Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fiskestang til knægten. Hvilken?
#1
Hej
Jeg skal ha' knægten (10 år) med på fisketur i Sverige til sommer. Jeg skal have fundet en fiskestang/hjul til ham, men er tvivl om hvor grænsen ligger mellem legetøj og ordentligt børneudstyr. Har f.eks. set dette Easycast fiskesæt til børn: http://www.juniorgrej.dk/Fiskes%E6t-30g.htm, men er det godt nok? Vi skal fiske i søer og håber at fange en god aborre eller måske endda en sandart.

/Peter
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by peterhansen

Hej
Jeg skal ha' knægten (10 år) med på fisketur i Sverige til sommer. Jeg skal have fundet en fiskestang/hjul til ham, men er tvivl om hvor grænsen ligger mellem legetøj og ordentligt børneudstyr. Har f.eks. set dette Easycast fiskesæt til børn: http://www.juniorgrej.dk/Fiskes%E6t-30g.htm, men er det godt nok? Vi skal fiske i søer og håber at fange en god aborre eller måske endda en sandart.

/Peter



Generelt kan man sige at lukkede hjul, kun vil give problemer iform af snoede liner, dertil kommer at snøre kapaciteten er normalt ikke ret stor.

Mit råd er at gå til en forhandler og finde et fastspolehjul og en stang på 8 fod, med en kastevægt op til ca. 20 gram.

Et sådant sæt burde kunne købes til ca. 5-600 kroner i en rimelig god kvalitet, samt du/i vil være sparet for mange ærgelser.

Det kunne f.eks. se sådant ud.

stang Her vælger du 8 fod i menuen[Wink]

hjul

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#3
Bortset fra at jeg nok ville vælge en 7 fod, er jeg helt enig med Schönauer. Jeg har selv en Shimano beast master 7 fod til min dreng på 7 år. Der er en dejlig stang, der kan holde til det meste. Med et lille fastspolehjul er det et rigtigt godt set up, som han kan bruge i mange år.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Martin BN

Bortset fra at jeg nok ville vælge en 7 fod, er jeg helt enig med Schönauer. Jeg har selv en Shimano beast master 7 fod til min dreng på 7 år. Der er en dejlig stang, der kan holde til det meste. Med et lille fastspolehjul er det et rigtigt godt set up, som han kan bruge i mange år.



7 fods stangen er ikke så allround som en 8 fods, der kan bruges til det meste fiskeri.

En knægt på 10 år kan sagtens håndtere en 8 fods[Wink]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by peterhansen

Hej
Jeg skal ha' knægten (10 år) med på fisketur i Sverige til sommer. Jeg skal have fundet en fiskestang/hjul til ham, men er tvivl om hvor grænsen ligger mellem legetøj og ordentligt børneudstyr. Har f.eks. set dette Easycast fiskesæt til børn: http://www.juniorgrej.dk/Fiskes%E6t-30g.htm, men er det godt nok? Vi skal fiske i søer og håber at fange en god aborre eller måske endda en sandart.

/Peter



Generelt kan man sige at lukkede hjul, kun vil give problemer iform af snoede liner, dertil kommer at snøre kapaciteten er normalt ikke ret stor.

Mit råd er at gå til en forhandler og finde et fastspolehjul og en stang på 8 fod, med en kastevægt op til ca. 20 gram.

Et sådant sæt burde kunne købes til ca. 5-600 kroner i en rimelig god kvalitet, samt du/i vil være sparet for mange ærgelser.

Det kunne f.eks. se sådant ud.

stang Her vælger du 8 fod i menuen[Wink]

hjul

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben



en kanon stang til prisen, og hjulet er perfekt til "små" fiskeri.
det er et sæt jeg ville selv købe til mig selv

[Image: Unavngivet1.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????

[Image: dralflogomnavn.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#6
Du kunne også prøve at ringe til Rex hos guns and powder. Han har nogle ret fornuftige priser på den type grej du efterspørger.... ;-)

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
Kun et at sige, køb noget godt grej, altså kvalli, det gjorde jeg til min datter, og hun blev fanget af det så hun fisker meget i dag.
Hunters House eller Fiskerimagasinet i KBH har temmelig gode tilbud på en god stang, hvor du så får hjul og line med i købet.
Du går aldrig galt i byen med Shimano hjul, de har two speed line oplæg og giver sjældent kludder ved megen fiskeri og med lange kast som feks. på kysten.
Og stænger, dem er der mange gode mærker på markedet af, 8 fod er ok til sønneke.

Jeg havde selv noget skrammel som dreng og det bestemte jeg mig for at det skulle min datter ikke have [Wink]

Per T Nielsen
" Vårder det vilda "
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#8
Kan kun give Petoni ret.
Trælst grej kan pille enhver fiskelyst ud af ungerne...

Men hold nu alligevel øje med hvilke shomanohjul du køber.
De helt billige modeller har ikke altid godt lineoplæg - selvom det er 2-speed eller "krydsline-oplæg"..

Købte en gang et Shimano Sienna - den havde det mest elendige møglineoplæg... hvilket kom som en overraskelse, eftersom jeg havde haft 5-6 shimanohjul før det, som ikke havde givet problemer af nogen art....

Men holder du dig til modeller som Aero, Stradic, Biomaster og den klasse - så får du de fedeste og mest velkørende hjul man kan forestile sig... Nu er det nogle år siden jeg sidste købte shimanohjul - for de holder længe, hvis man passer på dem..... så det kna være, der er kommet nye modeller efter dem jeg har nævnt her.

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#9
Tak for de mange gode råd. Jeg kontaktede junior grej, som også havde den phaser som een af jer omtalte. Stangen blev en 8" og dertil et Cardinal Stamina 2000. Fik en fin behandling og lidt ekstra grej til knægten.
Vender tilbage når vi har tømt mindst en af de svenske søer.....Eller når ferien er brugt.
PH
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)