Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Udskiftning af rifflelløb
#1
Hej
Jeg har en weatherby 300 og ved ikke hvor meget den har skudt, men den skyder meget præcist nu.

jeg har gået tænkt på moly kugler der er lidt dyrere at skyde med kontra alm kugler og muligheder for at løbe bliver slidt op. Nogle siger at et weatherby løb (japan) holder 3000 og andre 5-6000,.
men mit spg her er om man kan skifte løbet på en sådan riffel, ellers der kun takedown modellerne man kan skifte løb på.

og hvad koster sådan noget ca. 3000 -5000-7000-10000, bare ca

mvh skipper
Svar
#2
Der er ingen problemer med at skifte pibe på ovennævnte riffel (jeg forudsætter at riflen er en MARK V)

Priser afhængigt af fabrikat, kaliber og bøssemagerens grad af rutine,(og mangel på samvitighed[Wink]) et sted mellem 3500 og 6000

jbn
Svar
#3
Jo det er en mark V de-luxe,

SÅ kan de jo ikke rigtigt betale sig st skyde med moly-kugler, der koster 15 kr stk, for at få 5000 skud ekstra, og selv om man skulle til en våbensmed uden samvittighed.

Tak for svaret,

skipper
Svar
#4
Hvorfor skifte piben hvis den skyder godt ??? Det kan du jo altid gøre senere om du nogensinde oplever at skyde så mange skud med en jagtriffel, det er trods alt de færreste jægere som oplever at skyde piben ud på en 300 mag
eller er der noget jeg ikke forstår[?][?]

The Shootist

Hellere en Dralf end en Smølf
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#5
hej shootist
Jeg havde heller ikke tænkt på det før den ikke grupperer tilfredsstillende, men jeg ville lige høre om hvilke muligher der var og om det kunne betale sig at bruge dyre molydæn kugler for at spare løbet. det ser det ikke ud til med de priser på et nyt løb
: den grupperer skud inden for 3-4 cm på 100 og sikker mere præcist med en anden ved roret

mvh skipper
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)