Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bøvl med M 98
#1
Hej Folkens,

Jeg savner et godt råd til min Husqvarna riffel med M 98 lås.

Riflen er købt brugt, og er sandsynligvis ikke blevet brugt i nogen år. Jeg var på skydebane i weekenden første gang og oplevede at bundstykket ikke ville "kaste" det afskudte hylster ud?

Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan gøre eller hvad der er galt?

Hvis det har nogen relevans, så er det kaliber 8*57 is.

Svar ventes med glæde :-)
Svar
#2
Bliver det sidden i kammeret - så er det udtrækkeren der er synderen.

Hvis det bliver trukket ud af kammeret, men ikke ''vil flyve'' kan det måske
afhjælpes ved mere kontant repetering.

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#3
Det tomme hylster bliver trukket fint ud af kammeret, men udtrækkeren slipper ikke hylsteret, heller ikke når man "giver den gas" med repeteringen. Kan man selv afhjælpe noget eller skal den til doktoren?
Svar
#4
Når du fjerner låsen fra stolen, påvirker du en ''pal'' bagerst venstre på låsestolen. I den sidder der en flade der rager ind i bundstykket og støder hylsteret ud af greb. Er den tingest intakt ?

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#5
@243w,

Har du kontroleret, at den pal som går ind i rillen på bundstykket (modsat hævearmen) rager tilstrækkeligt ud af bundstykke bunden til at skubbe hylsteret ud. Det kunne lyde som om den ikke går tilstrækkligt langt ind, mangler eller er knækket.

mvh
hjemmeladeren

nå, overhalet af TSX [:I]
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#6
Jeg skal straks hjem og undersøge om det er ovenstående der er tilfældet, jeg takker mange gange for hjælpen.
Svar
#7
Palen er intakt, og den rager fint ind i bundstykket. Hvor langt skal den være, skal den række ud over hovedet på bundstykket?
Svar
#8
den skal være ca. 1 mm længere end bundstykke bunden. Hvis den er det kunne det tyde på at kloen er lidt "slap" og ikke griber tilstrækkeligt ind i rillen på hylsteret med det resultat at hylsteret ikke vipper hen over kloen. Ved ikke om den forklaring giver mening for andre end undertegnede..

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)