysk Våbenhandel, fortalte mig at der iflg. lovgivningen ikke var krav til at de skulle være EN godkendt, men at de blot skulle være godkendt at tilsvarende, som angiveligt var et fortolknings spørgsmål.

Så tænkte jeg at spørge "mit" gamle forum, for i plejer jo at være så kloge Smile

Håber i kan hjælpe mig, så jeg ved om jeg kan tillade mig at købe et sådant skab med god samvittighed.

Mvh
Lasse
Svar
#2
Remington skabe er flere ting.

Så vidt jeg ved findes der både skabe fremstillet i Kina, og skabe fremstillet i Tyskland. Den tyske udgave skulle være EN-1143-1 grade 0 (Skafor blå) godkendt. Prøv at kontakte Per fra Den-arms i Varde. Han ved alt om det.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Prøv lige at spørge 260rem om Østjysk og Remington våbenskabe. Han skal vist svare over PM ellers tror jeg han bliver busted.
Men indrømmet, det er simpelthen utrolig dårlig service - et kæmpe remington våbenskab (mener det er 36 våben) der er gået i baglås - tror det nu er 2 år siden, og Østjysk har ikke fået løst problemet endnu (læs: de gør ikke en skid)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Prøv lige at spørge 260rem om Østjysk og Remington våbenskabe. Han skal vist svare over PM ellers tror jeg han bliver busted.
Men indrømmet, det er simpelthen utrolig dårlig service - et kæmpe remington våbenskab (mener det er 36 våben) der er gået i baglås - tror det nu er 2 år siden, og Østjysk har ikke fået løst problemet endnu (læs: de gør ikke en skid)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



2 år [?] claus claus claus . uden at sige for meget er der gået lige så mange år som der er bokstaver i dit navn.

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#5
Det drejer sig ikke om de tysk fremstillede modeller, men netop de modeller, som de sælger i Østjysk, da de ikke er godkendte. Min bekymring går hovedsageligt på om jeg kan komme i "klemme" hos policen, når det nu ikke er godkendt ?
Svar
#6
Hvis de ikke er godkendte så kan de ikke bruges til opbevaring af våben.
Svar
#7
Har hørt de heller ikke kan godkendes da front pladen er 0,5 mm for tynd.
Jeg var nemlig lige ved at købe et af dem til 36 våben.

Mvh
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#8
Det er hele Jaguarkæden der sælger de Remington skabe. Gået lidt på klingen indrømmede en af ekspedienterne at de ikke er godkendte, men at man kunne sætte et godkendt skab ind i, så havde man jo stadig det pæne ydre....????? Jo, tak - men hvis det kun er for udseendet og der skal et andet skab indeni, så kan jeg nok lave en pæn skald, noget billigere end 20-25.000!!!

Dem fra Tyskland ser til gengæld rigtig spændende ud

C

PCP 22., 223rem, 308win, 7mmRM, 9,3x62, 375 H&H + 45/70
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#9
Jeg fatter ikke at de vil lægge navn til det, det var samme forklaring jeg fik som lasse n og bruger jeg 20.000kr+ på et våbenskab skal det være godkendt.

Det sjove er at det først er når vi spørger om det er godkendt de begynder med deres tolkning af loven, eller det er vist ikke så sjovt...

Skabet skal dog have at det er rigtig smukt og jeg tænkte det ville passe godt ind i min stue så det ikke bare var et flødefarvet grimt skab men et møbel.

Mvh
Fair
Mvh.
Fair
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)