Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lyddæmper
#81
Hvis du har fulgt en smule med i Jæger, så ved du også, at Jægerforbundet arbejder med denne sag. Ud over artiklerne, har der også været møder med Justitsministeriet, men det er ikke noget let skude at vende.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#82
Citat:quote:

Originally posted by Panthera

Hvis du har fulgt en smule med i Jæger, så ved du også, at Jægerforbundet arbejder med denne sag. Ud over artiklerne, har der også været møder med Justitsministeriet, men det er ikke noget let skude at vende.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum



Jeg blev interviewet af en fra Jæger, til en artikel i bladet. Jeg indsendte ligeledes diverse audiogrammer til journalisten, som underbygning af historien.

Jeg har en 70 % nedsættelse på mit venstre øre. Årsag: Der blev trykket en .300 Win af 1 meter fra øret. Høreværn var ej monteret[xx(]

Hilsen Kim
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#83
Det lyder godt at der arbejdes på sagen... Håber der sker noget i nærmeste fremtid men er ikke super optimistisk..
Svar
#84
Citat:quote:

Originally posted by P226

Citat:quote:

Originally posted by Panthera

Hvis du har fulgt en smule med i Jæger, så ved du også, at Jægerforbundet arbejder med denne sag. Ud over artiklerne, har der også været møder med Justitsministeriet, men det er ikke noget let skude at vende.
Panthera



Jeg blev interviewet af en fra Jæger, til en artikel i bladet. Jeg indsendte ligeledes diverse audiogrammer til journalisten, som underbygning af historien.

Jeg har en 70 % nedsættelse på mit venstre øre. Årsag: Der blev trykket en .300 Win af 1 meter fra øret. Høreværn var ej monteret[xx(]

Hilsen Kim


Hej Kim
din hørenedsættelse er sikkert ikke udelukkende forårsaget af det ene skud (de fleste skud bliver faktisk fyret af ca 1 meter fra skyttens øre). Derimod er den meget lig den type hørenedsættelse en meget stor del af jægere lider af. Målinger af lydtryk ved højre og venstre øre viser at der kun er 3-4dB i forskel på lydtrykket på det øre der vender frem mod mundingen, og det øre der ligger i læ af grødbeholderen.
Her er høretabet ofte mellem 40-80% på det øre der vender frem mod mundingen, og mellem 10-30% på det modsatte øre. Primært er høretabet størst i diskantområdet at talen.

Vedrørende Jægerforbundets indsats var Ole Roed blevet en meget aktiv fortaler og drivkraft for at få politikkerne til at ændre syn på dæmpere (han havde faktisk opfattet meget af et par timers indoktrinering[8D])
Man må håbe at den nye formand bringer stafetten videre med samme motivation
Svar
#85
...og forhåbentlig med bedre resultat!

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#86
Jeg ved positivt at hele våbenområdet ligger Claus meget på hjertet, og er et emne han vil give høj prioritet. Men det er nok samtidigt et af de tunge og svære emner at få ændret.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#87
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

...og forhåbentlig med bedre resultat!

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]


Hvis man ser på hvordan jægerforbundet totalt ændrede atitude i den sag, og hvis man ser på mængden af artikler, ledere og nu intervue runden, alt sammen på ca 2år, så er det nu nok ikke så ringe endda.
Men ingen tvivl om at det er en ret tung kamp, imod visse ret stivnakkede embedsmænd.

Man må virkelig håbe a Claus holder gang i gryden, ellers må der vel iværksættes lidt lobbyarbejde og indoktrinering igen[Wink]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)